Waldorf Micro Q emulation

the tall lad

https://soundcloud.com/ge
Lid sinds
12 juli 2002
Berichten
2.085
Locatie
YOU
De gasten van de 'usual suspects ' did it again .
Net zoals het virus project heben ze nu de waldorf micro Q in beta versie , 100 originele dsp code die draait op een emulated motorolla core
Fun .fun
 

Attachments

  • 1.jpg
    1.jpg
    157,3 KB · Bekeken: 176
Waarom is er tijdslimiet om posts aan te passen ?
Gewoon effe het % teken invoegen in mijn post gaat al niet meer , na amper 10 minuten .
Mods valt hier iets aan te doen ?
 
Wat een toppers! Op hun discord zie je trouwens ook kanalen voor de JP8000 en Virus TI dus misschien dat die in de toekomst ook komen. De bestaande Virus emulatie is sowieso een aanrader, er wordt nog volop aan gesleuteld maar verder gewoon stabiel en klinkt retegoed.
 
Wat een toppers! Op hun discord zie je trouwens ook kanalen voor de JP8000 en Virus TI dus misschien dat die in de toekomst ook komen. De bestaande Virus emulatie is sowieso een aanrader, er wordt nog volop aan gesleuteld maar verder gewoon stabiel en klinkt retegoed.
Virus ti is al in vergevorderd beta stadium.
Naar ik heb vernomen zijn ze ook bezig met de waldorf xt .
Ik hoop echt dat een nord modular eraan komt , heb de hardware al sinds 2000 maar een 1:1 replica in software zou gewoon fantastisch zijn .
 
De TI is momenteel on-hold aangezien deze nog in productie en verkoop is. Ze willen geen concurrentie aangaan met nog in de handel verkrijgbare toestellen: Virus TI technical info / statement

Da's jammer, maar holy moly, worden de TI's nog echt nieuw gemaakt? Even gegoogled en de MK1 is uit 2005, da's best een prestatie in deze tijden.
 
Da's jammer, maar holy moly, worden de TI's nog echt nieuw gemaakt? Even gegoogled en de MK1 is uit 2005, da's best een prestatie in deze tijden.
Alleen TI 2 is nog in productie (sinds 2009) , microkorg spant de kroon spant met 20 jaar
 
Zou mooi zijn als je de sounds die je maakt op de software ook gewoon kan gebruiken in de hardware. Want ik ben in het laatste geval en dus bezitter van de Micro en grote Q. Ha!
Ik ga het proberen en geef nog een gil.
 
Zou mooi zijn als je de sounds die je maakt op de software ook gewoon kan gebruiken in de hardware. Want ik ben in het laatste geval en dus bezitter van de Micro en grote Q. Ha!
Ik ga het proberen en geef nog een gil.
Sysex dump van soft naar hard moet toch kunnen ?
 
Zou mooi zijn als je de sounds die je maakt op de software ook gewoon kan gebruiken in de hardware. Want ik ben in het laatste geval en dus bezitter van de Micro en grote Q. Ha!
Ik ga het proberen en geef nog een gil.
Ja idd volgens mij ka dat idd.

Gewoon een patchdump triggeren en zorgen dat de hardware daar na luisterd.
 
Met de Virus emulatie zijn hardware patches in ieder geval gewoon goed te gebruiken.
Niet vertellen aan Access, maar het werkt eigenlijk beter dan hun Total Integration...
 
Heeft iemand met een micro Q de Vavra emulatie al kunnen vergelijken kwa klank? is het identiek ?
 
Wat ik wel grappig vind is dat bijna niemand iets zegt over copyright etc. Als je een illegale versie van een softsynth had oid werd je bijna verketterd, maar dit is kennelijk anders :D
 
Wat ik wel grappig vind is dat bijna niemand iets zegt over copyright etc. Als je een illegale versie van een softsynth had oid werd je bijna verketterd, maar dit is kennelijk anders :D

Op zich heb je wel een punt, maar het verschil is wel dat deze units niet meer verkocht worden en de makers daar dus niet direct door benadeeld worden. En met software heb je letterlijk een identieke kopie van het product, hier blijf je toch de knoppen en hardware missen. Ook de DAC is juist vaak wel het extra sausje dat je niet kan reproduceren. Zie bijv. de Roland Cloud JV dingen vs de hardware JV's.
 
Wat ik wel grappig vind is dat bijna niemand iets zegt over copyright etc. Als je een illegale versie van een softsynth had oid werd je bijna verketterd, maar dit is kennelijk anders :D
er is heel veel gezegd over copyright, alleen niet op SF.

Die jongens hebben het ook waldorf aangeboden, die hadden geen interesse omdat het teveel cpu kost en dan eigenlijk niet zo heel interessant is buiten het droge feit dat je die motorola cpus kan emuleren. Die Virus van ze is ook tof. Maar in de praktijk pak ik wel discovery pro / hive als ik VA sounds wil.

Het is vooral cool vanuit een technisch perspectief. En nostalgie.
Ik zou zon Supernova ook wel leuk vinden, voor de clavia sounds gebruik ik dus die discovery pro.
 
Ik heb 'n jaar of 10 terug zo'n Powercore DSP kaart met een Virus erop gekocht.. later de virus B en C. Ik heb het nooit 1op1 vergeleken maar voor mijn gevoel zat er wel verschil in de DSP kaart versie en de hardware. Misschien ook een ander type DSP.. maar de kaart klonk in mijn beleving wel iets anders..

De Micro Q was ook al een soort VST van. Een samenwerking met Waldorf en compatibel met Micro Q patches.. Leuke plug-in.. ooit gekocht maar na een aantal jaar niet meer te activeren op een legale manier..

De software is gewoon te downloaden. terratec.ultron.info - /Producer/KOMPLEXER/Updates/

Vlak na het ontdekken deze demootjes hieronder gemaakt.. de een wat kazig. De ander met wat minder gepolijste geluidjes.. Ik vond de wavetable mogelijkheden vooral interessant. Later heel veel leuke dingen mee gedaan..

Er was ook nog Largo trouwens.. Die is nog wel gewoon te koop. Waldorf Largo


 
Laatst gewijzigd:
Back
Top