ATARI MEGA STE met REPLAY 16 bit Sampler Module (wat is een faire prijs voor...)

clintrubber

Ouwe rot
Lid sinds
5 oktober 2005
Berichten
2.136
Locatie
N Brabant

ATARI MEGA STE met REPLAY 16 bit Sampler Module en meer​


Benieuwd wat een beetje een faire prijs is voor deze Atari setup, incl. de 16-bit Replay sampler insteekmodule?


Er staat een andere Mega STE op Marktplaats, waar zover EU560 voor geboden is:

Ikzelf kreeg dan weer op mijn advertentie (die die Replay 16 als extra heeft) een paar seconden na plaatsing al een bod van EU200-en-ik-wil-er-misschien-nog-een-beetje-bij-doen,
wat me erg kort door de bocht lijkt.

Dank & groet!
 
Mooie set! Een goede ST met monitor en muis en HD gaat al richting 200, een Mega STE en zeker zo mooi als de jouwe mag wat meer. Hoeveel meer zou ik niet weten. Ik weet ook niet wat ik van die biedingen op de andere moet denken, ik zou me er niet op blind staren. Gewoon tijdje afwachten?

Een klein dingetje kan zijn dat sampling meer iets uit de Amiga scene is; Atari was meer voor de Midi sequencers. Al is dat wat sampling betreft natuurlijk wat star gezien: als jouw setup werkt, werkt het.
 
Dank je voor de reactie :okdan:

Ja, was eerlijk gezegd ook tikkie verrast door die andere advertentie, eens zien of dat er ook echt voor betaald gaat worden of dat ze daar 't weer intrekken.

Diverse biedingen op mijn adv. al kort na plaatsing ook, sommige ook weer ingetrokken, maar goed, geen grote haast, en 1 daadwerkelijke koper is voldoende, staat er nu nog geen halve dag op.

Die Replay 16 sampler heb ik er destijds later bijgekocht, veel lol van gehad en van geleerd qua sampling en de integratie is goed (al zou ik er weer even mee aan de gang moeten om op te frissen hoe ik het destijds ook alweer precies & tegelijk met Cubase gebruikte). Zal ten tijde van een bepaalde FM-magazine CDROM zijn geweest - die diverse Mellotron-samples had dus die zal ik toen ook aan boord gehaald hebben.

Groet!
 
Wat zijn de specs van je mega ste qua ram en hd?

Onderop staat 1 MB RAM maar ik dacht dat er destijds 4 MB van gemaakt was, is weer tijdje terug dat ik 'm regelmatiger gebruikte.

HDD, zou 60MB kunnen ? (staat me vaag bij dit getal). En die bijgeplaatste (2e) floppy drive de dubbele density als de ingebouwde floppy drive.

Ik zal 'm weer eens aanzetten en dan specifieker kijken. Moet ik wel een oplossing vinden voor die muis die bij bewegen vanzelf naar bovenkant scherm kruipt, kennelijk komt dit vaker voor. Destijds werkte 't gewoon goed, eens kijken wat 't nu is. Ik had wel even een workaround gelezen, cursor sturen via keyboard. Dan kan ik die RAM & HDD-size checken.

Groet!
 
Voor de ST waren er veel kits die 1MB naar 4MB upgraden, STE ken ik verder niet.

Ik gebruik een adapter en optische muis bij de Atari, heerlijk.

Ik zag ergens dat hoeveelheid RAM & HDD bij opstarten getoond wordt, ik zal 't bij de volgende opstart eens in de gaten houden.

Aha over die muis, dat klinkt idd beter dan old-style-mousebal - wist niet dat er Atari (multipin)-naar-USB types waren. (Google toonde adapters van paar tientjes.)
 
Je hebt 2 soorten adapters: naar ronde PS/2 of naar USB PS/2 stekker. Lees dat goed: de muis MOET in beide gevallen PS/2 compatibel zijn. Een USB only muis werkt niet. Het is even zoeken naar de juiste muizen, maar het werkt heerlijk met een goede optische muis. Ik heb daarom het USB type (vaak hogere resolutie) en een voorraad reservemuizen.
 
Je hebt 2 soorten adapters: naar ronde PS/2 of naar USB PS/2 stekker. Lees dat goed: de muis MOET in beide gevallen PS/2 compatibel zijn. Een USB only muis werkt niet. Het is even zoeken naar de juiste muizen, maar het werkt heerlijk met een goede optische muis. Ik heb daarom het USB type (vaak hogere resolutie) en een voorraad reservemuizen.
Bedankt voor de adapter-tip, ik heb nog wel zo'n 'medium age muis' (PS/2, rond, optisch).
 
Bij gotek punt nl kan je de geschikte adapter bestellen. De verkoper is gepassioneerd en behulpzaam.
Bedankt voor de tip - en ik herinner me vaag dat 't in Ehvn zat, wellicht kan local pickup, dat zou helemaal handig zijn. Dank nogmaals!

Update: aha kijk aan, inderdaad de optie Afhalen in Ehvn, mooi! :halleluja
 
Laatst gewijzigd:
Ik gebruik nog altijd een ST met Cubase als enige (MIDI) DAW in mijn setup. Met een flatscreen in hires mode. Standaard 1040st maar met Gotek usb stick floppydrive en dus optische muis adapter. Grote MIDI splitter eraan en klaar. Geen diskettes, geen balmuizen, geen CRT = geen miserie.
 
Ik gebruik nog altijd een ST met Cubase als enige (MIDI) DAW in mijn setup. Met een flatscreen in hires mode. Standaard 1040st maar met Gotek usb stick floppydrive en dus optische muis adapter. Grote MIDI splitter eraan en klaar. Geen diskettes, geen balmuizen, geen CRT = geen miserie.
Klinkt als goede gerichte upgrades, zo heb je je setup weer een eeuw verder gebracht :okdan:

(Hier gisteren drie serieuze 21" CRT's naar de sloop gegaan, weg ermee :doei: )
 

ATARI MEGA STE met REPLAY 16 bit Sampler Module en meer​


Benieuwd wat een beetje een faire prijs is voor deze Atari setup, incl. de 16-bit Replay sampler insteekmodule?


Er staat een andere Mega STE op Marktplaats, waar zover EU560 voor geboden is:

Ikzelf kreeg dan weer op mijn advertentie (die die Replay 16 als extra heeft) een paar seconden na plaatsing al een bod van EU200-en-ik-wil-er-misschien-nog-een-beetje-bij-doen,
wat me erg kort door de bocht lijkt.

Dank & groet!
Ik heb deze set ook alleen ontbreekt de handleiding van de Replay Sampler. Het zou teveel gevraagd zijn om die apart te verkopen. Het hoort echt bij zo'n set. Ik zag €320,- en dat is wmb te laag voor een goede Mega STE. Er zitten wel vaak dezelfde bieders onder die altijd op Mega's en Mega STE's bieden en altijd tot ver boven de €500,-. gaan. Vraag me af of die werkelijk geïnteresseerd zijn want ik zie ze steeds weer terugkomen terwijl ze iedereen al een paar keer overboden hebben. Hoedanook, ik heb er 3 en dat zijn er 2 teveel. €450, is een mooie prijs maar iemand die er ECHT 1 wil zal vermoedelijk nog wel meer bieden. N.B. er zijn nu ook Eiffel adapters zodat je een modern keyboard kan aansluiten maar dan wel weer een PS2 die met het paarse stekkertje. Misschien dat USB tegenwoordig ook kan. Gotek.nl heeft die dacht ik ook.
 
Ik heb deze set ook alleen ontbreekt de handleiding van de Replay Sampler. Het zou teveel gevraagd zijn om die apart te verkopen. Het hoort echt bij zo'n set.

Ja inderdaad die papieren-manual-met-ringband beter bij de Replay 16 houden, zo blijft die set compleet.

Ik zag dat de Replay 16 manual online staat, maar die had je vast al gevonden:


Ik zag €320,- en dat is wmb te laag voor een goede Mega STE. Er zitten wel vaak dezelfde bieders onder die altijd op Mega's en Mega STE's bieden en altijd tot ver boven de €500,-. gaan. Vraag me af of die werkelijk geïnteresseerd zijn want ik zie ze steeds weer terugkomen terwijl ze iedereen al een paar keer overboden hebben. Hoedanook, ik heb er 3 en dat zijn er 2 teveel. €450, is een mooie prijs maar iemand die er ECHT 1 wil zal vermoedelijk nog wel meer bieden.

Aha, drie stuks daar, was dat voor eventuele spares?

Ja dat bieden en of er ook daadwerkelijk gekocht wordt blijft wat wonderlijk.

't Gaat er me niet om om er de laatste tientjes uit te slepen, maar jouw inschatting van die EU320 aan de lage kant voor een Mega STE met monochr monitor - maar dat dan nog zonder die Replay 16?
't Staat nu op EU340 voor de hele set incl. Replay 16, en heb een nog iets hoger bod maar dan wordt het naar het buitenland verzenden, dat lijkt me minder aantrekkelijk, ook al wil de koper 't risico op zich nemen.

Een kijken of het nog wat richting die genoemde EU450 gaat dan, er is geen extreme haast.

N.B. er zijn nu ook Eiffel adapters zodat je een modern keyboard kan aansluiten maar dan wel weer een PS2 die met het paarse stekkertje. Misschien dat USB tegenwoordig ook kan. Gotek.nl heeft die dacht ik ook.

De Gotek-route klinkt goed. Gelukkig heb ik wat basic tests kunnen uitvoeren via keyboard-muis-bediening, en afgezien van die wegkruipende muis (ook na reiniging) werkt de Atari zelf goed, ook de Replay 16, grappig om dat weer te horen.

Geheugen is 4MB (is dus al uitgebreid), maar een eventuele uitbreiding van 1 naar 4 was sowieso tientjeswerk geweest begrijp ik.

Groeten!
 
Ja inderdaad die papieren-manual-met-ringband beter bij de Replay 16 houden, zo blijft die set compleet.

Ik zag dat de Replay 16 manual online staat, maar die had je vast al gevonden:


Ja, inmiddels uitgeprint maar door lage resolutie moeilijk leesbaar.

Aha, drie stuks daar, was dat voor eventuele spares?
De psu van de nummer 1 MSTE hield er spontaan mee op (wil er een pico psu in zetten ivm geluid fan), harde schijf overgezet en alles loopt weer op nummer 2. Nummer 3 is in vrijwel originele staat incl. monitor, muis en 48MB harde schijf, heb alleen de TOS 2.05 vervangen voor 2.06.

Ja dat bieden en of er ook daadwerkelijk gekocht wordt blijft wat wonderlijk.

't Gaat er me niet om om er de laatste tientjes uit te slepen, maar jouw inschatting van die EU320 aan de lage kant voor een Mega STE met monochr monitor - maar dat dan nog zonder die Replay 16?
't Staat nu op EU340 voor de hele set incl. Replay 16, en heb een nog iets hoger bod maar dan wordt het naar het buitenland verzenden, dat lijkt me minder aantrekkelijk, ook al wil de koper 't risico op zich nemen.

Een kijken of het nog wat richting die genoemde EU450 gaat dan, er is geen extreme haast.

Kan nog steeds de huur betalen en vast contract voor energie loopt volgend jaar Februari pas af, daar heb ik echt mee gescoord dus ik heb ook geen haast maar ook geen ruimte.

De Gotek-route klinkt goed. Gelukkig heb ik wat basic tests kunnen uitvoeren via keyboard-muis-bediening, en afgezien van die wegkruipende muis (ook na reiniging) werkt de Atari zelf goed, ook de Replay 16, grappig om dat weer te horen.

Geheugen is 4MB (is dus al uitgebreid), maar een eventuele uitbreiding van 1 naar 4 was sowieso tientjeswerk geweest begrijp ik.

Groeten!

Geen spijt dat je hem weg doet? Of heb je ook meer dat 1? Ik droomde er vroeger van, ben echt vanaf dat Atari ST op de markt kwam bezig met MIDI met Pro-24 als eerste. Heb nu ook Steinberg SMP 4 en Midex+ alleen het aantal midi kanalen is beperkt tot 128 bij Cubase Score v2.07r wat redelijk veel is, ander had ik met de midi kanalen van de Atari zelf 144 kanalen kunnen hebben en met de Emagic Export nog eens 48 kanalen er bij maar of de MSTE dat aankan? Heb bijna de hele FM serie van Yamaha met de nodige Atari editors (ook wat op PC), Roland LA bakjes MT32 en D110 met Synthworks en dan toch maar de D-05 omdat die klein en betaalbaar is en er een heel goede PC editor voor is en tenslotte CASIO FZ-1 met Atari editor van Syntworks en die FZ wil ik met de Replay 16 combineren.
Werkt allemaal prima. Atari is met de moderne aanpassingen weer helemaal van deze tijd met als grootste voordeel (behalve de Mega serie) muisstil. De rest is allemaal (gratis) VST spul op Windows XP waar vooral HGFortune (Günter Hager) echt waanzinnig is. Helaas overleden maar alles is nog steeds te downloaden. Ook Synth1 en Rebirth 388 is nog steeds heel leuk.

Groeten en succes met de verkoop!
 
Ja, inmiddels uitgeprint maar door lage resolutie moeilijk leesbaar.

Helaas wat te ver om al dat scanwerk dunnetjes over te doen ben ik bang, maar laat maar weten als er wat specifieke blz lastig te lezen zijn.
Geen spijt dat je hem weg doet? Of heb je ook meer dat 1?
Heb ooit wel een 1040st gehad (als ik het 't typenummer goed herinner), toen 'doorgestapt' naar deze Mega STE.

Als ik het goed begrijp heb jij Atari-stuff steeds in gebruik gehad?

't Weer testen bracht inderdaad wel wat nostalgische momenten terug, maar nu andere workflow. 't Kwam nog wel in me op om nader te bekijken wat ik eventueel vanuit die Atari HDD nog naar PC (Win) wereld zou willen overhalen, maar uberhaupt geen idee of dat handig kan. En is mogelijk de moete ook niet waard - op dit moment geen duidelijk beeld van wat ik er allemaal precies op had staan, en dan zou ik ook de hele context weer moeten gaan optuigen, zoals 4-tracker met tapesync etc.

Groeten en succes met de verkoop!
Dank je! :okdan: En jij ook bij eventuele aankomende uitdunning!
 
Sommige van de reacties die ik krijg op de Atari Mega STE (4MB) set blijken helemaal niet zo'n idee te hebben in dat erbij te verkopen Replay 16 sample-module package.
Kan begrijpen als je er nooit mee gewerkt hebt, maar voor wie het kent zal het toch een rake uitbreiding zijn.

Lang verhaal kort:
wat zou een faire prijs zijn voor het complete Replay 16 package ? (sampler-module, manual, software-floppies, doos)
Dan is het eventueel los te verkopen van die Atari set.

Dank!
 
Back
Top