Expanding Your Mind Hurts - Calculating Cosmic Resonances For Flatuance

vink

atropos-krans-os
Lid sinds
7 juni 2013
Berichten
4.471
Locatie
de meest diepteloze stad van dit kale land
geïnspireerd door de pet fles van @3ddie .... nee, dit was al een projekt dat er erg lang lag, en weer eens met maschine gewerkt. erg lang geleden, bijna dacht die past niet meer in wat ik doe. maar zie! dus de spullen blijven...

een heel simpele ekspirementele track... inspired by nature. de sample, zelf opgenomen, het materiaal is niet echt beheersbaar, zal ik maar zeggen. dus weinig verschillende opnames kunnen maken, zoals met een pet fles...

 
LOL!! Geweldige track met met origineel... eh... sample-materiaal... ik ga even een kilo bruine bonen eten :walker:
 
Om het in effectentermen te zeggen, het klinkt niet dry, maar wet. :D

Dit moet inderdaad één van de meest originele tracks zijn op het forum. :)
 
Klinkt op zichzelf best wel onheilspellend :), maar Je kunt er natuurlijk nog massa's piepkleine wavevormen uithalen, loopen en daar verschilllende instrumenten en effecten van maken met behulp van een sampler. Zeker als je de synth engine daar eens op loslaat..... misschien Cosmic Resonance deel 2 ?
 
LOL!! Geweldige track met met origineel... eh... sample-materiaal... ik ga even een kilo bruine bonen eten :walker:
8D:D


Klinkt heel freaky en origineel ook.

dank! ja weer eens met maschine gewerkt, met wat effekten, en pitch (simpel lager spelen of hoger...), krijg je er best wel wat uit...


Om het in effectentermen te zeggen, het klinkt niet dry, maar wet. :D

Dit moet inderdaad één van de meest originele tracks zijn op het forum. :)

very wet, maar de room bleef toch droog. 8D dank!!


Poehee.
Die ging ver.

haha! yeah!


Het lijkt een formule 1 race, maar dan niet met raceauto's maar vliegende insecten, misschien wel uit de microscopische wereld gesampled. Waar haal je toch je inspiratie vandaan? :halleluja

F1, de F1 van de.... ja, hoe doe ik dat toch... zoals al gemeld, werkte ik weer eens met maschine, was lang geleden, dit projekt stond er nog, nog vrij kaal..., 1 pattern, ik speelde m af en dacht, hier kan ik verder mee. meestal weet ik wel op gevoel welke effekten nodig zijn, om de sample nog meer timbre(s) te geven. maschine ben ik niet ontleerd... een 2e pattern erbij... goed uitkienen...
ik laat patterns vaak, in maschine, flinkt wat lopen, om varianten te maken.
verder, sja, kweenie... (o ik speelde 'release radar' af van spotify, speciaal voor mij gemaakt zeggen ze dan, en is ook zo, begon met, jaaa, Madman J!!! nice!!!)

eigenlik vraag ik hetzelfde bij iedereen af, of bijna iedereen, je snapt m, hoe kom je er op?

heerlijk de diversiteit!


Klinkt op zichzelf best wel onheilspellend :), maar Je kunt er natuurlijk nog massa's piepkleine wavevormen uithalen, loopen en daar verschilllende instrumenten en effecten van maken met behulp van een sampler. Zeker als je de synth engine daar eens op loslaat..... misschien Cosmic Resonance deel 2 ?

ja, he, maf. dat het onheilspellend kan werken. en freaky, zoals @Robi aangeeft.

en ja, dat doe ik met samples wat je beschrijft.

deze lag al klaar, was versie 02, die gebruikt, waarschijnlijk nog een droge..., alleen netjes geknipt (???).

lag ik al klaar, als een schets in maschine, was m vergeten. opende m en dacht, verdorie dit kan wat worden.

in maschine ga ik m nog slicen, ik slice alles wat niet te slicen valt (soms werkt dat en soms niet...). of nog varianten maken, andere patterns.

maar ik denk dat ik ook al varianten heb die inderdaad bewerkt zijn, met b.v. spectralayers pro 7, snij ik spectraol.

of gewoon door een granular processor halen.

ik hergebruik samples erg veel, o wacht ff;

o je doelt echt op single cycle waves. dat doe ik nog weinig inderdaad. nou ja ik knip ze soms wel heel kort... gewoon in een wave-editor of spectral editor. dus doe dat wel, Iris 2 gebruik ik vreemd genoeg dan sample 'player', werkt fijn. dan...

ik werk al zo, maar je brengt me toch even wat verder. dank! ik zit te veel vanuit mijn eigen werkwijze te denken, die zich steeds wel uitbreidt, jouw opmerking, zoals al gezegd, mmh, ja, en valt binnen wat ik kan, haha.. en wil!

en zeker een deel 2 zal volgen. ik vond deze al zo grappig... een voorproefje, de smaak te pakken krijgen enzovoorts...
 
Ja ik bedoel idd slices. Hier heb ik je track gesliced in OSC-cycles en daar in een uurtje of 2 met mijn koptelefoon een kort stukje op gemaakt met Sampler in Bitwig studio. Nog wat filters en effecten erop gezet en je hebt eigenlijk geen synthesizer meer nodig :eureka:. Niet echt gelet op mix. Ben benieuwd of je jou track nog terug herkend:P
 

Attachments

  • Laboratorio.mp3
    2,4 MB
Ja ik bedoel idd slices. Hier heb ik je track gesliced in OSC-cycles en daar in een uurtje of 2 met mijn koptelefoon een kort stukje op gemaakt met Sampler in Bitwig studio. Nog wat filters en effecten erop gezet en je hebt eigenlijk geen synthesizer meer nodig :eureka:. Niet echt gelet op mix. Ben benieuwd of je jou track nog terug herkend:P

wow! heb je nog een speciale methode om er OSC-cycles uit te halen, was vanmorgen nog wel met Fathom bezig, straks met de Vector versie... die kan single cycle waves maken, maar goed dat is een andere wijze, doet niet aan resynthesis, of import Fathom, dacht ik. ik had Fathom Pro, maar zat meer te wachten totdat de Vector betaalbaar was, goed 2e hands, very cheap, tegenover de standaard prijs.. (@Disharmonic vol Typische Vink Uitwijdingen!)

ik doe het wel in een wavetable synth soms, dat ik dan alleen een slot overhoud, of kopiëer. (importeren/omzetten sample naar wavetable, doe ik in Vast Dynamics Vapirozar 2).

maar wow! me like! ik doe erg weinig met single cycle waves, of OSC-cycles zoals je noemt, of te weinig...

wel bizonder om er eens mee aan de slag te gaan!

bizondere 'remix', meer dan een 'remix'! dan moet ik met versie 2, echt goed aan de slag... (en alles wat ik doe staat onder Creative Commons, waarin wel verschillen bestaan, dus je kunt er mee doen wat je wilt, vanzelfsprekend.)

hier kom ik nog op terug, want ik kan net de Vector binnenhalen blijkbaar...

dit geeft wel een nieuwe weg, erbij. leuk om te ontdekken, niet dat ik niet kende, maar zo intensief zoals jij er blijkbaar mee bezig bent, nee. dus tell me! learn me! (engels mag nu soms, vanwege banner...)
 
Ik doe het helemaal handmatig. Met de audio-recorder van APOWERSOFT je hele stuk opgenomen (output is mp3). De MP3 ingelezen in Sampler van Bitwig studio en handmatig op zoek gegaan naar OSC-cycles door looping points te wisselen. Als die veel boventonen heeft dan wordt het leuk want dan kun je er met een filter legio klanken uithalen. Zowel drums, bassen, blaasinstrumenten etc. Ik heb voor het bovenstaande muziekstukje 5 OSC cycles gemaakt (duurt nog geen minuut per stuk). Daarna pitch getuned (kan ook in Sampler) en daarna wat effecten (waaronder Tal vocoder, NI Guitar-rig, Vahalla shimmer) en hier en daar wat EQ er op gezet voor de sfeer en er tenslotte wat op los geïmproviseerd met een USB keyboardje direct in de sequencer van Bitwig. Je kunt dit met elke willekeurige sampler doen (zowel hardware als software). Ben benieuwd naar je versie 2
 
Ik doe het helemaal handmatig. Met de audio-recorder van APOWERSOFT je hele stuk opgenomen (output is mp3). De MP3 ingelezen in Sampler van Bitwig studio en handmatig op zoek gegaan naar OSC-cycles door looping points te wisselen. Als die veel boventonen heeft dan wordt het leuk want dan kun je er met een filter legio klanken uithalen. Zowel drums, bassen, blaasinstrumenten etc. Ik heb voor het bovenstaande muziekstukje 5 OSC cycles gemaakt (duurt nog geen minuut per stuk). Daarna pitch getuned (kan ook in Sampler) en daarna wat effecten (waaronder Tal vocoder, NI Guitar-rig, Vahalla shimmer) en hier en daar wat EQ er op gezet voor de sfeer en er tenslotte wat op los geïmproviseerd met een USB keyboardje direct in de sequencer van Bitwig. Je kunt dit met elke willekeurige sampler doen (zowel hardware als software). Ben benieuwd naar je versie 2
Mooiste is dat er op die manier duizenden muziekstukken verborgen zitten in je track. Dat is nog eens recyclen. :)

ik zit het nu ook in bitwig studio te doen, leer ik de sampler ook eens..., in wezen deed ik dit al, maar altijd via grote omwegen, of omwegen, via een wave-editor stukken eruit, och dat ik al vermeld.

maar heb weinig gedaan, ik zou het eens moeten nazoeken (hoe? al die schetsen, eksperimenten...), maar nooit zo heel gericht op deze manier.

werkt erg goed. ik heb niet dit stuk gebruikt, want staat op ander systeem, gewoon een recording van een modular patch van mij. even 2 OSC-cycles, zoals jij ze noemt, goeie term, ik heb niet gelet op single cycle etc.. maar werkbare stukken, het filter kan al goed resoneren... en op de andere de resonator bank..

ik werk nog niet handig met sampler van bitwig, maar dat zal wel beter gaan. dus herkenbaar, maar niet met zo'n focus als ik het nu doe, door jouw techniek te volgen.
wijkt eigenlik dus niet zo af van wat ik al doe en toch weer wel. of zoiets. daaromtrent.

dat ik soms stukken van samples neem, zelfs dezelfde, maar door andere effekten, en als OSC-Cycles kwam wel voor. maar het is fijn om het even zo heel gericht te doen.

breidt mij uit, in de zin van, u snap...

nice!

en nogmaals dank, voor je, ja da is geen remix, maar een totaal ander stuk (wanneer je dat nog eens wilt doen, kan ik ook de originele bestanden doorgeven, wellicht was dit louter een voorbeeld, maar ik dacht ik voeg het er maar aan toe...).

het is niet een geheel heldere post, maar volgens mij is het te volgen... duwt me even een richting in, waarvan ik kan leren én gebruiken.

ik was altijd zeer loop-gericht, en gebruikt ook samples, korte samples, die je OSC-cycles kunt noemen, maar waren al zo kort. en ja in spectralayers b.v. zat ik wel dingen uit te kerven. wederom loop gericht.

ik neem altijd een loopje met mezelf. goed. nice!
 
Front 242 noemde hun muziek in het begin "electronic body music". Dat idee heb jij wel heel erg radicaal uitgebreid ;-) En een geweldige titel, ook.
 
Front 242 noemde hun muziek in het begin "electronic body music". Dat idee heb jij wel heel erg radicaal uitgebreid ;-) En een geweldige titel, ook.

haha! ja EBM, i know! maar deze knooppunt had ik nog niet gelegd!

i sing the body electric - Walt Whitman....

dank!! (ja de titels op dit Soundscraping account, voel ik me vrijer voor maffe titels...)

versie 2 is in voorbereiding....


Oh dat is wel erg cool vind ik! :okdan:

ja was een echte verrassing, en me like it. ik volg je ook op spotify. dus.....
 
Hallo Vink, Hier nog het stukje sample dat ik heb gebruikt uit jou intrigerende track en er meteen maar een video erbij gemaakt want ik vond het zonde om alles zomaar weer weg te gooien.
 
Hallo Vink, Hier nog het stukje sample dat ik heb gebruikt uit jou intrigerende track en er meteen maar een video erbij gemaakt want ik vond het zonde om alles zomaar weer weg te gooien.


erg mooi! en gebruik de techniek nu ook... en werkt ook sneller dan hoe daarvoor samples uit recordings of loops haalde... blijf ik ook doen, geeft andere resultaten, maar deze techniek in een DAW werkt overzichtelijker én veel kleine stukken zijn tot geheel andere geluiden om te zetten, ik gebruik er nu vooral Silo voor.. of de resonator...

mooie song en video!!
 
Thanks Vink, ik ben me er momenteel ook steeds verder in aan het verdiepen en zit zelf ook weer in de laboratoriumfase. Door continu verder te vervormen krijg je steeds meer nieuwe klanken. De klanken (sommige gestapeld) laad ik daarna in mijn MPC-one (kan ook met Maschine) en pitch e.e.a. zodat ze met elkaar uit de voeten kunnen/ of net met elkaar conflicteren. Volgende stap is het aanmaken van massa's verschillende sequences (gaat supersnel). De beste sequences laad ik daarna in Bitwig studio (wat een fantastische Daw toch) om deze (indien nodig) weer verder te bewerken met modulators, filters en effecten totdat alles lekker klinkt/samenhangt en ik een mooie geluidsbodem heb. Daarna speel ik (indien nodig) nog live melodielijnen in met geluiden ik ook weer uit vervormde klanken haal.
 
Back
Top