Motorolla cpu emulation project ( acces virus , waldorf , clavia etcc)

Wat 'identieke' klanken betreft geld dat enkel voor de klanken die geen gebruik maken van de PPG filter die wel in de Q zit, maar niet in de Vavra of µQ. Dan is er wel een heel groot verschil in klank.
Of de analoge filters van de Q+
Ik las vroeger dat die het grote verschil in prijs niet waard waren; maar ik heb er nooit een in 't echt kunnen uitproberen.
 
Of de analoge filters van de Q+
Ik las vroeger dat die het grote verschil in prijs niet waard waren; maar ik heb er nooit een in 't echt kunnen uitproberen.
Dat klopt. Er was nagenoeg geen verschil met de standaard Q. Bovendien was de Q+ net door die analoge filters nogal buggy.
 
En het is ze gelukt! De VirusTI genaamd OSTIRUS is nu semi-beschikaar. Semi, omdat het nog in Alpha is en je alleen toegang krijgt met een donatie. Later zal deze wel netzoals de rest publiek gratis beschikbaar worden (behalve de ROM, daar doen ze heel moeilijk over maar die is wel te vinden).

Hij klinkt echt zeer lekker! Ik heb gelijk wat andere soundsets met TI patches gedownload en die werken ook prima.
 
En het is ze gelukt! De VirusTI genaamd OSTIRUS is nu semi-beschikaar. Semi, omdat het nog in Alpha is en je alleen toegang krijgt met een donatie. Later zal deze wel netzoals de rest publiek gratis beschikbaar worden (behalve de ROM, daar doen ze heel moeilijk over maar die is wel te vinden).

Hij klinkt echt zeer lekker! Ik heb gelijk wat andere soundsets met TI patches gedownload en die werken ook prima.
Nu voor iedereen beschikbaar! Ben blij dat ik al mn oude Snow patches heb bewaard voor ik em weg deed!

Ik ben wel onder de indruk zeg. Op hun Discord kan je ook verschillende skins downloaden. Zit er een tussen die helemaal gestyled is zoals de Virus Control plugin.

Zo blijft de Virus TI eigenlijk mooi doorleven in software vorm zelfs als alle hardware uiteindelijk het loodje heeft gelegd (potentieel).

Tja Access.. jullie hadden hier een slaatje uit kunnen slaan maar jullie weigerden.
 
Zo dat OsTIrus werkt goed ja! Nog wel een enkele xrun her en der, maar dat wordt vast alleen nog maar beter :)
 
Zo dat OsTIrus werkt goed ja! Nog wel een enkele xrun her en der, maar dat wordt vast alleen nog maar beter :)
Ja he?! Tis echt geweldig wat ze er mee gedaan hebben.

My Virus TI lives again! Nu onder MacOS Ventura in Logic!

Man wat zijn die FX nog steeds lekker.
 

Attachments

  • Screenshot 2024-04-26 at 20.17.21.png
    Screenshot 2024-04-26 at 20.17.21.png
    582 KB · Bekeken: 29
  • Screenshot 2024-04-26 at 20.17.26.png
    Screenshot 2024-04-26 at 20.17.26.png
    306,1 KB · Bekeken: 31
  • Screenshot 2024-04-26 at 20.17.32.png
    Screenshot 2024-04-26 at 20.17.32.png
    648,5 KB · Bekeken: 32
Ja he?! Tis echt geweldig wat ze er mee gedaan hebben.

ivm jou screenshots

Wow, da's raar, ik heb die easy editor buttons niet,, ik gebruik: OsTIrus.dll, is dat nog iets anders ??

'k vind de powercore virus nog wel iets helemaal anders klinken
'k vind 't zoals de alphajuno en redominator,, en al die vst clones,, ook kwa cpu spikes, onbruikbaar
M'n virus c moet ik er nog eens naast zetten met dezelfde preset, maar da blijft met audiocard noise

Ja, sorry van negatief te zijn,, maar ik heb wel die easy button niet, en gans die GUI GFX, da's wel cool,
 
ivm jou screenshots

Wow, da's raar, ik, heb die easy editor buttons niet,, ik gebruik: OsTIrus.dll, is dat nog iets anders ??

'k vind de powercore virus nog wel iets helemaal anders klinken
'k vind 't zoals de alphajuno en redominator,, en al die vst clones,, ook kwa cpu spikes, onbruikbaar
M'n virus c moet ik er nog eens naast zetten met dezelfde preset, maar da blijft met audiocard noise

Ja, sorry van negatief te zijn,, maar ik heb wel die easy button niet, en gans die GUI GFX, da's wel cool,
Ik denk dat er een misverstand bestaat bij je over wat dit ding is; dit is niet een namaak ‘geïnspireerd door’ VsT plugin. Dit is èèn exacte replica van de TI/TI2. Ze draaien namelijk om dezelfde ROM.

Dit ding laadt gewoon mijn presets van mijn virus TI Snow en ik kan je vertellen dat het gewoon 1 op 1 dezelfde synth is.
 
ja, maar die kinkt anders,,
maar je moet een powercore en firewire poort hebben off course,
de powercore versie is 'getuned' en afgeregeld, als ik het zo kan zeggen

soit, waar is die easy button,, dan test ik 't nog eens ?? of is dat een screenshot vd echte virus ti editor ?? voor de dsp emu ?
 
Da's toch deze link ?? en sorry mods als dat w.r.z info is...


ik heb deze GUI,,

 
ja, maar die kinkt anders,,
maar je moet een powercore en firewire poort hebben off course,
de powercore versie is 'getuned' en afgeregeld, als ik het zo kan zeggen

soit, waar is die easy button,, dan test ik 't nog eens ?? of is dat een screenshot vd echte virus ti editor ?? voor de dsp emu ?
Je hebt het over de TC Powercore plugin van Acces zelf, maar dat is geheel zn eigen ding. Deze lui (The Usual Suspects) hebben ook een emulator voor de Virus A/B/C ROM gemaakt (heet Osirus). Ook 100% identiek.
 
Da's toch deze link ?? en sorry mods als dat w.r.z info is...


ik heb deze GUI,,


Yep, dat is de TI/TI2 emulator van ze.
 
ja de virus b dsp 56300 emu kinkt beter dan de ti

mijne lokale ex-muziek maat heeft eeen virus B KB en Ti en heeft > 20x zitten klagen over de sound vd Ti,
met zelfs denkende dat er geknoeid is geweest van de vorig eigenaar,

z'n virus B Kb had een lege accu, en die vind ie perfect klinken,, maar altijd klagen over die lege accu,, terwijl dat simple te vervangen is
 
Laatst gewijzigd:
ja de virus b emu kinkt beter

mijne lokale ex-muziek maat heeft eeen virus B KB en Ti en heeft 20x zitten klagen
over de sound vd Ti, met zelfs denkende dat er geknoeid is geweest met de vorig eigenaar,

z'n virus B Kb had een legen accu, en die vind ie perfect klinken,, maar altijc klagen over die lege accu,,
Ja maar dat is dan gewoon een verschil in voorkeur voor de sound van een Virus B vs een Virus TI. Staat los van of deze emulators de ‘echte sound’ hebben want ze zijn bit voor bit identiek aan de originelen. In tegenstelling tot Adam Szabo Viper. Niet dat dat geen goede plugin is, maar dat is inderdaad zo’n virus-inspired plugin en geen kopie. Hoewel zijn doel wel is om zo dicht mogelijk de sound te evenaren (en volgens mij is dat redelijk gelukt).
 
ja,okey, idd, da's met de echt access rom,

maar 't is een ramp,, kwa eargasm audioqualeits niveau vergelijken met de virus poco, met de echte dsp,

't doet me niks die DSP56300,, audio qualiteit,,

maar soit, iedereen die geen alpha juno (of powercore) heeft, vind redominator cool met de zelfde preset

't is altijd 't zelfde, ik geloof ni in DSP emu door de Native CPU, en anders ligt het aan mijn i5 Mac Mini Bootcamp, da kan ook
 
Laatst gewijzigd:
Je heb op hun Discord downloads voor verschillende skins. Dit is de ‘Virus TI for OsTIrus’. Erg mooi gemaakt.

aan ja, merci, da wist ik nog ni

aan ja, dan moette inloggen, da's de community ??
 
Net ff geïnstalleerd, klinkt als een malle. Leuk in Bitwig met al die modulators (:
 
het probleem met de poco virus is daar de presets in te krijgen, en de rom banks leeg te maken, om de category te laten werken

tja, 't is erg,, het audio verschil, maar ik heb dat zelfs bij elke native cpu plugin,,

Ik denk dat access virus zelve er niet over te spreken is over de dsp emu,,

soit, nu stop ik met m'n gezaag, want: als m'n poco maar ni ontploft

 
Back
Top