Waldorf Micro Q emulation

't Is een 1 op 1 copie qua functionaliteit begrijp ik, of hebben ze er (zeg 'Arturia style') toevallig ook nog wat dingen toegevoegd ?

Of al dan niet gecorrigeerd/updated her&der... ('k Herinner me vaag dat ik eens (met de microQ hardware) de LFOs wilde loslaten op incoming signalen om die COS/SIN met de VCA's te pannen, maar dat wilde niet volledig lukken - user error, of wellicht bug.)


Kan me voorstellen dat deze 'emulatie' bij sommige mensen jeuk geeft om juist de hardware unit (weer) te willen (price up),
of dat hierdoor juist de waarde van de hardware-unit afneemt (price down). Whatever 8o)
 
toch nog steeds benieuwd ….. klinkt Vavra nu echt identiek aan de micro Q?
de oren van micro Q users die Vavra ABen zeggen mij meer dan theorieen over DAC ‘s.
 
Ik vind dat hij echt zeer goed klinkt. Maar ook zooo gebruiksvriendelijk en ziet er echt goed uit. Dat hebben ze echt goed gedaan.
Als je de gui verandert naar de rackversie heb je nog een paar extra knoppen. Dar kan je dan met behulp van de Peek en Play knop de demos horen.

1694287748799.png
 
't Is een 1 op 1 copie qua functionaliteit begrijp ik, of hebben ze er (zeg 'Arturia style') toevallig ook nog wat dingen toegevoegd ?

Of al dan niet gecorrigeerd/updated her&der... ('k Herinner me vaag dat ik eens (met de microQ hardware) de LFOs wilde loslaten op incoming signalen om die COS/SIN met de VCA's te pannen, maar dat wilde niet volledig lukken - user error, of wellicht bug.)


Kan me voorstellen dat deze 'emulatie' bij sommige mensen jeuk geeft om juist de hardware unit (weer) te willen (price up),
of dat hierdoor juist de waarde van de hardware-unit afneemt (price down). Whatever 8o)

Door de Virus emulatie heb ik wel jeuk gekregen om de hardware ooit te kopen (alleen krijg je dan het dillemma welke versie). Bij de Q heb ik dat minder, ook omdat je dan uiteindelijk toch met een editor aan de slag moet om het wat toegankelijk te hebben in 2023, dan kan ik netzogoed gelijk de software pakken.

Het is dan ook meer, los van de legale status van die dingen, waar je voorkeur in ligt. De minifreak VST vind ik zelf niet inspirerend al klinkt deze waarschijnlijk hetzelfde als de hardware terwijl ik me kan voorstellen dat de hardware minifreak leuk spelen is.
 
De minifreak VST vind ik zelf niet inspirerend al klinkt deze waarschijnlijk hetzelfde als de hardware terwijl ik me kan voorstellen dat de hardware minifreak leuk spelen is.
even een beetje OT, die Minifreak V vind ik een van de leukste softsynths om mee te "freaken" Die verschillende OSC modellen en die snelle mod matrix zijn erg uitnodigend om mee te pielen. Ik heb er best toffe geluidjes mee kunnen maken. Ik ben daarintegen dan geen fan van serum en vital, phaseplant etc, dat vind ik qua UI juist weer enorm tegenvallen en daarmee de neiging om er mee te spelen gelijk onder 0.
 
Back
Top