Motorolla cpu emulation project ( acces virus , waldorf , clavia etcc)

Zonder ROM geen geluid. Duh.

De hele engine zit in de ROM. De rest is alleen CPU emulator, plugin wrapper en UI.
 
Die VST3 wordt niet eens gevonden in m'n Cubase 11, VST2 wel :frons: Ik heb beide ROM's in m'n vst 2 map, maar de Virus B wordt standaard geselecteerd. Wisselen moet dus door de andere ROM de extentie aan te passen (.BIN1)
 
Laatst gewijzigd:
Wel roms nodig, maar die zijn
Ik heb geen roms, ik kreeg de indruk door jullie eerdere opmerkingen dat er met de VST3 geen roms nodig waren.
roms in dezelfde map als de plugin


Hier vind je ze wel
 
Tja, sommige vst3's worden niet gevonden in cubase, ook niet van fullbucket (en anderen). Misschien dat ze dat in v12 hebben opgelost.
Werkt wel met reaper 8)
 
Hier vind je ze wel
Je weet dat het verspreiden van deze ROMs technisch gezien illegaal is?
(alleen als je een dergelijke synth bezit mag je zo'n ROM, omwille van backup, gebruiken)

Zou me niks verbazen als de SF mods deze link gaan verwijderen in ieder geval.
 
Je weet dat het verspreiden van deze ROMs technisch gezien illegaal is?
(alleen als je een dergelijke synth bezit mag je zo'n ROM, omwille van backup, gebruiken)

Zou me niks verbazen als de SF mods deze link gaan verwijderen in ieder geval.
Is niet mijn site, ik weet dat de ROMs niet legaal te downloaden zijn momenteel. Maar 1e hit in google 🤣
Heb ook wel meerdere sites gezien.

Kan me voorstellen dat als de emulator draait, dat synth producenten de ROMs gewoon gaan verkopen net als de ROM kaarten die bij mijn DX7 zitten, beedtje dat idee.
 
Nou en. Jij linkt toch naar illegale content?

Lijkt me niet de bedoeling op dit forum in ieder geval ..
Understood!
Zal er op letten, waren geen kwade bedoelingen. De ROM site is niet illegaal, alleen als je iets download wat je niet in eigendom hebt. Vandaar dat ik het gedeeld heb. Maar ik zal er op letten, point taken.
 
Even voor de duidelijkheid. Ik heb een Virus A. Die fysiek geloof ik gelijk is aan de B. Kan ik die als controller gebruiken?
 
Wow, wat een ontdekking!

Ik heb een Virus B ROM ingeladen en het werkt perfect. In VST2 weliswaar, FL Studio herkent de VST3 niet. De vsti klinkt bijna exact hetzelfde als de synth zelf.

Dat wordt rackruimte vrij maken in mijn desk! Tijd voor een nieuwe synth! :D
 
VST3 MOET in programfiles/common_files/VST3 staan.
ze worden NIET geladen vanuit een willekeurige andere folder, is BY DESIGN.
 
Even voor de duidelijkheid. Ik heb een Virus A. Die fysiek geloof ik gelijk is aan de B. Kan ik die als controller gebruiken?
als iemand dat kan testen, dan ben jij dat? Software is gratis, dus downloaden en proberen zou ik zeggen.

Tis een tof concept ik heb standaard de C rom erin zitten. Enige wat ik zou willen is catagorie search in de presets, want nu is het een beetje spartaans om door die presets heen te gaasn.
 
Voor alle mensen met een Apple en een M1 chip.. In Rosetta mode werkt hij slecht, volledig op M1 draait hij echt heel goed..
 
Draait ook gewoon op MacBook Pro uit 2015. Hoef ik niet telkens naar de studio boven te lopen om de Virus aan te zetten :)
 
Ik heb even een testje gedaan tussen de Vavra en mijn grote Q Phoenix (dus niet de µQ)
Goed nieuws, want de verschillen zijn nauwelijks hoorbaar om niet te zeggen verwaarloosbaar.
En de patches van grote broer Q kan je dus ook perfect inlezen in de Vavra.
Een sound die op de Vavra werd gemaakt, kan ik echter niet in de Q dumpen. Da's wel jammer. Voorlopig niet, ik blijf proberen.
Want in dat geval is de Vavra uiteraard ook nog eens een semi-editor voor de Q
Wat 'identieke' klanken betreft geld dat enkel voor de klanken die geen gebruik maken van de PPG filter die wel in de Q zit, maar niet in de Vavra of µQ. Dan is er wel een heel groot verschil in klank.
2 voorbeelden van sounds (1=Q / 2= Vavra) die geen gebruik maken van de PPG filter en dus nagenoeg identiek klinken.
Er is echter wel een groot verschil in volume. De Q klinkt een pak luider dan de Vavra. Ik heb beide klanken dan ook ff normalized.

Tot slot toch nog even vermelden dat ik diverse Logic crashes heb gehad (wat heel uitzonderlijk is) tijdens het gebruik van Vavra.
Wellicht zit de beta versie er voor iets tussen...
 

Attachments

  • Q - Vavra_TEST.mp3
    1,5 MB
Back
Top