Nieuwe Jan hammer!

Googol

Ouwe rot
Lid sinds
18 december 2001
Berichten
2.700
Locatie
Den Bosch
Jan hammer, Part 2 van z’n Seasons is uit!:okdan::halleluja

Spotify: ja.

YouTube: nee (sommige nummers)
De rest weet ik nie...:o:
 
Het klinkt alsof het is gemaakt op een home keyboard :)

Ook die 'break' sample met die scratch sound klinkt als zo'n homekeyboard fx sound..

Ik ken alleen Crockett's theme van Jan Hammer en dat klinkt toch wel een stuk beter..
 
Youtube music heeft hem wel volledig.

Mijn mening: matigjes en meer van hetzelfde en dezelfde dikke korg saus sinds Beyond The Minds Eye.

Het beste op dit album is een remake / remaster van Oceans and Continents maar al heel erg oud (The First Seven Days, 1975).

Ik dacht altijd zijn grootste fan te blijven want zijn muziek voor Miami Vice heeft me deze hobby ingesleurd. Misschien heeft de sound van toen te veel indruk op me gemaakt en accepteer ik niets anders van hem terwijl hij is door ontwikkeld.

Maar ik hoor “Hammer” niet meer in z’n eigen muziek. Jammer.

Ironisch omdat ik z’n oudere werk eerst ook niet kon uitstaan (First Seven Days) maar nu het allerbeste vind wat hij ooit gemaakt heeft.
 
Het klinkt alsof het is gemaakt op een home keyboard :)

Ook die 'break' sample met die scratch sound klinkt als zo'n homekeyboard fx sound..
Tja, na al die nieuwe VSTs van bijna 2 TB is het even wennen naar de oldfasion jazz/synth/rock uit de studio van Hammer...
Ik vind het wel mooie composities en hangt mooi aan deel 1
Het luistert lekker weg én je moet van jazz houden denk ik...

Nee, het is geen Miami Vice meer, maar dat hoeft ook niet lijkt me...
 
De laatste tijd wat video's op YT gezien van hem samen met Jeff Beck, o.a. Live @ Hollywood Bowl met 't nummer Star Cycle.
De Jazz-Rock uit de 70's met zijn miniMoog & fx Rhodes op diverse albums zijn echt legendarisch goed.
Vraag mij af met welke apparatuur hij dit album heeft ingespeeld.
Een Kronos wellicht?
 
En meneer heeft iets meer uitgegeven dan alleen maar Miami Vice...

Er zal idd wel veel Korg inzitten...
Er zit ook een bekende gitaarsound van toetsenman Derek Sherinian erin...(Planet X).
 
En meneer heeft iets meer uitgegeven dan alleen maar Miami Vice...
ja dat ontkennen we toch ook niet? Tis alleen sinds Beyond The Minds Eye allemaal precies dezelfde sound en wazige melodietjes. Dieptepunt is wel Knight Rider 2000, jezus christus.

‘Snapshots’ was ook niet miami vice maar wel uit die tijd. Fantastisch album en helemaal grijs gedraaid. En mn huidige favoriet is de verzamelaar ‘The early years’.

Geloof me: er is niemand op deze planeet die meer meer meer Hammer wil horen dan ik maar dit is het allang (30 jaar) niet meer voor mij. En daar baal ik terdege van.

En het live gebeuren is dan nog het meest interessante recente wat ik van hem gezien heb….
 
Beyond The Minds Eye allemaal precies dezelfde sound en wazige melodietjes.
Dat was ook een peper duur computer experiment...🤑
1992 computer animated movie:


En het live gebeuren is dan nog het meest interessante recente wat ik van hem gezien heb….
Het is ook een ras echte live jazz muzikant. maar doet ook graag studio werk...

Wie kent de BCC Rocksschool nog? ('87)


Je moet idd van zijn jazz riedeltjes en rifjes houden.

Hoe eng zijn eigenlijk melodietjes?
Te vrolijk? te kitschig? te kinderlijk?🤭
Het is best moeilijk om melodietjes/riffs interessant te houden.
 
  • Duimpje
Duimpjes: L56
:D =youtube]jSG19JgkewU:4[/MEDIA]

Je moet idd van zijn jazz riedeltjes en rifjes houden.

Hoe eng zijn eigenlijk melodietjes?
Te vrolijk? te kitschig? te kinderlijk?🤭
Het is best moeilijk om melodietjes/riffs interessant te houden.
Dit dus. Door deze gast heb ik nooit met twee handen leren spelen. Ik heb altijd een hand op de pitch bend.

En ik denk dat door Miami Vice fe melodieen is zo breed waren van romantisch tot komisch tot compleet serieus. Ik denk dat die breedte het voor mij ook fris hield.

Leuk om weer eens te zien, thanks!

En de wave station sound van beyond mind’s eye… die had ik verdringen.
 
Laatst gewijzigd:
Ik hoor een boel hier van meneer Hammer wat me nou niet aanzet om er meer van te gaan luisteren, maar goed. Het introotje van Miami Vice was niet slecht, denk ik.



Nostalgie naar de jaren '80 speelt natuurlijk ook een rol, dat wil ik best toegeven. :beard:
 
Het is best moeilijk om melodietjes/riffs interessant te houden.
Dat hangt van de akkoorden af, Jan Hammer heeft toch best veel melodieuze muziek gemaakt, maar als je binnen 1 of 2 akkoorden blijft dan is er weinig ruimte om een melodie in op te bouwen.
 
Back
Top