Slatwall ervaringen

BastardPower

Ingeburgerd
Lid sinds
1 mei 2018
Berichten
43
Hey,

met de zoekfunctie vind ik enkele berichten over slatwall gebruik, maar niet echt veel.
Diegene die het gebruiken, wat zijn jullie ervaringen?
Welke beugels gebruiken jullie om je synths onder een hoek te hangen?
(ik las ergens dat deze zouden werken: Verstelbare dragers)
Moeten er dan nog metalen profielen in de sleuf? (ik vind het vrij onduidelijk met enkel foto's op het internet)
 
Ik heb er zelf ook naar zitten kijken, maar (nog) niks concreet aangekocht. Toevallig zag ik gisteren dit filmpje voorbij komen:


In NL zijn dit volgens mij de meest betaalbare keyboard dragers:
De dragers waarnaar je zelf linkt zou je ook prima moeten kunnen gebruiken, dan wel met een plank met rand er op zodat je synth er niet af glijdt.

Wat ik begrepen heb is dat sommige muurdelen al de metalen profielen hebben, maar je kan ze ook los kopen en toevoegen aan een muur deel dat dat nog niet heeft.
 
Late reactie vanwege de vakantie...
Dat filmpje zette mij er inderdaad ook to aan om dit eens te onderzoeken.
Die brackets zijn zeker interessant, had nog niet veel goeds gevonden.
 
Hey,

met de zoekfunctie vind ik enkele berichten over slatwall gebruik, maar niet echt veel.
Diegene die het gebruiken, wat zijn jullie ervaringen?
Welke beugels gebruiken jullie om je synths onder een hoek te hangen?
(ik las ergens dat deze zouden werken: Verstelbare dragers)
Moeten er dan nog metalen profielen in de sleuf? (ik vind het vrij onduidelijk met enkel foto's op het internet)
Die gebruik al een tijdje, bevallen prima
951BC578-A9A5-4202-B384-D740006D8FAA.jpeg


De planken heb ik bij de praxis vandaan gehaald (omgekeerde vensterbank), en de profielen (zijn gewoon standaard) heb ik vanaf de vloer tot het plafond zitten.
 
Nog niet zo simpel om die slatwalls te kopen in België te kopen:
- Bij Retif kan je ze enkel per 2 kopen.
- Bij GWI kan je wel per stuk kopen, maar kost verzending 95€. Gaan ophalen is een eind rijden.
Lastig...
 
Ik blijf twijfelen over de slatwalls.
In België en Nederland vind ik enkel MDF slatwalls terug.
Enkel bij Retif vind ik een maximum draaggewicht terug, 15 of 30kg voor de hele wand.
Dat is natuurlijk niet genoeg.

Die kerel, Tefty van de filmpjes hierboven, heeft een PVC slatwall. Vind ik nergens in de BeNeLux.

Op AliBaba vind ik wel PVC en Aluminium slatwalls, maar minimum 100 stuks of 50m te bestellen.
Dat is wat veel natuurlijk.

Heeft er iemand al stevige slatwalls gevonden?
 
Ik blijf twijfelen over de slatwalls.
In België en Nederland vind ik enkel MDF slatwalls terug.
Enkel bij Retif vind ik een maximum draaggewicht terug, 15 of 30kg voor de hele wand.
Dat is natuurlijk niet genoeg.

Die kerel, Tefty van de filmpjes hierboven, heeft een PVC slatwall. Vind ik nergens in de BeNeLux.

Op AliBaba vind ik wel PVC en Aluminium slatwalls, maar minimum 100 stuks of 50m te bestellen.
Dat is wat veel natuurlijk.

Heeft er iemand al stevige slatwalls gevonden?
Hallo BastardPower,

Mijn ervaring met slatwall systemen van Retif zijn eigenlijk alleen maar positief. Als je die voorziet van de stalen metaal latten dan kunnen die heus wel wat hebben. Ik weet niet waar je die 15kg hebt gevonden maar het zou me niet verwonderen dat dat 15kg per draagpunt zou bedragen.

Aan één van mijn wanden hangen zowel een AlphaJuno-2, een Roland XP-80 als een Jupiter-X en die bewegen gewoon niet.

Ik kan iedereen dit systeem aanraden om plaats te winnen en volgens mij goedkoper dan die stands waar je 3 tot 4 synths op kan stapelen maar stukken van mensen kosten.

Twee fotootjes als illustratie :)


Greetz
 

Attachments

  • image0.jpeg
    image0.jpeg
    206,5 KB · Bekeken: 56
  • IMG_1257.jpg
    IMG_1257.jpg
    234,5 KB · Bekeken: 54
Back
Top