NI FM8 voor €12,-

Net al F'em gekocht, dan met Dexed en Cardinal heb ik al meer dan genoeg FM geweld.

Oh en FM8 draait toch niet op mijn systeem, dus zou dat sws weggegooid geld zijn ;)
 
Wel een mooi prijsje, ik heb alleen ook F'em gekocht vorige week. Overigens vermijd ik alles van Native Instruments want ik ben niet bepaald vrienden met hun installatie programmaatje. Dat heb ik ook met IK Multimedia, van beide ontwikkelaars komt er bij mij niks meer in en ik heb ook niet het idee dat ik iets mis.
 
Overigens vermijd ik alles van Native Instruments want ik ben niet bepaald vrienden met hun installatie programmaatje.
Nooit problemen mee gehad, ik heb Ultimate van NI. Je start het installatieprogramma, klikt aan wat je hebben wilt en de rest gaat vanzelf. Werkt bij mij altijd perfect en er zitten echte mooie dingen tussen.
 
@dreamer inderdaad met F.'em, Dexed en Cardinal, heb je meer dan genoeg intens FM geweld, ik gebruik ook sinds ik soft modulars gebruik meer FM (of PM wanneer dat kan, AM at audiorate wordt vaak vergeten, wat de mogelikheden daarvan zijn...), lineair/exponentieel.

F.'em is een beetje schaamteloos (ach wat maakt het uit) van FM8 afgekeken. minder waveforms, soms ik wat puristisch, met FM, maar in FM8 gebruik ik vaak 1 van de vele maffe waveforms... voor meerdere operators...

@Jason31 , ja men valt vaak over IKM, dat alle plugins van t-racks worden geïnstalleerd, bevalt me ook niet zo, maar problematisch vind ik het niet. het is ook zeer persoonlik, ik vind, IKM noemt ze processors.., de processors.... of plugins best goed, of zeer goed. de gratis comprexxor... pas ontdekt wat ie kan, toen ie gratis was, met een bite, fieuw, zeg dat ding, scheurende compressor..

en ik heb bijna alle processors... vaak zie of de IKM of de Ozone weg (en soms werken mensen met beide, schijnen toch ook genre gevoelig te zijn, hoe ze werken...).

en komplete sja, me like Absynth én FM8, en Reaktor, en de effekten.

de libraries, sja die heb ik ook maar bijna niks geïnstalleerd, Massive X is ook wel een erg goeie synth, ook voor eksperimenteel gebruik, of juist..
het is niet dat de libraries slecht zijn, integendeel, en had wel een paar die ik eens echt wilde gaan gebruiken, wellicht komt dat nog, ik heb ze, kan ze downloaden...

FM8 is eigenlik in een soort van EOL, overigens, er komt nog een vst3 versie, als ik het goed heb, maar nooit een versie met uitrekbare (....) GUI. ergens gelezen op de NI fora.

ik heb zelf Komplete Ultimate 11 + Komplete 13, en het lijkt alsof ik daar bij blijf, tenzij er een prachtige Absynth 6 komt of zo...

en geluk gehad met Komplete 13...

Native Access werkt beter dan die van IKM, net zo als die van Arturia eigenlik, zelfs meer in te stellen. goed, wanneer het niet bevalt, dan bevalt het niet.

ik blijf FM8 zeker nog gebruiken, zal nog wel minder worden dan het al was, maar heeft nog wat trucjes, dingen, ach ik ben het ding zo gewend, zo veel meegewerkt.

maar F.'em daar lukken nu ook aardig wat dingen mee, en MPE...

FM8 blijft toch een van de meest bizondere synths, sja, misschien nu wat verouderd, maar dat ding zit goed in elkaar, met veel mogelikheden.
 
Nooit problemen mee gehad, ik heb Ultimate van NI. Je start het installatieprogramma, klikt aan wat je hebben wilt en de rest gaat vanzelf. Werkt bij mij altijd perfect en er zitten echte mooie dingen tussen.
Ik meen te herinneren dat ik het installatie programma niet eens geïnstalleerd kreeg. Waarschijnlijk zal het me wel lukken als ik er wat moeite voor doe maar op een of andere manier heb ik iets tegen NI, te duur? te commercieel? Niet interessant genoeg? Misschien is het een vooroordeel, ik heb hetzelfde met Izotope. Ik heb wel het idee dat het me geld scheelt dus zie ik het als een kostenbesparende perceptie 😬
 
12€ voor een van de beste synthesizers aller tijden is niet slecht!

Die Native Access (Service Centre) veroorzaakt bij mij geen probleem. Wel was de switch van Service Centre naar Native Access ronduit aggressief omdat je plots je plug-ins niet meer kon registeren op een oud systeem. Zeer aso-houding van NI.
 
Heel leuk allemaal, maar ik haat het dat je niks kan kopen zonder dat je voor de miljoenste keer een Account moet aanmaken. Dus no go voor mij.
 
12€ voor een van de beste synthesizers aller tijden is niet slecht!

Die Native Access (Service Centre) veroorzaakt bij mij geen probleem. Wel was de switch van Service Centre naar Native Access ronduit aggressief omdat je plots je plug-ins niet meer kon registeren op een oud systeem. Zeer aso-houding van NI.
Ja die obsoleteness maakt dat ik al jaren geen softw plugins meer koop, laat staan ze gratis installeer.
maar ff wat anders, kan je op FM (7 in mijn geval) patchen vd dx7 spelen en fm7 patches dan weer op bijvoorbeeld een dx200? Misschien is dat even mijn tijd waart om eens mee te knoeien.
 
WTF??? Ik koop dus die plugin, maar krijg als download NI ACCESS. Om te installeren moet ik dan mij bestaande Access vervangen door een oudere versie ??? (zie screenshot) Ga ik godverdomme niet doen want dat is vragen om problemen. Ik heb Kontakt 6, Battery 3,4, Massive en tig andere officiele NI plugings en libraries. Wat voor GEKLOOI is dit ??? Heeft er eigenlijk iemand al die FM8 via die link gekocht? Imo dikke kat in de zak en 12€ armer, tenzij iemand hier weet wat er aan de hand is.

1660576916494.png
 
WTF??? Ik koop dus die plugin, maar krijg als download NI ACCESS. Om te installeren moet ik dan mij bestaande Access vervangen door een oudere versie ??? (zie screenshot) Ga ik godverdomme niet doen want dat is vragen om problemen. Ik heb Kontakt 6, Battery 3,4, Massive en tig andere officiele NI plugings en libraries. Wat voor GEKLOOI is dit ??? Heeft er eigenlijk iemand al die FM8 via die link gekocht? Imo dikke kat in de zak en 12€ armer, tenzij iemand hier weet wat er aan de hand is.

Bekijk bijlage 3826147
Technisch gezien heb ik uw Battery 3 hier in de kast staan 🤡 En uw Kontakt 4 ook
 
Ja die obsoleteness maakt dat ik al jaren geen softw plugins meer koop, laat staan ze gratis installeer.
maar ff wat anders, kan je op FM (7 in mijn geval) patchen vd dx7 spelen en fm7 patches dan weer op bijvoorbeeld een dx200? Misschien is dat even mijn tijd waart om eens mee te knoeien.
FM8 kan oude sysex laden maar je kan hem niet gebruiken om patches te maken voor die oude Yamaha’s.
Dus import sysex: ja
Export sysex: nee
 
WTF??? Ik koop dus die plugin, maar krijg als download NI ACCESS. Om te installeren moet ik dan mij bestaande Access vervangen door een oudere versie ??? (zie screenshot) Ga ik godverdomme niet doen want dat is vragen om problemen. Ik heb Kontakt 6, Battery 3,4, Massive en tig andere officiele NI plugings en libraries. Wat voor GEKLOOI is dit ??? Heeft er eigenlijk iemand al die FM8 via die link gekocht? Imo dikke kat in de zak en 12€ armer, tenzij iemand hier weet wat er aan de hand is.

Bekijk bijlage 3826147
Bij de meeste installers hoef je niet de installer nog eens te installeren maar moet je gewoon de code ergens intikken zodat het in je account verschijnt, of kan dat bij NI ook al niet?
 
ja dat kan vast, gewoon je nieuwe versie openen en de serial er intypen lijkt me
 
Precies dat. Als je een serial hebt, kun je die in Access opgeven. Dan staat hij daarna bij de plugins die je kunt downloaden.
OK, dank voor de hint. Dan gaan we dat proberen. Hopelijk werkt het. 12€ is niet het einde.
 
Back
Top