Jupiter 8 25K

Ik wil mijn Sys100 101 wel ruilen tegen die 909+808, zelfde conditie en nog zeldzamer, maar hij moet dus wel opschieten, want ze staan er voor in in de rij :D
Succes, ik heb geen goed beeld wat de systeem 100 101 + 102 tegenwoordig doen, maar die zijn wslk ook niet meer goedkoop te noemen :D
 
Las net een oud artikel over de jupiter 8 op sound on sound uit 1998.

Dat stukje eindigt met een overzicht van de tweedehands prijzen van de groten der 70s en 80s. Wat een verschil met nu. Vooral de CS-80... :bekdicht: :verkoght:

Screenshot_2021-02-11-22-38-18.jpg
 
  • Duimpje
Duimpjes: Sto
Die prijzen klopte toen ook al niet
 
En de advertentie waarmee het allemaal begon, is "verlopen".
 
  • Duimpje
Duimpjes: pip
Je zou kunnen verwachten dat nu iedereen z’n jp8 gaat verkopen met zo’n prijzen , echter kennelijk zijn de bezitters er toch erg aan gehecht , hoe zou dat toch komen ?
 
De bitcoin verkopers kopen synths zeker. Goed gezien. Veiliger dan n munt gebakken lucht.
 
Eerst onder naam A voor 25.000 aanbieden, dan onder naam B voor 19.500 <-- koopje!

@klinkske Synthcoin! De waarde is gegarandeerd doordat er een échte vintage synthesizer (: het nieuwe goud) als onderpand dient!
 
lekker duur te koop zetten en dan je broers, ouders, neven en collega's laten opbieden...
 
De naam van die persoon is bij de redactie bekend.
 
Je zou echt dom moeten zijn om nu een Jupiter-8 te verkopen tenzij je de centen nodig hebt.
 
ach, het is een beetje zoals met vrouwen, voor elke aanbidder is er iemand die ze beu is. Net zo met synths lijkt me.
Stel dat ik er een te koop zet voor 20k, hoe lang gaat die te koop staan? een week? Een jaar? (nee ik heb geen, en er komt er ook geen)
Mijn ervaring met ander verzamel spul is dat hoe hoger de prijs, hoe trager de verkoop is, vergeleken met mijn vc340, weg op 1 dag. (Ja Leo, hij is wég :D)
 
Wel idd,het is juist dat waaraan men zicht laat vangen,dat als je dit toestel nu beu bent is het dom om het nu te verkopen!

Het bedrag voor wat die zou verkopen heeft geen belang want de verkoper is altijd de verliezer!

Ik heb het al eerder geplaatst de Jupiter 8 samen met een paar andere modellen worden de super classics van de synths en prijzen worden ontoerijkbaar.
 
De prijzen van deze klassiekers hebben inderdaad niets meer te maken met de waarde als instrument, maar de markt van vraag en aanbod van een verzamelobject. Zoals veel andere verzamelobjecten zal de prijs enkel maar stijgen als er genoeg vraag en weinig aanbod is.
 
is toch vooral een Boomer synth aan het worden? Die generatie stopt straks toch en dan verschuift de aandacht wel.
 
Back
Top