• Het Marktplaats Archief kan als naslagwerk worden gebruikt. Alle advertenties die in het archief staan, zijn gesloten en dus niet meer actief. De aangeboden producten zijn niet meer te koop. Advertenties worden naar dit archief verplaatst als de eigenaar de advertentie heeft gesloten of wanneer er langer dan 30 dagen geen activiteit op een advertentie is geweest.

    Het heeft dus geen zin om de aanbieders te benaderen met vragen over een product dat niet langer te koop wordt aangeboden. Doe dit dan ook niet. Het voorkomt ergernis.

te ruil: LEM (Crumar) 810E powered mixer met echo (1976!)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Nicolas 2000

It's a household name
Lid sinds
17 november 2005
Berichten
13.478
Locatie
Bij Herentals, België
te ruil: LEM (Crumar) 810E powered mixer met echo (1976!)

Te ruil:

2002061863233879004_rs.jpg


"vintage" Lem (=Crumar) 810E 8 kanaals powered mixer van 1976. De mixer bevat ook een echosectie. Deze heeft 10 TDA chips (TDA 1022 P) waarvan me net verteld is dat de vintage freaks hiervan :{ gaan doen. Er zitten ook nog wat andere chips in de echosectie:

2004681917913017200_rs.jpg


Ok, even het mengpaneel overlopen. 8 kanalen dus. Per kanaal een fader, bass, treble en echo draaiknop. Bij de echo is volume, repeat en delay in te stellen. 2 output lines met elk 2 uitgangen. Per output line een fader, bass en treble. Ook nog 2 powered uitgangen. Werkt gewoon op 220V, netsnoer meegeleverd. Energievriendelijk met "echte" aan/uitknop achteraan. Alle connectoren zijn jack. Line 7 en 8 zijn op mic en line te zetten, de andere zijn line.

Staat: uiterlijk spreken de foto's wel voor zich. Wat gekrast, hout wat beschadigd, wat kapjes ontbreken. Je hebt er wel van iedere soort nog minstens 1 als referentie van hoe de originele eruit zagen, voor het geval je daar interesse in hebt. Wat wil je, een mixer van 31 jaar oud, die durft al eens een kapje vergeten te laten vallen. De kapjes zijn overigens standaard: assen 3 mm, sliderklemmen 4*1.2 mm. Daar kan je dus eenvoudig vervanging voor vinden.

Technisch werken volgens mij alle faders, alle bass en treble, zowel voor de 8 kanalen als de 2 lines. De echo knoppen bij de kanalen werken ook. De mic/line setting werkt. Alle VU meters werken (1 per line + 1 voor de echo). Het enige technische probleem dat ik vond: als ik echo instelde ging de VU meter wel zoals je zou verwachten meebewegen met de muziek, maar ik hoorde geen verschil. Verder lijkt alles me dus ok. Het mengpaneel heeft een mooie klank met heerlijke EQ.

Hier nog wat foto's:

2002051715635540453_rs.jpg

Meteen even van zijn slechtste kant getoond: Het hout heeft wel meer krasjes en stukjes, maar links ontbreekt er een groter stuk fineer. Nuja, ik vind dat zo'n oude mixer er nog wel mee wegkomt, beetje "reliced" ;).

2002065053590072880_rs.jpg

Even ter referentie van afmetingen: hij is dus uit de kluiten gewassen, wat wel zo aangenaam werkt met een knop waar je pak aan hebt en dat zonder de 4 omliggende knoppen per ongeluk ook mee te draaien :). Ook lekker stevig gebouwd met een flinke kast.

2002095970413758416_rs.jpg

En de achterkant. De koelrib voor de eindtorren is ook niet moeder's kleinste. 8)

Reden dat ik hem wegdoe: voor mij een miskoop (ik heb voor mijn apparatuur een ander soort mixer nodig; hoewel ik helemaal voor het uiterlijk en de klank van deze val kan ik hem simpelweg niet gebruiken waarvoor ik hem wou gebruiken. Volgende keer me beter informeren voordat ik iets koop). =(

In deze advertentie wil ik alleen RUILEN. Ik heb reeds iemand die wel wil kopen, maar ik ruil liever. Niet te lang treuzelen, want als ik hem in de weg vind staan verkoop ik hem dus voor centjes aan die persoon. Maar goed, hier dus ruilen. Waarvoor? Doe een voorstel! Iets wat jij een goede ruil met dit paneel vindt, gesloten portefeuille. Locatie: Delft. Verras me met je voorstellen!
 
Bericht door een moderator:
Bij niet specifieke ruil graag een indicatiewaarde vermelden. Alvast bedankt. :)
 
Oh juist :).

Krankzinnig waardevol is hij niet. Laat ons zeggen ruilen voor iets met een waarde tot zo'n 100€? Niet dat ik jullie ga tegenhouden als je voor bv een DX7 wilt ruilen hoor :). Ik sta voor alles open: instrumenten, effecten, opnametools, ook als het nauwelijks geldwaarde heeft maar ik het wél kan gebruiken. Geldwaarde is voor mij niet van belang. Je kan me net zo blij maken met iets dat 15€ waard is maar ik heel goed kan gebruiken.

Ohja, ik zoek ook nog een elektrische gitaar. Uiteraard verwacht ik geen topmodel als ruil voor dit mengpaneel, maar een crappy ding is ook welkom :).
 
Even melden dat ik voorzien ben wat betreft geluidskaart, speakers, versterker. SK-1 en K1M ook niet want die heb ik. Maar verder mag alles. Een elektrisch gitaarraggertje zou heel leuk zijn. Maar ook synths, effecten (smallstone, multi-effect...), drumdozen, step sequencers, theremin, laser harp ;)...alles wat ik nog bestaat maar ik vergeet op te noemen... niks is te gek, fout, goedkoop, not-done, obscuur etc om voor te stellen!
 
Ik heb ondertussen mooie biedingen gekregen, hij ligt blijkbaar goed in de markt.

Ruilen enkel nog voor een elektrische gitaar, of een (al dan niet oud) analoog synthje/drumcomputertje... Uiteraard verwacht ik nog steeds geen dingen die honderden euro's waard zijn, maar gezien de biedingen wil ik nu toch wel een mooi ruilapparaat als ik niet voor centjes verkoop. Ruilen nog steeds wel met gesloten beurs.

Qua elektrische gitaar maakt het mij niet zo uit. Ik ben verliefd op het SG model (kloon uiteraard in een realistische ruil) maar stel alles maar voor. Mag uiteraard afgeragd of eenvoudig zijn als ruil voor het mengpaneel. Een sfeervol gitaartje dat ik met plezier zou oppakken om op te spelen is OK.

Bij dat al dan niet oud analoog spul denk ik aan bv een poly61 (zonder midi, klein defect en/of wat optisch beschadigd, dan is de waarde overeenkomstig met het mengpaneel). Of een Korg Picro Preset weerom in niet al te toppie staat zodat het een eerlijke ruil is. Siel Cruise/Orchestra. Zelfbouw ietsje. Je begrijpt de insteek: sfeervol en hands-non knoppen, staat eventueel in verhouding tot de ruil met het mengpaneel. Mag overigens qua afmetingen ook iets kleiner zijn dan de genoemde instrumenten :). En zoals gezegd, mag dus ook een drumdoosje ofzo zijn.

Maar liefst een elektrische gitaar.

Laat maar komen! Maar ik denk dat ik volgende week wel aan de hoogste bieder verkoop tenzij er dan een heel leuk ruilvoorstel is.
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top