Jupiter 8 25K

Akikaze

Hardware only
Lid sinds
26 oktober 2004
Berichten
2.507
Locatie
Midden Nederland
Is 25.000 eurootjes voor een 14 bit Jupiter 8 zonder midi een redelijke prijs? Er staat er nu een op Marktplaats maar kennelijk is het minimumbod van 21.000 nog niet uitgebracht.
 
Ik durf het met de huidige Roland-gekte niet eens op een nulletje te veel te gooien
 
Zie hem niet.. Vorigejaar heb er heel lang een te koop gestaan en die wou 10 of 10.5. Die bleef heel de tijd hangen rond de 9 of net er onder. Maanden lang stond die er op, keek op keer opnieuw geplaatst. Was geen nep adv
 
Nee joh belachelijk.
Ik had voor de grap een bod van 55k gedaan, maar dat kon de beste John niet waarderen en dreigde gelijk met melding bij het marktplaats team :dubbel:

Er zijn te veel mensen die denken dat de Reverb en Ebay vraagprijzen een goed referentiekader zijn, maar dan moet er nog wel ff 15% bovenop, want de Juup8 zal net afgelopen weekend nog ff gepoetst zijn.
 
JP8 - 25k.jpg


Haha berichten met negatieve aandacht :dubbel:
Hij zal er wel meerdere hebben gehad ja, knakenpoetserd :beard:

 
Hoeft niet speciaal weg?

Nou bij deze mijn DX27S voor 850 euro.

Alleen serieuze bieders, mensen die naar Bach en Brahms luisteren in een vintage Eames stoel bijvoorbeeld
 
Is dit echt?

"berichten die negatieve aandacht geven blokkeer ik gebruiker" klinkt beetje sjarriewarrie, iek jou blokkeer

Gaat serieus nergens meer over en is voor niemand -behalve John- goed, ikke ikke en de rest na mij..

Als ik ooit van deze meneer een mail krijg, met een bod op een synth van mij: Double of Triple it
 
Nee joh belachelijk.
Ik had voor de grap een bod van 55k gedaan, maar dat kon de beste John niet waarderen en dreigde gelijk met melding bij het marktplaats team :dubbel:
Ik wou al een tonnetje bieden want ik gun het hem zo maar ik wist me in te houden. Wat is dan wel redelijk... als hij voor 9000 al niet wordt verkocht...?
 
Wat is dan wel redelijk... als hij voor 9000 al niet wordt verkocht...?

Tsja wat zou redelijk zijn. Ik denk dat €9000 wel zou moeten kunnen ondertussen. De laatste hier op het forum was zo te zien in 2017 voor €8000,-
Maar dan nog, er zijn volgens mij niet heel veel mensen die ff een kleine 10k neerleggen voor een synth, dus je moet net die ene persoon treffen.
Er zijn altijd wel wat handelaars die ze voor een Reverb prijs in het buitenland willen verkopen.

Via Reverb zijn de prijzen de laatste paar jaren wel flink aan het stijgen, maar dat zegt natuurlijk niet super veel. Er is zelfs via Reverb nog nooit boven de 20k verkocht, dus 25k is wel erg positief ingeschat ;)
2 jaren geleden in Feb 2019 ging er 1 voor €3300,- en ongeveer een jaar geleden voor zo'n €8000,- en vorige maand voor €19000,- dus ze zitten wel flink in de lift.

Er zijn wereldwijd altijd wel studio's of "welvarende / bekende" artiesten die het geld hebben om deze klassieker in huis te halen maar voor ons normale muzikanten en synthliefhebbers is het niet meer te verantwoorden zo veel geld uit te geven aan één synth (voor mij iig niet). Koop er nog wel een JP-08 bij, dan heb ik ook 8 stemmen en nog wat ruimte voor andere synths :D

JP8 sales.jpg
 
Is dit echt?

"berichten die negatieve aandacht geven blokkeer ik gebruiker" klinkt beetje sjarriewarrie, iek jou blokkeer

Gaat serieus nergens meer over en is voor niemand -behalve John- goed, ikke ikke en de rest na mij..

Als ik ooit van deze meneer een mail krijg, met een bod op een synth van mij: Double of Triple it

Nou, hij kan natuurlijk een melding maken, maar blokkeren kan hij iig niet. Tenzij hij bedoelt het verwijderen van je bod...
 
Ik heb de mijne voor 8500 euro verkocht 4 jaar geleden, had nog wel meer kunnen zijn ook, iedereen wou hem wel hebben.

Hij was wel in zeer goeie staat.
 
Ik heb de mijne voor 8500 euro verkocht 4 jaar geleden, had nog wel meer kunnen zijn ook, iedereen wou hem wel hebben.

Hij was wel in zeer goeie staat.
Maar die van John is ook in puike staat, dus zeker dat extra euro's wel waard :P

Oke, 8500. Had die van jou midi?
 
Of je het nu leuk vind of niet
Een beetje jp8 vliegt de deur uit voor minimaal 12,5-15 k
Alles onder de 10k is nu niet meer gebruikelijk
En waarschijnlijk is aan het eind van het jaar 15-17,5 normaal
Ben ook verbaasd dat mensen 25k voor een cs80 neerleggen of 60k voor een moog modular , maar kennelijk is er voldoende vraag op de wereld en is het aanbod laag . Of er zijn mensen met heel veel geld die de synthesizer ondekt hebben ..
En dan is de jp8 wel de sportauto van de vintage analoge synths , met al die kleurtjes :-)
 
Back
Top