Cottonmouth [Minimal]

Erg minimal, en zeker lekker om te luisteren. Werd er helemaal in meegenomen. Fijne geluiden en percussion is ook top!

Ik mis wel een goede aanwezige sub in je kick, en het is te mono. Als je bijvoorbeeld die lead en/of chord achtig pluck geluid wat wijder maakt zou er wat meer diepte in je mix kunnen ontstaan. Voor de rest erg schoon in de mix.
 
Fijne sounds, hele fijne track :). Wat mij betreft ligt de kick er alleen niet helemaal lekker in, komt hier uit een jbl speaker beetje dun uit, terwijl de rest wel lekker vol klinkt. van de week ook eens op de monitoren luisteren…
 
Ha leute, gaaf om de reacties te lezen, leuke comments!!! Dank allen voor het luisteren en jullie feedback!

Wat betreft de comments over de kick, die snap ik wel, hoewel de toon ansich me wel beviel, breekt ie zo nu en dan niet echt goed door in de mix. Ik heb een nieuwe kick gemaakt en gelijk de moeite genomen er nog wat (subtiele) variatie in te brengen. Naast een alternating kick (in pitch, moet je wel goed voor luisteren, maar dit geeft een galloping effect) ook nog afwisselend wat subtiele eq boost en boom decay (Ableton Drum Buss) door de hele track heen. Merk je waarschijnlijk niet bewust, maar zeker wel onbewust.

Ik heb de SC link vervangen met de nieuwe versie, hieronder voor het gemak ff een snippet om het verschil te horen, ik begin met de oude kick en dan om de 8 maten afwisselen met de nieuwe kick.

Heel benieuwd of die zo beter wordt ervaren!
 

Attachments

  • Cottonmouth diff2.mp3
    4,6 MB
Ik vind vooral heel knap hoe je track een verhaal vertelt dat je vanaf het eerste ogenblik meetrekt en blijft boeien, dat doe je echt goed.

Ik vind de kick ook wat naakt/droog klinken, misschien een hele lichte nauwelijks hoorbare reverb erop zetten?
 
Ik vind vooral heel knap hoe je track een verhaal vertelt dat je vanaf het eerste ogenblik meetrekt en blijft boeien, dat doe je echt goed.

Ik vind de kick ook wat naakt/droog klinken, misschien een hele lichte nauwelijks hoorbare reverb erop zetten?
Merci! Ik probeer idd over het algemeen wel een verhaaltje te vertellen ja, en soms lukt dat beter dan anders, blijven doen dus…

Ah, de bekende Verscholen Reverb trick toepassen :D, die is bekend hier op het forum, maar wellicht had je je toen nog niet aangemeld. Ik zal eens kijken of ik dat nog op kan brengen, op het moment moet ik er denk ik ff pauze mee nemen, anders word ik um echt beu…
 
Back
Top