Mailtje van label: wil je in Parijs optreden?

bombario

Ouwe rot
Lid sinds
9 januari 2004
Berichten
4.656
Locatie
Zwolle
Dag allen,

Ik breng mijn muziek uit bij een klein platenlabel in Frankrijk. Alles gaat via de mail en ik heb ze nog nooit live gesproken, want Engels is lastig. Maar ik krijg net wel een mail:

"Volgend jaar organiseren we een labelavond in Parijs. Verschillende artiesten doen mee, heb je zin onze kant op te komen? We betalen je overnachting, reiskosten en maaltijden."

Oh cher, ik heb wel een vermoeden wat ik ga antwoorden 😁 Dan tuig ik de live-act de komende maanden verder op.

Ik maak een rondedansje!

P.S. Nog een tip: twijfel je over de kwaliteit van je muziek? Niet doen, want het belemmert je alleen maar en je hoeft met niemand te concurreren. Probeer jezelf steeds een beetje te verbeteren en stuur demo's op. Dan mogen anderen zeggen wat ze ervan vinden.
 
Laatst gewijzigd:
Goede. Ik heb van het weekend al even op Fiverr gekeken of iemand een logo kan maken. Werd nog niet wild enthousiast van wat ik zag.
Mijn vrouw kan dat aardig goed. Contact me maar als je dat wil. Niet gratis, maar ook geen goofdprijs...
 
Tof. Leg je verwachtingen echter laag... ik heb al label meetings gehad met 5 aanwezigen. En later een release party met een internationale dj en... 25 aanwezigen.
 
Tof. Leg je verwachtingen echter laag... ik heb al label meetings gehad met 5 aanwezigen. En later een release party met een internationale dj en... 25 aanwezigen.
Dat maakt me nog helemaal niets uit. Ik heb die mensen nog nooit gesproken en we zijn allemaal gedreven. Dan duurt het maar 10 jaar voor ik in de Amsterdam Arena sta 😉
 
Geweldig dit man :okdan:. Mooie erkenning voor je serieuze aanpak.

Ik ben benieuwd hoe je zoiets nou gaat aanpakken. Je hebt een aantal tracks geproduceerd. Hoe ge je die dan live performen?
 
Te gek!!! En heel spannend natuurlijk. Had al eerder in je draadje gelezen en gereageerd waar je je live plannen uit de doeken deed. Mijn advies blijft staan. Grooveboxen zijn leuk maar je hebt voor live meer dan 1 groovebox nodig en ze hebben allemaal hun beperking. Ik heb zo'n beetje alles wel gezien en gehoord en meer dan 10 van die dingen. Het is leuk om mee te stoeien maar meer omdat je daar een andere werkwijze hebt waardoor tracks ontstaan maar eigenlijk zijn ze allemaal ook weer heel beperkt. Tracks gladgestreken en overgeproduceerd, en -processed vanuit een DAW in een Groovebox steken is pracktisch onmogelijk.. Sta jezelf een snelle computer (laptop) met Ableton of FL en een matrixcontroller toe, waar vanaf je arrangement kunt selecteren toe. En een controller met knoppen (zo'n midifighter is perfect en makkelijk mee te nemen), dan kun je je sounds tweaken en door toch in het moment arrangement uitbouwen/afbouwen.
 
Laatst gewijzigd:
En een controller met knoppen (zo'n midifighter is perfect en makkelijk mee te nemen), dan kun je je sounds tweaken en door toch in het moment arrangement uitbouwen/afbouwen.
Goede tips, dank je voor het delen 👍 Ik ga eens goed nadenken hoe ik dit mijn vrouw ga vertellen. "Schat, geld maakt niet gelukkig toch?" 😀
 
Goede tips, dank je voor het delen 👍 Ik ga eens goed nadenken hoe ik dit mijn vrouw ga vertellen. "Schat, geld maakt niet gelukkig toch?" 😀
hehe.. ja. Je hebt idd aardig wat nodig voor een goede setup. Maar een paar grooveboxen zijn ook niet goedkoop.. sommige hebben niet eens een sidechainoptie.. dat is toch wel iets wat je wilt in EDM right?? Die performance mode in FL is er al vanaf 2013.. ik zie wel wat verdwaalde video's met een Launchpad maar is toch niet zo heel populair lijkt wel. Heb een paar keer FL geprobeerd en met mensen gewerkt/hier mee zien werken. Het is dat ik al 3 DAW's heb... Mijn overgang van Cubase.(lineare sequencer) naar Ableton was wel een beetje wennen, Ableton is wel een killer maar je zult een heel nieuw DAW moeten leren daarmee en ik dacht dat je al met FL gewerkt had toch?
 
Back
Top