(advies) DIY Studiomeubel 2900x600x2100

komt goed :)
Mocht de jup 4 niet komen slapen?
Jawel, maar voor hem reserveer ik een plekje alleen. Ik haal de deur (die nog nooit dicht is geweest, en dus altijd open heeft gestaan) er uit, en schuif hem een beetje op, maar met de Jupiter 4 wil ik "alleen" kunnen zijn met een glas wijn. Is als een piano, die zet ik ook niet bij de TV of wasmachine. De JP-6 en JX-3P zijn van hetzelfde jaar, dus die staan samen. Heb een Juno 106, een DX-7 en een Ensoniq EPS nog. Maar je kan niet alles hebben, en less is more denk ik vaak... Of zo voelt het iig voor mij, dus die zet ik op de zolder, of misschien wel in de verkoop, hoewel ik de EPS heel mooi klinken vind...
 
Verschillende plekjes / setups maken is heel verstandig. Ik heb zelf nu 3 verschillende hoekjes op mijn zolder.

1 software hoek
1 hard /software hoek
1 hardware only hoek

Voordeel is dat je niks hoeft weg te doen
Nadeel is dat je altijd te weinig spullen hebt, maar da's het mooie van een hobby, koop je gewoon bij wat ontbreekt.
 
hoewel ik de EPS heel mooi klinken vind...

Die sound is inderdaad prachtig. Ik heb een tijdje terug mn floppydrive vervangen voor een usbfloppy, OS is nu veiliggesteld. Iets om te overwegen?
 
Verschillende plekjes / setups maken is heel verstandig. Ik heb zelf nu 3 verschillende hoekjes op mijn zolder.

1 software hoek
1 hard /software hoek
1 hardware only hoek

Voordeel is dat je niks hoeft weg te doen
Nadeel is dat je altijd te weinig spullen hebt, maar da's het mooie van een hobby, koop je gewoon bij wat ontbreekt.
Ja, maar aangezien ik het klein moet houden, is dit het dus... En eerlijk gezegd ben ik blij let wat ik heb, hoef niet zo nodig nog dingen er bij,
hier doe ik het mee, moet volstaan... De DX-7 hou ik, omdat het keyboard zo bom is, de Juno 106 eerder uit nostalgie, omdat ik hem zo lang heb,
en de EPS om bovengenoemde reden... Heb nog een Akai S612 en S900, dus heb enkele sounds voor samples... De S612 ga ik proberen te voorzien
van de originele MD280, heb van @klinkske een doos vol onderdelen gekocht, die zijn binnenkort aan de beurt... Ik hou van quickdisk, gewoon omdat
het zo nostalgisch is, en ik er van jou om met lijsten en etiketten te werken...
 
Die sound is inderdaad prachtig. Ik heb een tijdje terug mn floppydrive vervangen voor een usbfloppy, OS is nu veiliggesteld. Iets om te overwegen?
Ja, is zo een fijne sampler, ook omdat je snel layeren kan, maar vind de menustructuur wel wat contraproductief... Maar de sound is vrij uniek...
dat extra bitje ook eh... De X7000, de keyboardversie van de S700 is lekker bruut, dat vind ik geweldig. Precies een bot kapmes. Ook met DQ natuurlijk.
Ik bewaar die in van die disketteboxen...
 
Back
Top