7 strategieën voor de ultieme drop

7 strategieën voor de ultieme drop

bombario

Ouwe rot
Lid sinds
9 januari 2004
Berichten
4.658
Locatie
Zwolle
bombario heeft een nieuwe Bit gepost:

7 strategieën voor de ultieme drop - Zet de dansvloer in vuur en vlam met deze onmisbare tips

Dancemuziek draait om ritme, spanning en contrast. Ontdek 7 strategieën om je drops extra hard te laten vallen. En zet de dansvloer in vuur en vlam.

Lees hier meer...
 
10502288_561215484001542_1868163365855921117_n.jpg
 
"tease het publiek met een antidrop" en "het mag best een beetje schuren" of "effe een reversed snare/kick zodat je publiek er lekker ingezogen wordt" en "Beng, dan valt de drop keihard" :okdan:

EDM is niet echt m'n ding maar ik werd er ingezogen en je begon niet eens 'reversed' te praten ;) maar gewoon door je enthousiasme, leuke podcast!
 
Erg leuke podcast weer! :halleluja

Maar eerlijk gezegd:
DE BESTE DROP = HELEMAAL GEEN DROP!

Gewoon gas erop!
Niets geen handjes, door met de TECHNO trein! 8)
Maar dat is mijn bescheiden mening, ik ben dan ook totaal geen EDM fan.
En gezien de populariteit van EDM zal ik er wel naast zitten...
 
Dan zou ik ook geen beat doen, saai. Of geen clap en hihat. Doet ook iedereen al, beh 😁 Maar weet je wat, doe gewoon wat je tof vindt. Met of zonder drop, als het maar werkt.

P.S. Als we hier in het westen wél konden dansen, was dance nooit zo populair geworden 🕺💃
Die vierkwartsmaat is wel een beetje de oer-beat van ons bestaan he, dus misschien kunnen wij het juist heel goed ;)

Ben niet vies van drop, maar ze worden wel te vaak gebruikt denk ik. Je kan de helft van de plaat staan wachten tegenwoordig. Dan wordt het weer een goedkoop trucje. Zoals altijd: met beleid..
 
Er is jammergenoeg ook gewoon al een naam voor!

Techno voor de TikTok generatie!
(techno voor mensen met concentratieproblemen...)
Vroeger :beard:was het tegenovergesteld aan nu. Dan werd de drop juist ingezet om de collectieve roes even te doorbreken. Je stond helemaal in trance te stampen en dan kwam er een variatie, als een zonnestraal door een wolkendek, om de mensen even wakker te schudden. Dan ging het licht even aan en keek je elkaar aan zo van "wow, vet he". Dat was ook het treinstation, het moment dat je als DJ een andere koers kon inzetten. Of na het bijtanken weer door stampen. met nieuwe energie erbij. Maar tegenwoordig is élke plaat om een dikke drop heen gebouwd, dus heb je een set vol drops. Best lastig. Dan is er alleen maar energie, zonder stampen. Een set wordt dan een soort collectief uitgesteld orgasme. Als je dan contrast wil, moet je juist stilte inlassen. What a time to be alive..
 
Techno voor de TikTok generatie!
(techno voor mensen met concentratieproblemen...)
Toch even reageren, want hier gaat weer zo'n oordeel vanuit. Je kunt iets mooi of lelijk vinden, maar het hoeft toch niet meteen slecht te zijn?

En als je het wél slecht vindt, begin dat een tegenbeweging en laat zien dat het nog véél vetter kan. Dat vind ik veel constructiever dan roepen dat vroeger alles beter was. Of jonge techno-liefhebbers wegzetten als TikTokkers met concentratieproblemen. Misschien zijn wij wel sentimentele ouwe lullen die er helemaal niets meer van snappen? 😛
 
Toch even reageren, want hier gaat weer zo'n oordeel vanuit. Je kunt iets mooi of lelijk vinden, maar het hoeft toch niet meteen slecht te zijn?

En als je het wél slecht vindt, begin dat een tegenbeweging en laat zien dat het nog véél vetter kan. Dat vind ik veel constructiever dan roepen dat vroeger alles beter was. Of jonge techno-liefhebbers wegzetten als TikTokkers met concentratieproblemen. Misschien zijn wij wel sentimentele ouwe lullen die er helemaal niets meer van snappen? 😛

Goed punt! :halleluja
Ik hou niet van TikTokTechno, maar daardoor is het zeker niet meteen slecht.
Laat nu express ook het woord generatie weg.
Want vroeger was niet alles beter en het heeft voor mij niets met jonge techno-liefhebbers te maken.

Maar de recensist beschrijft het mooi en signaleert een duidelijke ontwikkeling.
Een ontwikkeling die ik eerlijk gezegd heel jammer vind, maar misschien ben ik inderdaad wel een sentimentele ouwe lul! *D
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top