ProgHead's Modular

ProgHead

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
26 februari 2019
Berichten
5.553
Locatie
Zeist
In dit topic komen allerlei vragen waar ik bij de opbouw van mijn modulaire systeempje tegenaan loop. Op het moment sta ik nog aan het begin en heb ik enkel een kastje met voeding. Zie hier:

case.jpg


Daar moeten de overige modules dus nog in, en ik weet ook nog niet welke modules dat gaan worden.
 
Haha - dat is ook de reden dat ik tot nog toe niet aan het modulaire gebeuren begonnen ben. ;)

Ik heb eerst flink rondgekeken en wil met mijn modular nu niet de standaard dingen gaan doen, dus de meeste modules vallen voor mij al direct af. Dat scheelt al weer...

(Het moet in essentie een analoge computer worden.)
 
Ik heb onderstaand speaker setje waar ik mijn modular op aan wil sluiten:

speakers.png


Ja - dat is geen studiokwaliteit, maar voor mijn gepiel goed genoeg. Wat is een betaalbare output module waar ik dat speaker setje op kan aansluiten? Liefst met ingebouwde limiter zodat de speakertjes niet kunnen worden opgeblazen.
 
Wat is een betaalbare output module waar ik dat speaker setje op kan aansluiten? Liefst met ingebouwde limiter zodat de speakertjes niet kunnen worden opgeblazen.
Het eerste wat ik zou schrappen als ik een modular met beperkt budget zou samenstellen is een dedicated output module. Ik zie dat meer aks een luxe. Je kunt prima met een standaard (dual) VCA toe. Ik heb zelf bv jarenlang de Veils van Mutable Instruments daarvoor gebruikt, dat is een quad VCA. Behringer maakt een goedkope variant (goed naar de variant van Intellijel gekeken), de Four Play. Anders zijn de output modules van Doepfer of Ladik altijd goed geprijsd en kwalitatief dik in orde.
 
Laatst gewijzigd:
Ik heb onderstaand speaker setje waar ik mijn modular op aan wil sluiten:

Bekijk bijlage 3828732

Ja - dat is geen studiokwaliteit, maar voor mijn gepiel goed genoeg. Wat is een betaalbare output module waar ik dat speaker setje op kan aansluiten? Liefst met ingebouwde limiter zodat de speakertjes niet kunnen worden opgeblazen.
Kijk eens naar de Erica synths pico output. Die is klein (3hp) en heeft, naast een headphone out en 2x mono out, een 3,5mm stereo jack output. Kun je je speakerset zo aansluiten.
 
Hoe zit het met de waarschuwingen voor extreem harde geluiden bij loops in modulaire synths. Ik ga volop loops maken. Moet daar een of andere beveiliging tegen komen zodat de speakers of mijn oren het niet begeven?
 
Kijk eens naar de Erica synths pico output. Die is klein (3hp) en heeft, naast een headphone out en 2x mono out, een 3,5mm stereo jack output. Kun je je speakerset zo aansluiten.
2x mono in bedoelde ik hierboven waar mono out staat.

Ik zou me niet druk maken om een limiter voor het opvangen van pieken verder.
 
Dank voor de tips. Die Erica synths pico output ziet er heel interessant uit, en ik heb al even gecontroleerd of mijn speakersetje op de headphone output van mijn computer kan worden aangesloten, en dat werkte. Dus zal dat vermoedelijk op de headphone output van de Erica synths pico output ook gaan.
 
Wat ik mij verder afvraag: hoe neem je normaal gesproken de door een modular voortgebrachte geluiden/muziek op? Zijn daar ook modules voor?
 
Er zijn hele samplers in eurorack te koop, zoals de 1010 bitbox (micro) en de ALM squid salmple. Wil je alleen opnemen dan is er bijvoorbeeld de 4ms Wav recorder. Je opnames komen dan op een microSD kaart.
Vanuit een mixer, vca of output module naar een geluidskaart of hd-recorder kan natuurlijk ook.
 
Helaas - dat is niet wat ik zoek. Ik bedoel een module waarop je iets op kan opnemen, en dat dan daarna als een wav-file op een USB stick kan zetten. Die USB stick kan je dan weer ergens anders in een computer steken om daar verder aan die opname te knutselen.
 
Back
Top