OP-1 Field, verbeterde OP-1

OP-1 Field is een verbeterde versie van OP-1, met 100 nieuwe features. Daaronder zijn juweeltjes zoals 32bit interne opname, 160 minuten opnametijd en nieuwe reverb maar ook twijfelachtige toevoegingen zoals: “nieuwe verpakking”, “klittenband” en ”papieren handleiding”.

337BBCF1-7A42-40A8-B7A2-BFE71C68E510.jpeg

Nieuwprijs: €1.999,-

Bron:
teenage engineering

Marc

Ouwe rot
Ben een groot fan van de OP-1, maar dat (zo goed als) alles nu stereo is met de Field geeft echt een hele andere beleving.
Mooi stukje hardware mag ik zeggen.. Voor de liefhebber hierbij mijn eerste paar schetsen om een indruk te geven:

Montfrooij

Ouwe rot
Ben een groot fan van de OP-1, maar dat (zo goed als) alles nu stereo is met de Field geeft echt een hele andere beleving.
Mooi stukje hardware mag ik zeggen.. Voor de liefhebber hierbij mijn eerste paar schetsen om een indruk te geven:

Nice.
Ik gok dat de pianoklanken gesampled zijn?

Montfrooij

Ouwe rot
Dank! 100% samples. Piano heb ik 'old style' gemultisampled. 24 noten (aantal toesten OP-1) in 20 seconden geperst ;)
Check.
Ik dacht heel even : oh, vandaar die stevige prijs (omdat ze dergelijke klanken ook in die Fields hadden gestopt)

En dat stereo verhaal be-aam ik helemaal.
Ik zou zelf nooit (niet snel) een sampler kopen die mono afspeelt.
Niet dat het 'niet' klinkt, maar stereo klinkt gewoon zoveel lekkerder.
En nu kun je dat vaak ook wel bereiken met FX achteraf (zoals ik met m'n mono synths doe), maar als het om een sample 'afspeel' ding gaat, dan wil ik graag stereo kunnen werken.
Zodat ik het stereo effect al kan opnemen.

Noiseflux

Zwarte Ruis

Mooi! Ik was helemaal vergeten dat het dit filmpje was dat aanstond, dacht ineens 'hey, heb ik een instrumentaal album van Air aanstaan ofzo?' :D

Marc

Ouwe rot
@flyweight De OP-1 heeft van zichzelf inderdaad een lofi sound waar je eigenlijk niet onderuit komt.
De OP-1 Field klinkt in vergelijking hifi, echter kun je met de verschillende tape modes wel weer het lofi benaderen.