Motorolla cpu emulation project ( acces virus , waldorf , clavia etcc)

Inmiddels met fancy nieuwe gui. Helaas wel nog steeds massive veel xruns (dropped audio frames) wat 'm nou niet echt bruikbaar maakt :/
1wUUkvy.png
 
hier op m'n Intel 386 ook gekraak ;-)

jammer dat het zo heavy is voor de cpu... Die Access Virus was echt een populaire synth
 
Laatst gewijzigd:
Ja, maar je kan er prima een kanaal mee spelen, opnemen en als audio verder gebruiken.
Bij mij gaat ie pas over z'n nek met 4 toetsen polyfoon en een ritme sneller dan 1/16
 
De standalone is een heel stuk stabieler bij mij. Vast iets te maken met de host-thread die de DSP-emulatie niet echt aan kan.
 
Laat bij het feestje maar zojuist de vst .dll file u en de virus bin file in de zelfde map gezet. Gestart als standalone in Tone2 nanohost en heb zowaar spontaan een Virus C gratis en voor niets draaien. Heb mn processor nog niet boven de 12% gekregen. Leuk om eens een Acces virus uit te testen. Sommige presets klinken behoorlijk goed moet ik zeggen.
 
Is dit nu praktisch toepasbaar?
Qua interface en waar jat je die rom files vandaan.
Zit een basic grafische ui ingebakken in de emulator. Stelt echt niks voor om te installeren. Letterlijk download en unzip. De bin komt bij de eerste google of duckduck bovenaan. Deze file in de emulator map zetten. De map in je vst map slepen en done.
 
Zit een basic grafische ui ingebakken in de emulator. Stelt echt niks voor om te installeren. Letterlijk download en unzip. De bin komt bij de eerste google of duckduck bovenaan. Deze file in de emulator map zetten. De map in je vst map slepen en done.
Duidelijk, dankjewel.
 
Voor diegene die het niet hebben gevolgd, we zijn ondertussen heel wat stappen verder met de emulatie.
We hebben een skin en je kunt zelfs kiezen welke ROM je gebruikt.

Osirus is de werktitel voor de emulatie met skin.
Ik be zelf in het Beta-testteam vrij actief geweest vanaf versie 1.02, maar het is echt heel goed gedaan zitten nu op 1.15 dacht ik.

Voor diegene die een kijke willen nemen, kan ik eventueel een link sturen naar de discord en kun jezelf ook beta testen.

Het doel is: gratis emulatie dus niet voor de verkoop, maar voor de liefhebber.

Ik zal niet zomaar een link posten, wil graag eerst goedkeuring van een van de moderators
C109A7DD-1E3B-4286-950A-640986045F08.png
 
Voor diegene die het niet hebben gevolgd, we zijn ondertussen heel wat stappen verder met de emulatie.
We hebben een skin en je kunt zelfs kiezen welke ROM je gebruikt.

Het kiezen van de ROM is toch alleen in de VST2.0, niet de vst3 toch? Of is dat ook aangepast.

Hoe dan ook, ik ben echt BLOWN away door hoe dit klinkt, m.n. de bass sounds klinken zo helder en diep en knallen lekker door een mix eigenlijk op een manier die je bij een hardware unit voelt. Als je met het filter speelt heb je ook echt lol terwijl ik vaak met een vst iets van 'meh' heb.
 
Ik gebruik de vst3, laatste versie was idd een bug dat die selectie niet werkte, dat is nu als het hoed is verholpen.
Worden zo ie zo nog een paar dingen aangepast, omdat die “logischer” zijn bij VST gebruik. Dropdowns met opties erin bijvoorbeeld.
 
Back
Top