• Het Marktplaats Archief kan als naslagwerk worden gebruikt. Alle advertenties die in het archief staan, zijn gesloten en dus niet meer actief. De aangeboden producten zijn niet meer te koop. Advertenties worden naar dit archief verplaatst als de eigenaar de advertentie heeft gesloten of wanneer er langer dan 30 dagen geen activiteit op een advertentie is geweest.

    Het heeft dus geen zin om de aanbieders te benaderen met vragen over een product dat niet langer te koop wordt aangeboden. Doe dit dan ook niet. Het voorkomt ergernis.

Soundcraft 200B 24-4-2

Kraan

Ouwe rot
Lid sinds
11 april 2004
Berichten
1.950
Locatie
Zwolle
Na lang wikken en wegen is de kogel door de kerk; ik verkoop mijn Soundcraft 200B. Circa 15 jaar geleden heb ik deze aangeschaft en sindsdien heb ik veel energie erin gestoken.

Enkele kanalen functioneerden aan het begin minder en sommige schakelaars (PFL/MUTE) kraakten. Via hier op SF heb ik een hoeveelheid broodjes op de kop getikt en de slechte kanalen hiermee vervangen. Daarnaast heb ik de slechte schakelaar vervangen door nieuwe alps-exemplaren. De oude broodjes heb ik nog liggen en krijg je erbij als reserve-/donor-exemplaar. Het aantal weet ik even niet, stuk of 6-8. Dat betekent een behoorlijke voorraad met goed werkende draai- en schuifpotmeters en de bijhorende knoppen.

De hele tafel is uit elkaar geweest, gereinigd (nee, natuurlijk geen contactspray) en weer in elkaar gezet. Een paar puntjes op de I stonden nog op de todo-lijst en zijn er tot nu toe niet van gekomen. Let wel(!) dit zijn echt kleine puntjes, waarbij ik volgens mij veel transparanter ben dan veel verkopers over hun 2e hands mixers zijn:

  • De lampjes van de VU-meters werken niet meer. Ik wilde ze vervangen door ledjes, dat is heel goed mogelijk, maar is er dus niet van gekomen.
  • Één van de VU-meters loopt net iets minder soepel
  • De laatste keren dat ik de tafel gebruikte, had ik heel soms last van een PFL-schakelaar die even hikte. Net te kort om te ontdekken welke het is. Als je erachter bent, zijn er twee mogelijkheden; of je verwisselt het broodjes (2 schroefjes, 2 stekkertjes) met één van de reservebroodjes, maar ik weet niet welke van de reserve-exemplaren goed en minder goed zijn. Of; ik lever één of twee van de nieuwe alps-switches mee. Mocht het echt vervelend zijn of worden, dan hoef je niet op zoek naar deze moeilijk te krijgen onderdelen (heb ze met grote hoeveelheid ingekocht bij Farnell). Iedere boer met een soldeerbout kan deze schakelaar vervangen. Makkelijker dan een kabel solderen.
  • Ik had de knoppen van de faders nog willen vervangen door spierwitte nieuwe versies. Deze koop je voor een paar euro op Ebay, maar daar ga ik dus niet meer mee bezig.
  • De stalen zijkanten hebben wat vlekken/krasjes, maar te weinig om opnieuw te spuiten
  • De strips boven en onderaan met de kanaalnummers zijn wat vergeeld.

Verder alles dus in orde. Geen krakende potmeters, geen krakende inputs/outputs. Soepele faders. Alle onderdelen hoogwaardige alps-onderdelen.

Er is voldoende info over deze mixer online te vinden. Maar in een notendop:

24 kanalen (mic/line + insert), Per kanaal:
  • schakelbare 48v
  • 4 voudige EQ
  • 4 FX sends
  • 4 subgroepen
  • Externe voeding

Verder dus:
  • Handleiding en servicemanual wordt meegeleverd (niet origineel)
  • Enkele reservebroodjes worden meegeleverd (aantal zal ik even opzoeken, stuk of 6-8)
  • Indien gewenst, zal ik een paar nieuwe switches meeleveren
  • Bloed zweet en tranen die ik eraf gepoetst heb

Een mixer die niet te vergelijken is met nieuwe mixers. Als ik de laatste puntjes op de I gezet had, had ik hem voor €200-250 te koop gezet.

Nu hoop ik dat ik iemand vind die er net zo gek mee zal zijn als ik er mee was. Met die gedachte zet ik hem te koop voor €150, vaste prijs. Op te halen in Zwolle. Eventueel kan ik bezorgen. Alleen dan wel met héél duidelijke afspraken.

Wat plaatjes van internet geplukt om de advertentie wat op te leuken, hetzelfde type/uitvoering. Ik zal later even foto's van mijn tafel maken.

200bs.jpg


200b1.jpg


200br.jpg
 
Met de schroevendraaier in de hand vanavond afscheid genomen van deze mixer.

Hij heeft nu een prima onderdak bij een sympathiek SF-lid, en dus mag dit topic op slot! :slotje:
 
Back
Top