Motorolla cpu emulation project ( acces virus , waldorf , clavia etcc)

tja,
-
De virus b emu is te doen,
Maar vooral die z'n phaser lijkt 'mono' te klinken
-
Die vd virus powercore is zoals 't moet
'k heb de virus c er ook naast gezet
-
Er is echt iets mis met die / of mijn / osTIrus setup, die klinkt helemaal anders kwa curve eq
-
Da's mss zoals dat de echte Ti slecht klonkt tov de Virus B KB, bij mijne lokale ex-muziek maat ??
Normaal heeft die gelijk kwa Synth Sound Qualiteit
-
tja, 't is maar programmeer gedoe en weeral Audiophile Q degradatie
-
Crashen kwa sound doet de emu ook
ik pitch tune de virus ook altijd met een vaste waarde volgens pi,
-
tja, de virus powercore nu nog in gebruik is ook lame,, was best peperduur en terecht,
-
 
Het is een aardige vorm van freestylen maar ik kan er ook geen touw aan vastknopen :D

Pitchen met een vaste waarde volgens pi? :?
 
Laatst gewijzigd:
Maar goed.. terug naar de Motorola Chip Emu projecten... 😜

Ik moet zeggen dat ik de Waldorf nog niet geprobeerd heb. Wel de Virus A/B/C en de nieuwere TI/TI2/Snow. Van die laatste ben ik echt fan en gecharmeerd omdat ik zelf de hardware ook heb gehad en met de sound daarvan had ik het meeste (de Virus C ook gehad, maar vond de TI uiteindelijk leuker qua sound mogelijkheden). Dat de interface er dan ook nog uitnodigend uitzien wat aansluit bij work-flow is voor mij geen klein onderdeel.
 
Ik ga vandaag ook eens proberen die zooi aan de gang te krijgen. Vroeger de B desktop en de Ti2 in desktop én keys gehad (niet tegelijkertijd) en het zijn toch best toffe synths.
 
Pitchen met een vaste waarde volgens pi? :?

pi-tcher.jpg


;)
 
Moet alleen nog ff de rom van de TI vinden 8>
 
ja, sorry SF'ers en vooral de SF mods
Ik moest effe een test doen met al die virus versies, en da's dan normaal dat ik dat uit-typ en ergens post

is idem met de (blue)msx, atari en winuae/amiga emulators

En tunen volgens pi is deze: maar 'k heb dat zelf in m'n synthctrl ingebouwd


en tja, ik moet ook nog de muziek tracks zelve kunnen maken off course, ni alleen tech gear bezigheid

okey, t' is vandaag weer een nieuwe dag,,
 
IK denk dat er hier
ja,okey, idd, da's met de echt access rom,

maar 't is een ramp,, kwa eargasm audioqualeits niveau vergelijken met de virus poco, met de echte dsp,

't doet me niks die DSP56300,, audio qualiteit,,

maar soit, iedereen die geen alpha juno (of powercore) heeft, vind redominator cool met de zelfde preset

't is altijd 't zelfde, ik geloof ni in DSP emu door de Native CPU, en anders ligt het aan mijn i5 Mac Mini Bootcamp, da kan ook
Wat bedoel je met echte dsp ?
De motorolla emulator draait de ECHTE DSP , de synthesis algoritms bevinden zich in de rom file .
Moest de motorolla emulator problemen hebben met het lezen van de dsp code, dan zou zich dat niet vertalen in inferieur klinkende filters -osc's , het zou gewoon kraken , cracklen en of crashen .
De emulator =100% identiek aan de hardware minus de dac converters /tactile hands on feel .
 
Zo, ik heb het aan de gang ... Was even een klus om die firmware uit de installer file te krijgen aangezien die oude software niet meer wil draaien zonder slag of stoot, maar na een paar slagen en stoten toch gelukt :D
 
Ik had een of andere Install.cab file in die MSI die ik met geen enkele uitpakkert geopend kreeg, maar uiteindelijk door 30 miljoen warnings en foutmeldingen heengeklikt en de Apple versie geinstalleerd en uit de juiste map gevist. Virus B en C waren makkelijk 'los' te vinden.

Eerste indruk: klinkt als het origineel zoals ik mij herinner, B & C beduidend minder CPU hogging.

-edit-Ah, OsTIrius kan ook op TI Snow draaien voor minder CPU verbruik.
 
Laatst gewijzigd:
Ja, een leuk weerzien met oude vrinden, maar tegelijkertijd snap ik ook wel waarom ze hier niet meer wonen. :D
 
Nou, ik kan er wel weer wat leuke sounds uit halen. En deze interface werkt voor mij een stuk beter dan menig software synth plugin (Dune 3 anyone..). Maar niets topt daarin Vital voor mij. Maar ja.. Vital is dan weer geen TI2 😊
 
Haha, ja ik ben alleen nog beetje presets checken. Zitten ook wel hele mooie sounds tussen hoor, blijft ook zeker een bruikbaar ding. Maar de hoeveelheid 90s kaas is ook niet gering :D Zal vanavond misschien eens zelf wat soundjes bakken.

-edit- AH DAAR ZIJN DE SUPERSAWS :D :D :D
 
Laatst gewijzigd:
Ik vind het een indrukwekkende prestatie. Niet alleen klopt de sound, maar als plugin is het ook gewoon goed. De patch browser werkt prima, ook eigen patches maken en saven gaat goed en het lijkt allemaal erg stabiel en redelijk bugvrij op wat kleine dingetjes na. Menig pro/commercieel product doet het minder goed, chapeau.
 
Back
Top