Jupiter 8 25K

Zolang de ECB geld blijft bijdrukken zullen prijzen van dit spul blijven stijgen, zoals de afgelopen 10 jaar ook bij kunst, vintage auto's, wijn, etc.
Beetje volgens de 'greater fool' theorie; dat je 'm altijd voor meer geld weer kan doorschuiven naar de volgende 'liefhebber'.

John geeft door zijn taalgebruik niet de indruk op een hoog abstractieniveau te opereren, dus blijft een beetje raadselachtige advertentie, op diverse vlakken.
In elke van zijn zinnen zit minstens één taal- of syntactische fout.
Doorspekken van tekst met Engelse termen ook altijd een een Tokkie-alert.
Hoe kun je trouwens een synthesizer laten 'certificeren' ?
'Kan live getest worden als het nodig is'

Enige dat nog ontbreekt hier; 'de kenner weet genoeg'
 
Zolang de ECB geld blijft bijdrukken zullen prijzen van dit spul blijven stijgen, zoals de afgelopen 10 jaar ook bij kunst, vintage auto's, wijn, etc.
Beetje volgens de 'greater fool' theorie; dat je 'm altijd voor meer geld weer kan doorschuiven naar de volgende 'liefhebber'.
Heeft niks met geld te maken,de waarde heeft in dit geval te maken met wie hem allemaal wil hebben,tussen collectors worden tegenwoordig zeldzame stukken ook geruild.(andere collecties als synths,bij vintage gitaren komt dit al veel voor bvb)
 
Heeft niks met geld te maken,de waarde heeft in dit geval te maken met wie hem allemaal wil hebben,tussen collectors worden tegenwoordig zeldzame stukken ook geruild.(andere collecties als synths,bij vintage gitaren komt dit al veel voor bvb)
Lijkt me tegenstrijdig. Als de ECB veel meer blijft bijdrukken dan dat de inflatie stijgt komt er steeds meer geld voor sommigen om aan onzin uit te geven, zoals vintage synths en huizen op loopafstand van minstens 10 kekke koffietentjes (die ook allemaal frontjes zijn voor crimineel geld).
 
Wat, gaan juno60s voor 2500 euro tegenwoordig?? Waanzin! Ik heb er eentje in zeer goede staat, al 25 jaar ofzo, en die gaat ook niet weg. Maar als ik er geen zou hebben, kocht ik toch lekker een van de vele nieuwe poly’s of een Jupiter-X of system8 ipv een beperkte vintage bak.
 
Hoe dan ook is wel duidelijk, en dat is hier al vaker gezegd, dat het kopen van vintage synths (zeker de erg gewilde bakken) voor de meeste mensen niet meer echt een optie is. Of dat nu is omdat je het geld er niet voor hebt of omdat je het er niet voor wil uitgeven. Ik ben dan ook blij dat ik in de enigszins "goede tijd" nog een aantal mooie bakken heb kunnen scoren waar ik lol van heb. Als ik nu in de markt zou zijn voor een analoge synth dan zou ik zeer waarschijnlijk toch echt voor nieuw spul gaan.....er is zoveel moois te koop nu. Zo'n Moog Matriarch lijkt mij bijvoorbeeld erg interessant :)
 
Wat Levka zegt ja. Mensen hebben geen vertrouwen meer in de Euro en beleggen liever
Zolang de ECB geld blijft bijdrukken zullen prijzen van dit spul blijven stijgen, zoals de afgelopen 10 jaar ook bij kunst, vintage auto's, wijn, etc.
Beetje volgens de 'greater fool' theorie; dat je 'm altijd voor meer geld weer kan doorschuiven naar de volgende 'liefhebber'.

John geeft door zijn taalgebruik niet de indruk op een hoog abstractieniveau te opereren, dus blijft een beetje raadselachtige advertentie, op diverse vlakken.
In elke van zijn zinnen zit minstens één taal- of syntactische fout.
Doorspekken van tekst met Engelse termen ook altijd een een Tokkie-alert.
Hoe kun je trouwens een synthesizer laten 'certificeren' ?
'Kan live getest worden als het nodig is'

Enige dat nog ontbreekt hier; 'de kenner weet genoeg'
Idd ja. Je ziet ook dat mensen liever hun geld omzetten in crypto valuta.

Wat betreft het certificeren. Marc Marc van het forum deed dat maar is volgens mij een van de weinige. Ps 3200
 
Dus hup weer aan de knoppen en toetsen die je hebt, en laat horen wat je kan. Als je denkt dat je het van de CS80’s, JP8en , en Synthi’s moet hebben kun je net zo goed aan de botox en de siliconen gaan.
 
Dus hup weer aan de knoppen en toetsen die je hebt, en laat horen wat je kan. Als je denkt dat je het van de CS80’s, JP8en , en Synthi’s moet hebben kun je net zo goed aan de botox en de siliconen gaan.

Dan kijk je best in het tracks subforum,niets verplicht je om een Synthi aan te raken als je die zou hebben toch?
 
Ik weet wel waar Juno 60's voor gebruikt worden. :)
Bijna elke synth toetsenist die ik ken en daar deftig van kan leven spelen vaak met een Juno 60 en nog een Prophet 6 ofzo ...
Ze zijn betrouwbaar, stabiel, hebben geheugen, 6 voices, draagbaar, hebben een sound die iedereen wel leuk vindt.
Je moet niet echt synthese goed snappen ofzo om leuke dingen te doen met een Juno 60.
Veel van die mensen zijn afhankelijk van die Juno, en zo zijn er nog enorm veel die ik nie ken.
Een Juno 60 op een podium bij iets met wat synths erbij, waarschijnlijk de meest voorkomende vintage live denk ik.
Ook in studio's, sommige hebben er 4 ofzo ...
Het is een synth waar mensen geld mee verdienen, ondanks dat ie vrij beperkt is kwa mogelijkheden.
En nu best vrij duur. De Jupiter 4 is meer een niche bak. De sound is mooi, maar hij heeft maar 4 voices.
Hij weegt 20kg en in een flightcase 30kg. Heeft geheugen maar je kan de patches na saven niet meer aanpassen.
Is een stuk eenvoudiger dan een Jupiter 6 of Jupiter 8 en niet echt geschikt om te giggen, laat staan touren.
Jupiter 4 stond ook totaal niet op mijn radar tot een vriend die synths fixt een over de vloer kreeg.
Nu vind ik 4000 voor een Juno 60 toch een gekke prijs, zonder garantie en wat onderdelen vernieuwd voor de volgende 30 jaar,
zoals Turnlab en gelijkaardige "verkopers". Maar over 5 jaar zal het dan crazy moeilijk zijn nog een te vinden voor maar 4000 :p
Ik weet dat een deel naar Reverb gaat. Ik heb de Jupiter rechtstreeks gekocht ... want het was 600 euro minder zo.
Nu staan er af en toe ook goeie deals op, voor minder dan marktplaats/2e hands.
Vaak een iets minder gehypte synth en uit Kroatië ofzo ...
Voor sommige synths kan je wel even wachten voor die voorbij komt op Marktplaats.
Maar als je geluk hebt vind, iemand die heel snel poen nodig heeft en verkoopt ie net die synth die je al een paar maanden
graag in je studio wil zien. :)
Er is nu wel niet echt een tekort aan Juno 60's. Je kan er direct tien kopen als je er nu tien nodig hebt.
Andere vintage synths kan je moeilijker in bulk kopen :p
Prijzen zijn wel fors gestegen van sommige, vooral Poly Rolands, dubbel in minder dan een jaar,
natuurlijk zal je wel nog een Juno-60 voor 2000 iets kunnen vinden ...
Nuja we weten hier allemaal dat ze enkel duurder gaat worden, het is wel jammer voor de mensen die Juno's enzo wel leuk vinden
en net beginnen. Maar er is toch wel gruwelijk leuk nieuw materiaal op de markt nu,
dat was 15 jaar geleden dan weer helemaal anders.

Ik vertrouw de euro wel, alleen kan je met 50.000 of 250.000 op een rekening over over tien jaar veel minder mee kopen.
Dus investeren kan geen kwaad als je het geld niet direct nodig hebt, vastgoed, een Jupiter 8, tien juno's of beleggingsfonds.
 
Staan ook een 808 en 909 op marktplaats voor mij een mooi prijsje... althans voor de verkoper dan.
Onze AcidFix heeft blijkbaar een nieuwe fix nodig ;)


dure 808 909.jpg
 
Voor nog geen 7% van de prijs een TR-8S, lekker laten gaan voor de collectors. Al deze bakken worden óf smurrie bakken of moeten worden doorgesoldeerd, of beiden.
qua workflow Is de 8S zelfs beter, qua sound net zo goed. 10 jaar geleden voor 1.500 ja, nu voor 4.500 en bijna rijp voor de kliko? Nee..... niet meer
 
Ik bespeur toch wel enige afgunst...
Dat mag hoor. Zou graag een JP-8 hebben, maar ik ben zeer tevreden met mijn JP-08! Die klinkt ook prima en past qua formaat een stuk beter in mijn studio.
De 808 en 909 heb ik gelukkig voor "normale" prijzen gekocht, is ondertussen ook alweer zo'n 15 geleden. Voor de huidige prijzen zou ik ze niet kopen. Ik verkoop ze ook niet trouwens, ook niet voor de huidige reverb prijzen.
 
Heeft niks met geld te maken,de waarde heeft in dit geval te maken met wie hem allemaal wil hebben,tussen collectors worden tegenwoordig zeldzame stukken ook geruild.
Zo zie ik het ook, synthesizers zijn over het algemeen geen beleggingsobjecten, althans alleen maar voor een echt kleine groep zoals mensen die al in de muziek zitten en geld hebben en het op die manier leuk vinden om naast hun interesse er uit een soort van liefhebberij nog een paar zeldzame synthesizers bij te kopen, meer voor de verzameling dan voor het "beleggen".
Zo zie je ook vaak dat bekende gitaristen er een verzameling gitaren bij hebben, dat zijn dan vooral liefhebbers van gitaren en geen beleggers al weten ze dat gitaren die uit hun bezit komen wel meer opbrengen dan eentje van jou of mij natuurlijk.
Beleggers gaan vooral voor kunst, vastgoed, dure en zeldzame auto's en dat soort zaken naast aandelen natuurlijk.
Als men wilt beleggen dan is een synth kopen die misschien 5 of 10 jaar later een paar duizend meer aan waarde heeft totaal niet interessant en vaak zit er bij oudere synthesizers ook nog een kostenplaatje aan om 'm weer in topconditie te krijgen, dan kan je beter een '58 Gibson of een schilderij kopen en in de opslag zetten.
Dat op het forum door sommigen synths als belegging gezien wordt komt vooral omdat hier synthliefhebbers zitten.
Ik heb ook nog nooit ergens gelezen over het beleggen in synthesizers om daarmee rendement uit je geld te halen, misschien als oudedagsvoorziening om ze te verkopen al je gepensioneerd bent voor een extraatje, dat zou wel kunnen natuurlijk.
 
Al deze bakken worden óf smurrie bakken of moeten worden doorgesoldeerd, of beiden.
Haha,wat een onzin!

Ik gebruik er al jaren,het is echt heel zelden dat je problemen gaat hebben met deze drumcomputers,meest betrouwbare van alle drumcomputers,in tegenstelling tot een Linndrum,DMX,Drumulator of Drumtraks,die zijn wat gevoeliger.

Meest voorkomend euvel zijn de stepschakelaars en af en toe de start/stop op de 808 kunnen slijtage hebben maar zijn inmiddels makkelijk te vervangen,de stepschakelaars van de 909 zijn industrial grade,heel zelden dat er eentje laat afweten.

Je kent er niks van wat betreft deze toestellen ,dat is overduidelijk.
 
Beleggers gaan vooral voor kunst, vastgoed, dure en zeldzame auto's en dat soort zaken naast aandelen natuurlijk.

Waarom zou kunst geen hobby én investering kunnen zijn? Ik hang ook graag wat moois aan de muur. Als het dan ook nog een goede investering is: beter. Je kunt beter niet te veel geld op de bank hebben vanwege de fiscus. Maar een schilderij van 10 miljoen aan de muur daar doet niemand moeilijk over. En het gaat niet zo makkelijk stuk vergeleken met oude auto's of zelfs synthesizers. Zelfs als je een auto of synthesizer niet gebruikt, dan gaat hij nog achteruit. Het beste rij of speel je er eens in de paar weken mee zodat ze soepel blijven.
 
E.e.a. hangt ook af van de tijdschaal. Wil je beleggen in een muziekinstrument, een Stradivarius lijkt me bijvoorbeeld geen gekke keuze. Of een ander strijkinstrument van goede kwaliteit, wat misschien iets goedkoper is om aan te schaffen. ;) Bewaren onder goede omstandigheden, en het kan overgaan van generatie naar generatie. Voor de achterachterkleinkinderen, als de rest van het familiekapitaal op is en levenslang droog brood dreigt, bijvoorbeeld. Een Stradivarius oid. zal nog steeds in goede conditie zijn, maar of dat bij een oude synth nog het geval zal zijn? Cosmetisch kan het er best nog aardig uitzien, maar het moet ook werken. Anders is het slechts een meubelstuk, en geen muziekinstrument. En daar zet ik zo m'n vraagtekens bij.
 
Waarom zou kunst geen hobby én investering kunnen zijn? Ik hang ook graag wat moois aan de muur. Als het dan ook nog een goede investering is: beter. Je kunt beter niet te veel geld op de bank hebben vanwege de fiscus.
Ik heb ook wel 'ns een schilderij gekocht of mooi kerakiek van opkomende kustenaars en misschien is het nu wel meer waard?
Maar ik heb dat gekocht omdat ik het mooi vond en niet als belegging, als het nu meer zou opbrengen dan is dat leuk meegenomen maar ik zie beleggen toch wel iets waar je geld mee verdient en dat zijn deze kunstobjecten voor mij niet.
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top