Dutch Modular Fest 2022 | zaterdag 3 september

stager_desktop-3-4f9f.png


Jawel, na 3 jaar zijn we er weer!

Dutch Modular Fest 2022.
Zaterdag 3 September
12:00 - 23:00


Muziek, markt, workshops, diy, eten en drinken.

Lokatie dit jaar is het hoofdkwartier van onze vrienden van Uncloud: het voormalige Pieter Baan Centrum. Een geweldige locatie al zeg ik het zelf. Groet dank ok aan onze vrienden van Uncloud!

Wat kun je verwachten?
Op de markt hebben we BEAR Modules - This is Not Rocket Science - Knobula - Making Soundmachines - Schlappi Engineering - Joranalogue Audio Design - XOR - Schreibmachine - Moog - TipTop Audio - Threetom modular - Voltage Vibes - Erica Synths - ALM Busy Circuits en ik zal er wel een paar zin vergeten.

Muziek van Jos Smolders - Daniel J Cramer - Miss Tahloulah May - The Monoranger - The Sunshine Lounge - Gherate - GERVIS - Veerle Pennock - Das Ding

DIY workshops hosted by Acid Soldering Club Utrecht

Muziek workshops van Cinematic Laboratory en Jungle of Wires

Er zal eten zijn (vegan/vegetarian) (en als alles goed gaat bier van De Kromme Haring)

Ik zeg, komt allen!

Kosten zijn laag, 12,50 (plus een euro transactie kosten, helaas)
We beginnen om 12:00 en stoppen ergens rond 23:00

Klik hier en koop gewoon meteen een ticket!

Hiermee help je ons enorm!
 
Last edited by a moderator:
Ben net weer thuis. Contant betalen aan de ingang was mogelijk (en ik had gepast meegenomen dus kon ik naar binnen), maar inderdaad iets bestellen aan de de bar ging niet met cash (dus heb ik dat maar overgeslagen). Er was veel te doen in verschillende ruimtes van het gebouw, en het was leuk een aantal bekende merken modulars nu eens in het echt te zien. Moog was er ook met ik meen de Matriarch en de Grandmother en nog een klein handig modulair systeem. Weer een ervaring rijker. Was ook leuk weer eens over de Oudegracht in Utrecht te wandelen.
 
NerdSeq blijft maar in mijn hoofd hangen. Vooral ook omdat die module ook bij de live sessies gebruikt werden. Verder blijft het een vraag hoe we mensen bij experimentele concerten kunnen krijgen zoals al beschreven is in ‘onder stroom’.
 

Attachments

  • E89020BB-BD3A-4BED-B854-0C9FA8428F5E.jpeg
    E89020BB-BD3A-4BED-B854-0C9FA8428F5E.jpeg
    120 KB · Bekeken: 113
NerdSeq blijft maar in mijn hoofd hangen.
Ik zag ‘m bij de workshop van Jungle of Wires eigenlijk pas voor het eerst in het echt. Lijkt me inderdaad een erg flexibele module, goeie features voor live.

Verder blijft het een vraag hoe we mensen bij experimentele concerten kunnen krijgen zoals al beschreven is in ‘onder stroom’.
Ik denk dat dat lastig is, het blijft tenslotte een niche. Het is wat minder hapklare brok, mensen moeten zich er in verdiepen.
 
Woooooow. Wat wordt ik blij van de berichten hierboven!

We hebben er onze ziel en zaligheid in gestopt en geprobeerd iets moois neer te zetten. Volgens mij is dat goed gelukt.
Hier en daar een schoonheids foutje (cash/pin/headphones en nog wat) waar we van kunnen leren.

Maar: fijne opkomst, fijne reacties van bezoekers en makers, heel fijn bier (kromme haring), heel heel fijn eten (!!!!) en hele fijne en goeie gesprekken.

Op naar volgend jaar!
 
Woooooow. Wat wordt ik blij van de berichten hierboven!

We hebben er onze ziel en zaligheid in gestopt en geprobeerd iets moois neer te zetten. Volgens mij is dat goed gelukt.
Hier en daar een schoonheids foutje (cash/pin/headphones en nog wat) waar we van kunnen leren.

Maar: fijne opkomst, fijne reacties van bezoekers en makers, heel fijn bier (kromme haring), heel heel fijn eten (!!!!) en hele fijne en goeie gesprekken.

Op naar volgend jaar!
word...met een d... duh...
 
Ik heb genoten. Tijdens het eten nog een module van iemand gekocht die aan tafel zat, en toen we eruit werden geveegd nog een module gekocht op de parkeerplaats.
 
Ook leuk om enkele bekenden van Youtube te zien; zoals Cannel 37 dame en ik dacht ook Kim Bjorn te zien; of vergis ik me? Jammer dat ik Omri Cohen gemist heb, lees net dat hij er ook was. Maar ja.. al met al een fijne bijeenkomst en het reizen waard.
 
NerdSeq blijft maar in mijn hoofd hangen. Vooral ook omdat die module ook bij de live sessies gebruikt werden. Verder blijft het een vraag hoe we mensen bij experimentele concerten kunnen krijgen zoals al beschreven is in ‘onder stroom’.
Ik kon er helaas niet bij zijn. Nerdseq heb ik al een paar jaar, bevalt goed. Live kan je patterns launchen, met euclidean triggers spelen binnen de patterns en on the fly kleine wijzigingen doen. De mod outputs kan je gebruiken als env, lfo, random etc etc en te besturen via de patterns en korte sampletjes afspelen via de sample outputs. Het is een mooi compleet pakketje.
 
Was het een steven ms-22?
Nee dat was die Strega vriend van me. Ik kocht een ARP 2500 clone (modamp, ik maar zal geen merk noemen) en een headphone amp van Voltage Vibes , erg blij mee.
 
Ook leuk om enkele bekenden van Youtube te zien; zoals Cannel 37 dame en ik dacht ook Kim Bjorn te zien; of vergis ik me? Jammer dat ik Omri Cohen gemist heb, lees net dat hij er ook was. Maar ja.. al met al een fijne bijeenkomst en het reizen waard.
Kim Björn was er bij ons weten niet? Stom dat ik Omri gemist heb! Divkid was er wel, speciaal uit de UK afgereisd.
 
Back
Top