Motorolla cpu emulation project ( acces virus , waldorf , clavia etcc)

OKey, ik hoor idd de virus preset, preset sysex dump naar de emulator werkt, da's al straf

M'n i5 is wel veel te zwak,, k heb cantabile host gebruikt

De v-station hebben ze ook native kunnen maken, en mss met een stuk DSP 56300 emulator,,
okey, effe wachten,,
en mss kunnen ze de powercore DSP gebruiken voor de Roms ??
Dat zou ik veel intessanter vinden dan native CPU, maar de poco's bieden me al meer dan genoeg
 
M'n pc is niet te zwak, maar ze gebruiken wel een incompatible glibc :/

Als de source nou open was, dan kon ik zelf wel een werkende versie bouwen ..
 
OMG Neee. Ze werken via die VIRUS HC editor. Met Jani Kervinen van Mystery Islands heb ik een hele mand eieren te pellen.
Waldorf Q editor erg buggy en eigenlijk nooit deftig gewerkt. Zijn website spreekt over 'refund' maar talloze telefoons (neem NOOIT op) emails en whatsapp berichten bleven gewoon onbeantwoord.
En ik ben absoluut niet de enige met klachten.
Zijn enige support hulpje heeft Mystery Islands verlaten en verder ook geen goed woord over deze wanpraktijken. De vele mensen die hem intussen rauw lusten zijn aardig om lezen op de Mystery Island Facebook pagina. (z.o. de HC editor die niet behoorlijk werkt)

DEZE KEREL EN ZIJN BEDRIJF zijn absoluut te mijden. U weze gewaarschuwd.
 
tja, ik zie het nut niet van de mystery islands editors, en tis idd wat te social media commercieel lame, en erg traag de site,

Andere virus editors gaan ook werken,, bv ook die van sounddiver normaal gezien,, die van ctrlr kan ik weer nog niet downloaden,

Ze melden dat ze het public source willen maken, maar eerst zelf het grootste werk doen

De rom images gaan ze niet updaten/enhancen,, Da's wel jammer voor de cpu performance denk 'k,
 
Mag hopen dat de plugin z'n eigen interfeest krijgt, anders wordt het wel erg behelpen met al die halve (en slecht ondersteunde) editors die er zijn.

Dat ze de roms niet gaan "updaten" lijkt me logisch, hier hebben ze namelijk de code niet van en is copyright/eigendom van Access.
 
tja, een virus interface maken is wel heel veel werk, en debug werk,, commanderen dat te doen kan iedereen,

soit, ik bekijk het maar als spielerij voor overdag,, want het gaat toch veel te traag zijn op een native CPU
Alhoewel de v-station dat wel kan en is,,, maar dat zal wel geen simpele rom emu zijn.
 
Eerste testje gedaan en mijn Mips waarden zitten vrij goed voor de Virus B. Nu even de CTRL Virus zoeken en ik ga aan de slag. Hopelijk werkt het ! (maar of het echt 'brijkbaar' wordt is natuurlijk een andere vraag...)

Screen Shot 2021-07-07 at 16.12.51.png
 
tja, die download van ctrlr werkt niet,, k heb nog een ,, mss oude versie van vroeger,

130 MIPS had ik ook ongeveer op de i7 quad v2012,,
maar ik weet niet vanaf welke osx versie het werkt, want cubase en ableton vinden de virusemu plugin niet op OSX 10.8
 
tja, die download van ctrlr werkt niet,, k heb nog een ,, mss oude versie van vroeger,
Hoezo ? Ik heb net de laatste Virus B CTRLR Panel gedownload en werkt. Virus B updated – Ctrlr
Maar ik heb een ander probleem: De emulator is VST formaat en dat werkt niet op MAC / Logic X. :stupid
Ja ook lang op 10.8 gezeten maar begin dit jaar toch naar 10.14 gegaan. 't was van moeten...want kon de nieuwste Logic X anders niet gebruiken.
Dus heb ff gevraagd of er ook een AU-versie komt... (dat zijn ze wel van plan met de finale versie maar dan wordt het $$$)
 
Laatst gewijzigd:
OMG Neee. Ze werken via die VIRUS HC editor. Met Jani Kervinen van Mystery Islands heb ik een hele mand eieren te pellen.
Waldorf Q editor erg buggy en eigenlijk nooit deftig gewerkt. Zijn website spreekt over 'refund' maar talloze telefoons (neem NOOIT op) emails en whatsapp berichten bleven gewoon onbeantwoord.
En ik ben absoluut niet de enige met klachten.
Zijn enige support hulpje heeft Mystery Islands verlaten en verder ook geen goed woord over deze wanpraktijken. De vele mensen die hem intussen rauw lusten zijn aardig om lezen op de Mystery Island Facebook pagina. (z.o. de HC editor die niet behoorlijk werkt)

DEZE KEREL EN ZIJN BEDRIJF zijn absoluut te mijden. U weze gewaarschuwd.
Die mystery editor is maar TIJDELIJK !
Ze zijn nu aan hun eigen editor aan het werken ( juce framework ) , en je hoeft die mystery editor helemaal niet te gebruiken
Ik heb een editor gemaakt in loomer architect met de standaard midi cc's , lukt perfect ,of je maakt gewoon een midi template controller in je daw ( elke daw heeft dat wel )
Loomer architect is echt een swiss army knife wat betreft midi etc..
Hier heb je de midi cc's
 
Die mystery editor is maar TIJDELIJK !
Ze zijn nu aan hun eigen editor aan het werken ( juce framework ) , en je hoeft die mystery editor helemaal niet te gebruiken
Ik heb een editor gemaakt in loomer architect met de standaard midi cc's , lukt perfect ,of je maakt gewoon een midi template controller in je daw ( elke daw heeft dat wel )
Loomer architect is echt een swiss army knife wat betreft mide etc..
Hier heb je de midi cc's
Dank voor de Loomer hint (a whopping 120€...) maar ik heb simpelweg de tijd niet om zelf een editor te gaan bouwen.
In Logic kan dat via de beruchte 'Environment' Maar te weinig ervaring mee (ik maak vooral muziek) en daar gaat dus te veel tijd in kruipen.
Maar ik heb de CTRLR Virus Panel intussen en die werkt. Alleen werkt logic dus niet met VST's en moet ik geduld hebben en hopen dat ze met een AU-versie komen als beta...
 
Laatst gewijzigd:
Dank voor de Loomer hint (a whopping 120€...) maar ik heb simpelweg de tijd niet om zelf een editor te gaan bouwen. In Logic kan dat via de beruchte 'Environment' Maar te weinig ervaring mee (ik maak vooral muziek) en daar gaat dus te veel tijd in kruipen.
Maar ik heb de CTRLR Virus Panel intussen en die werkt. Alleen werkt logic dus niet met VST's en moet ik geduld hebben...
 
Dank voor de Loomer hint (a whopping 120€...) maar ik heb simpelweg de tijd niet om zelf een editor te gaan bouwen.
In Logic kan dat via de beruchte 'Environment' Maar te weinig ervaring mee (ik maak vooral muziek) en daar gaat dus te veel tijd in kruipen.
Maar ik heb de CTRLR Virus Panel intussen en die werkt. Alleen werkt logic dus niet met VST's en moet ik geduld hebben en hopen dat ze met een AU-versie komen als beta...
Loomer architect is niet enkel voor editors , think of as max msp maar voor midi only en een heel robuste timing , Colin heeft er jaren aan gewerkt ( de fameuse kvr thread van 8+ jaar oud :)
Ik stuur er een nord modular , tg 77 , integra en roland r8m mee aan + vst's etc..
ONgelooflijk programma , met enorm veel mogelijkheden en waanzinnige stepsequencers , grid launcher , linear timeline , all vector graphics etc..
Heeft 300+ low level modules voor als je echt will bouwen , maar out of the box kan jehe t al direct gebruiken zonder echt low level te gaan
Gewoon een paar basic concepten als , data, tuples , lists , arrays etc..
Is momenteel nog in beta , maar is elke cent waard , voor de steps sequencers alleen al
Highly recommended
 
Dan gebruik je toch een andere plugin-host? Carla bijvoorbeeld (of can Logic ook al geen midi uitsturen?).
Dank voor de hint. Carla ziet er goed uit. Maar je begrijpt dat ik liever meteen in mijn DAW probeer. Al maak ik mij geen illusies dat je wellicht tegen CPU limit aanloopt met heel die emulatie...
 
De .AU file was beschikbaar en dus meteen gedownload en heel het boeltje geïnstalleerd. Ja er komt klank uit maar daarmee is alles gezegd.
Met alle respect en hoed af voor de software geeks die dagenlang hebben moeten compileren, maar het ding is onbespeelbaar. Zelfs op 1024 latency is het een en al hakketakke stutter boel en dus eigenlijk onbruikbaar. Gek want de MIPS waarden van mij Mac Pro zijn voldoende en in mij system monitor is maar 1 thread 100%...(ding is wellicht geen multi thread) Leuk experiment, maar hier blijft het voor mij bij. Veel plezier !
 
Laatst gewijzigd:
MotoDSP.jpg


Natuurlijk hebben we Sylenth en andere alternatieven voor de Access Virus sound in je DAW, maar nu is er ook de Motorola 56300 EMU als VST.
Deze kan je als VST2 of 3 laden te samen met de originele Access Virus ROMs die op het internet te vinden zijn. Hiermee heb je dus geen VST remake, maar luister je direct naar de originele ROM

Vergeet het VSThost en editor verhaal, gewoon de Motorola VST en de juiste ROM samen in dezelfde VST dir zetten en gaan!

Have Fun!

bron: DSP56300 Emulation Blog
 
Last edited by a moderator:
Back
Top