ATARI MEGA STE met REPLAY 16 bit Sampler Module (wat is een faire prijs voor...)

Het ging toch over die computer die destijds de enige was waar standaard midi al ingebouwd was?
Toen er weinig andere spullen voorhanden waren.?
In die jaren heb ik nog even gewacht totdat de z.g. PC gemeengoed werd.

En inmiddelds twee (laatste aankoop) convertors gekocht. Voor die goedkope grote platte schermen van Aldi.
Alles komt haarscherp op het scherm.
1200x767.jpg
 
Ik heb nog een Atari staan om weg te geven. Voor wie er wat mee kan. Ik heb er geen verstand van.
Destijds hield ik het bij de Apple][
Heeft de Apple ll niet een fantastische sample mogelijkheid? Zoiets staat me bij
 
Ja er is een type Apple die het ingebouwd had, volgens mij vergelijkbaar of zelfde componenten als ensoniq Mirage (kan het fout hebben) al weer tijdje geleden
 
Het ging toch over die computer die destijds de enige was waar standaard midi al ingebouwd was?
Toen er weinig andere spullen voorhanden waren.?
In die jaren heb ik nog even gewacht totdat de z.g. PC gemeengoed werd.

En inmiddelds twee (laatste aankoop) convertors gekocht. Voor die goedkope grote platte schermen van Aldi.
Alles komt haarscherp op het scherm.
Bekijk bijlage 3838358
Geen idee of het de eerste/enige was, maar inderdaad: Atari meteen met MIDI I/O aan boord. Ik had eerst een 1040, daarna dus vervangen door deze Mega STE.

Lange tijd was de statement dat Atari-MIDI strakker, stabieler etc was, t.o.v. de toen opgroeiende MIDI via PC etc. Geen idee of dat ook echt zo was, en zoja wanneer PC etc langszij zijn gekomen (wellicht zijn er nog mensen die zeggen dat dat moment nog niet eens is gekomen, kan ook 8o) )
 
Ik heb er geen idee van. Ik ken niemand die retro samplet op Atari, enkel Amiga.
Toevallig nog een artikel op musicrader tegengekomen over Calvin Harris die een amiga gebruikte voor zijn eerste album.
 
Back
Top