Junkie XL's nieuwe studio, synths en sh!t.

Attachments

  • FB_IMG_1703156991183.jpg
    FB_IMG_1703156991183.jpg
    119,8 KB · Bekeken: 106
Ja superleuk dat hij terug is. Ben al lang geabonneerd op zijn kanaal en was blij verrast gisteren.
 
Vette setup weer. Wil ook wel eens wat van die Buchla videos gaan bekijken als ie die inderdaad gaat maken.
 
Een Achterhoeker in Amsterdam, gekker moet het toch niet worden :D

Volgens mij woonde hij voordat hij naar de VS ging al lang in Amsterdam, hoe dan ook, als je vaak moet vliegen is het wel handig in de buurt van schiphol te wonen, en daarnaast zit veel media ook in Amsterdam. Zou leuk zijn om hem een keer tegen te komen ergens hier. Breder ben ik wel benieuwd naar zijn 'move', ga je na een lange tijd in het buitenland toch je eigen land missen? Of waren er zakelijke overwegingen? Of is de VS gewoon kut geworden? (zeker aan de westkust zijn er wel wat sociale problemen).
 
Hij zegt dat hij zijn huis en studio in LA er nog zijn.
Dus het lijkt meer iets van tijdelijke aard.

Ook echt ziek dat dat eurorack alleen maar nieuw spul is. Post 2021 of zoiets.

Ben ook benieuwd naar zijn Buchla video's.
Maar ook hoe hij samples maakt en met de quantum werkt.
Zou hij dan met de modular multisamples maken en die dan me van en fm van de quantum combineren?
 
Bizar hoge belastingen eigenlijk terwijl er amper sociale voorzieningen zijn. In Nederland betalen we ook een hoop maar daar is veel ook gewoon (relatief uiteraard) goed geregeld.
 
Ik kan me de video herinneren waar Tom larisch is over de Arturia Buchla Easel.
En nu heeft hij een groot systeem.
Ben zelf met de Volca Modular er in Serge en Buchla spul geraakt.
Maar ook de Buchla en Synthi vst's doen het hier goed.
Ik denk niet dat ik voor Buchla en of Serge ga maar zorg wel dat ik de nodige modules in mijn eurorack heb.
Zie er naar uit waar to mee gaat komen.

Het is iig erg leuk om te zijn hoe cutting edge sound design heel veel in het experimentele en noise gebied zit.
Dus als je echt mooie apparte sounds wil maken leer techniek en experimenteer als een malle. :)
 
Indrukwekkend systeem. Ook wel bevestiging waarom ik geen interesse hebben in modular. Ik hou toch iets te veel van simpele synths.
 
ik houd ook van simpele synths voor on the fly patches te maken en met de hand te moduleren.
Maar ik houd ook van eindeloos diepe apparaten waar je eerst wat studie voor nodig hebt om er mee aan de slag te kunnen gaan.
Nou ja iedereen zijn ding maar ik kan me niet voorstellen dat je als sounddesigner niet in too modular bent.
Nou ja kan het me wel voorstellen maar man je weet niet wat je mist :-)

Wat ook leuk is om te zien dat er veel van eurorack naar Buchla is geport en van Buchla naar eurorack.

@Patat Met hoe erg zijn die bugs? Ik zie er wel wat over op het web. Maar zitten er echt showstoppers tussen?
Maar goed zo een buchla systeem is zo complex met de semi-recall, data, gate, cv bussen.
Zou dan denken dat bugvrij dan toch niet kan.
 
Niet mee te werken?
Wat dan precies? Dat klinkt wel heel erg en vind dat moeilijk te geloven.
Zijn die bugs dan alleen in het recall gedeelte?
 
Waanzinnig mooi spul dat Buchla syteem wat die heeft staan,.... maar ik kijk ernaar als naar een ferrari, mooi dat het bestaat, maar mijn piggybank is niet conform de wens :dubbel:
 
Back
Top