Welk album heb je al 1000 keer gedraaid (en vind je nog steeds mooi)?

Als je muziek wil ontdekken, check OOR met wat lijstjes van de afgelopen deccenia
Daar ben ik het dus niet mee eens 😀 Die blaadjes bestaan bij de gratie van platenmaatschappijen en dat lees je terug bij de reviews. Ze vinden eigenlijk alles wel goed.

Ik heb hier een dik boek liggen met 1001 albums die je gehoord moet hebben. Daar kan ik ook wel even mee vooruit 👍
 
totaal niet waar man, OOR kan echt wel schrijven dat een album suckt. Meestal volstaat 't om de laatste 2 regels te lezen vd review...
 
totaal niet waar man, OOR kan echt wel schrijven dat een album suckt. Meestal volstaat 't om de laatste 2 regels te lezen vd review...
Dan ben ik in de war met een ander blad. Maar ik houd sowieso niet echt van 'experts' die zeggen wat goed en slecht is. Daarom lees ik die bladen ook niet 😀 Dat heb ik trouwens ook met filmreviews. Die lees ik pas nadat ik de film gezien heb en dan ben ik het er vaak niet mee eens. De mening van de gemiddelde kijker past beter bij me (en daarom ga ik naar moviemeter.nl).
 
Voor mij ook Equinoxe. Dit album verveelt me nooit en dan voornamelijk deel 5 tot en met 7 (met die heerlijke lange outro). Het heeft alles wat ik synthesizer muziek zoek. Mooie sequences, lange zachte pads, bliepjes en bijzondere geluiden die alleen uit een synthesizer kunnen komen en pakkende melodies. Er speelt uiteraard ook een stukje bewondering mee. Dat er met de destijds huidige middelen een muzikaal hoogstandje gemaakt kan worden dat ruim 40 jaar later nog steeds heel goed mee kan vind ik heel bijzonder.
 
Als ik er maar 1 recentelijke uit de platenkast mag trekken dan zou dat Avanti van Alessandro Cortini zijn.

Als het er meer mogen zijn:

Kate Bush - eerste 5 platen
Depeche Mode - Violator & Songs of Faith and Devotion
Massive Attack - Mezzanine
Portishead - Dummy
Celtic Frost - To Mega Therion
Donnacha Costello - Mono no aware
Loscil - Plume
The Tea Party - Transmission
Celtic frost!
 
Als ik maar 1 album mag noemen:

Ernest Ranglin - Below the Baseline

Voor mij de perfecte combinatie tussen roots reggae and jazz
 
Closer - Joy Division
Leftism - Leftfield
Die 2 hadden er bij mij ook op moeten staan. Closer compleet grijsgedraaid en Leftism was mijn gateway drug (terug) naar electronische muziek met dank aan mr. Lydon.

Leuk dat je The Tea Party noemt. Diverse keren in Canada gezien, slechts één keer in Nederland (Hedon, Zwolle).
Jammer dat ze al zo lang niet meer naar Nederland zijn gekomen. Ik heb ze 3x gezien gelukkig, 1 van de beste livebands ter wereld. Alles t/m Interzone Mantras is super, de laatste platen vind ik minder. Minder oosterse invloeden, minder gedurft.

Celtic frost!
Uh! Hey! Ja, zonder Frost en Hellhammer had mijn leven er waarschijnlijk wel wat anders uitgezien. Into the Pandemonium is misschien nog meer van invloed geweest op mijn muzieksmaak, maar To Mega Therion blijft voor mij 1 van de beste metal platen ooit, misschien wel dé beste.
 
Voor mij ook Equinoxe. Dit album verveelt me nooit en dan voornamelijk deel 5 tot en met 7 (met die heerlijke lange outro). Het heeft alles wat ik synthesizer muziek zoek. Mooie sequences, lange zachte pads, bliepjes en bijzondere geluiden die alleen uit een synthesizer kunnen komen en pakkende melodies. Er speelt uiteraard ook een stukje bewondering mee. Dat er met de destijds huidige middelen een muzikaal hoogstandje gemaakt kan worden dat ruim 40 jaar later nog steeds heel goed mee kan vind ik heel bijzonder.
zonder twijfel! Als kind van 8 jaar grijs gedraaid. En vandaag de dag nog steeds een meesterwerk. O zo gebalanceerd. CreOn beschrijft het!
 
Dat zijn er veel maar als ik moet kiezen denk ik Equinoxe van Jarre.

ik heb het idee dat de muziek met de grootste replay-waarde voor mij samenhangt met wat ik in mijn tienerjaren ben gaan luisteren. Bijna alles uit die tijd vind ik tijdloos en er zijn sindsdien steeds minder nieuwe albums die voor mij datzelfde hebben.
In het huidige tijdsgewricht kunnen State Azure en Picture Palace Music mij wel bekoren.
 
1000 keer, das in de praktijk extreem veel hoor. Ik vraag me af of ik überhaupt een album meer dan 250 keer geluisterd heb in mijn leven. Wel een handjevol films die ik mogelijk vaker dan 25 keer gekeken heb, en das ook al best veel.
 
JM jarre
Mike Oldfield
Deep purple
Genesis
Yes
Klaus Schulze
Tangerine dream
 
Interessante dingen komen er voorbij, daar ga ik eens wat van opzoeken...

Als ik een gouden tip van de hand mag doen... zet eens een album van Ayreon op!

Synths, blues, rock, metal, klassiek, alles zit in deze opera’s. Met de beste muzikanten die de wereld te bieden heeft en de geluidskwaliteit is ongeëvenaard...
 
Ik luister de laatste tijd ook veel klassiek. Word denk ik een oude lul :-)

Als ik maar 1 album mag noemen:

Ernest Ranglin - Below the Baseline

Voor mij de perfecte combinatie tussen roots reggae and jazz
Lekker zo in de morgen. Me like
 
Die 2 hadden er bij mij ook op moeten staan. Closer compleet grijsgedraaid en Leftism was mijn gateway drug (terug) naar electronische muziek met dank aan mr. Lydon.


Jammer dat ze al zo lang niet meer naar Nederland zijn gekomen. Ik heb ze 3x gezien gelukkig, 1 van de beste livebands ter wereld. Alles t/m Interzone Mantras is super, de laatste platen vind ik minder. Minder oosterse invloeden, minder gedurft.


Uh! Hey! Ja, zonder Frost en Hellhammer had mijn leven er waarschijnlijk wel wat anders uitgezien. Into the Pandemonium is misschien nog meer van invloed geweest op mijn muzieksmaak, maar To Mega Therion blijft voor mij 1 van de beste metal platen ooit, misschien wel dé beste.
Te gekke plaat idd!
 
Back
Top