Junkie XL's nieuwe studio, synths en sh!t.

Hoe vet is de 296T spectral processor.
Hier hoor in de intro je hoe iemand geweldige cinematica eruit krijgt.
Dus wellicht dat Tom hem daarvoor heeft.
Het lijkt dat je met specifieke modulatie van banden hele diepe spacey sound krijgt.

 
Iemand een ballpark figure wat Tom H. aan dit systeem heeft uitgegeven? (en compenseert hij dat dan weer door al zijn effecten zelf in elkaar te knutselen?:)
 
ik houd ook van simpele synths voor on the fly patches te maken en met de hand te moduleren.
Maar ik houd ook van eindeloos diepe apparaten waar je eerst wat studie voor nodig hebt om er mee aan de slag te kunnen gaan.
Nou ja iedereen zijn ding maar ik kan me niet voorstellen dat je als sounddesigner niet in too modular bent.
Nou ja kan het me wel voorstellen maar man je weet niet wat je mist :-)

Wat ook leuk is om te zien dat er veel van eurorack naar Buchla is geport en van Buchla naar eurorack.

@Patat Met hoe erg zijn die bugs? Ik zie er wel wat over op het web. Maar zitten er echt showstoppers tussen?
Maar goed zo een buchla systeem is zo complex met de semi-recall, data, gate, cv bussen.
Zou dan denken dat bugvrij dan toch niet kan.
Inderdaad, het is zo ongelofelijk complex, dat onvoorspelbaarheid juist een feature lijkt. Ik zou niet eens weten of iets een bug was of gewenste onvoorspelbaarheid. Maar ik ben dan ook meer van het type juno60. Ik vond een Alesis Andromeda al te complex met die uitgebreide adsr's.
 
Dit x6 Buchla - Skylab = 120000 euries.

Ook zelfbouw kost nogal wat, zo te zien gebruikt hij goede kwaliteit mechanische componenten.
Daarom durf ik het modular pad niet meer op (niet dat ik het geld, laat staan het talent van JXl heb) maar eenmaal eraan begonnen zou ik blijven tweaken en swappen. Te veel modules te weinig tijd (en geld)

Must resist modular urges
 
Dat Buchla systeem is absoluut ZIEK. Ziek ziek ziek. Ziek vet natuurlijk. En ergens kan ik met het in het geval van Tom ook nog voorstellen, dit kan in zijn werk absoluut een toevoeging zijn en hij is professioneel muzikant.

Ik hou het toch even bij mijn Volca Modular. Ook mooi.
 
Ja je hebt eurocrack maar dat buchla is meer een soort fentanyl.
Anyhow modular is nogal een breed begrip.
Je hebt ook polysynth die modulair zijn opgebouwd.
Zoals bv de Quantum.

Voor mij is modular het uiterste spectrum van ongebruiksvriendelijkheid maar uiterst flexibel in tone en modulatie.

En ik denk ook dat dat zijn opzet is.
Modulaire patches maken en die samplen met de quantum voor total recall.
Ik heb gevraagd of hij daar een tutorial over kan doen.
Hoe met je modular, tape etc uiteindelijk goede multisamples te maken.
Lijkt me heel tof om zijn workflow daarin te zien.
 
Ik weet niet of Jxl nog voor dag en dauw opstaat en ga slapen als volle maan volop in zijn gezicht schijnt.
Maar die gast is echt een synth techneut en een componist tout court.Volgens mij werkt hij nog verder als hij slaapt.
 
Ja hij gaat heel hard.
Een dag presenteerd die zijn Buchla en een week later krijg je een expert clinic in westcoast synthesis.
Anyhow als je dacht dat Buchla complex is dan moet je eens naar Serge kijken...
 
Ik weet niet of Jxl nog voor dag en dauw opstaat en ga slapen als volle maan volop in zijn gezicht schijnt.
Maar die gast is echt een synth techneut en een componist tout court.Volgens mij werkt hij nog verder als hij slaapt.
Dat deed hij vroeger al, heel veel werken aan zijn muziek en ook zijn organisatie. De energie zat er al. Ik denk dat het met alles is waar je echt goed in wordt, het heel veel uren erin stoppen is en vooral veel leren en ook saaie maar belangrijke zaken moeten doen. Altijd op komen dagen, en dat is waarom sommigen met veel talent en een slechte werkethiek het niet redden en andersom wel.
 
Hoe vet is de 296T spectral processor.
Hier hoor in de intro je hoe iemand geweldige cinematica eruit krijgt.
Dus wellicht dat Tom hem daarvoor heeft.
Het lijkt dat je met specifieke modulatie van banden hele diepe spacey sound krijgt.


660 euro.
Dit klinkt echt heel vet.
En je moet er natuurlijk 2 hebben.

Is dit wel exact hetzelfde als de Buchla versie?
 
Geen idee of die exact hetzelfde is. Lijkt me van wel aangezien tiptop van de originele schema's gebruikt maakt.

Als ik dat zo zie hoor dan krijg ik wel trek in een kleine Buchla / Serge eurorack.
 
Buchla heeft een andere standaard dan Eurorack dus helemaal exact hetzelfde zal niet gaan.
 
Eerste zin op de tiptop Buchla site:

Welcome to the Buchla & Tiptop Audio 200 series project. In this project Buchla has teamed up with Tiptop Audio to resume the production of Don Buchla’s 200 series and convert it to Eurorack standards.
 
Buchla heeft een andere standaard dan Eurorack dus helemaal exact hetzelfde zal niet gaan.
Volgens mij kan je met Buchla niet (of heel moeilijk) audio met CV signalen met elkaar combineren.
Je moet ook 2 verschillende kabels gebruiken.
Misschien kan een eigenaar van een Buchla systeem hier wat over zeggen?
Dat zou wel moeten kunnen met de Tiptop klonen.
 
Ja modulatie gaat met bananen jacks en audio met kleine jacks.
Serge was het daar niet mee eens en heeft daarom in zijn systeem audio en cv met bananen jacks.

Maar deze design filosofie heeft denk ik geen invloed op de sound van de spectral processor.
Alleen dat je in euro veel flexibler bent.
Er is ook euro Serge trouwens.
 
Back
Top