Jupiter 8 25K

het is nu eensmaal zo dat als niemand verkoopt de prijs stijgt tot iemand verkoopt, en dan heb je natuurlijk mensen die aan 'fishing' doen, super hoge prijs zetten en hoogste bod aanvaarden. Ik heb een collectie met speelgoed dat 50 tot 100 keer nieuwwaarde aantikt... 99,999% vd wereldbevolking vindt dat gek, de rest betaalt gewoon.
 
Tsja wat zou redelijk zijn. Ik denk dat €9000 wel zou moeten kunnen ondertussen. De laatste hier op het forum was zo te zien in 2017 voor €8000,-
Maar dan nog, er zijn volgens mij niet heel veel mensen die ff een kleine 10k neerleggen voor een synth, dus je moet net die ene persoon treffen.
Er zijn altijd wel wat handelaars die ze voor een Reverb prijs in het buitenland willen verkopen.

Via Reverb zijn de prijzen de laatste paar jaren wel flink aan het stijgen, maar dat zegt natuurlijk niet super veel. Er is zelfs via Reverb nog nooit boven de 20k verkocht, dus 25k is wel erg positief ingeschat ;)
2 jaren geleden in Feb 2019 ging er 1 voor €3300,- en ongeveer een jaar geleden voor zo'n €8000,- en vorige maand voor €19000,- dus ze zitten wel flink in de lift.

Er zijn wereldwijd altijd wel studio's of "welvarende / bekende" artiesten die het geld hebben om deze klassieker in huis te halen maar voor ons normale muzikanten en synthliefhebbers is het niet meer te verantwoorden zo veel geld uit te geven aan één synth (voor mij iig niet). Koop er nog wel een JP-08 bij, dan heb ik ook 8 stemmen en nog wat ruimte voor andere synths :D

Bekijk bijlage 3806150
Iedereen die zijn (goede, mooie) Jupiter 8 voor € 9000,- wil verkopen mag mij benaderen.
 
Deze markt is al net zo overspannen als de huizenmarkt. Je moet wel een enorme liefhebber zijn om er een goedkopere Moog One of Prophet 10 heruitgave voor te laten schieten maar misschien nemen de kopers die er ook gewoon bij.
Een JP-08 klinkt goed en dat zeg ik als analoge purist. Ik heb hem gehoord bij een vriend van me.
Ik kijk tegenwoordig ook naar de onderhoudsgevoeligheid van die apparaten. De Yamaha CS-40M heb ik daarom met een bescheiden winst verkocht. De laatste vintage dat ik heb gekocht waren een Arp Axxe en een Korg MS-10.
Het is een vrije markt dus wie ben ik om dit niet leuk vinden, maar ik hoef dan ook aan dat circus niet mee te doen.
 
hij doet niet aan verzenden zie ik.. jammer - dan haak ik af..
 
Of je het nu leuk vind of niet
Een beetje jp8 vliegt de deur uit voor minimaal 12,5-15 k
Alles onder de 10k is nu niet meer gebruikelijk
En waarschijnlijk is aan het eind van het jaar 15-17,5 normaal
Ben ook verbaasd dat mensen 25k voor een cs80 neerleggen of 60k voor een moog modular , maar kennelijk is er voldoende vraag op de wereld en is het aanbod laag . Of er zijn mensen met heel veel geld die de synthesizer ondekt hebben ..
En dan is de jp8 wel de sportauto van de vintage analoge synths , met al die kleurtjes :-)
Ja helemaal waar, het aantal geïnteresseerden/kopers zal echt wel zijn gestegen de afgelopen jaren. Als je ziet hoe booming de synthmarkt momenteel is.
Daarbij blijft het aanbod erg laag en daalt misschien zelfs wel, bijv in geval van CS-80's die lastig te repareren zijn. En dan ook nog eens een jaar waarin veel mensen niet op vakantie en op stap zijn geweest en dus geld "over" hebben. Hierdoor stijgen de prijzen supersnel.
Maar die sprong van minimaal 12,5-15k naar 25k gaat in mijn ogen net iets te makkelijk :D
 
Tja je hebt die bakken echt niet meer nodig om de beste sound te krijgen, dus ik hoef er als hobbypieler niet meer van wakker te liggen, hooguit dat alles wat ik nu heb later nog eens flink wat kan opleveren.
 
Voor een 14bits in topstaat zonder beschadigingen mag je toch wel nu (helaas) 15k euro rekenen want de minder mooie Jupiters 12bits gaan al vlot weg aan 12k

25k is wat overdreven en het zal nog jaren duren voor iemand er dat voor wil betalen en dat zal enkel voor de mint/near mint condition units worden.

Wie nu een mint condition Jupiter 8 bezit heeft goud in zijn handen.

Het zal 1 van de meest gewilde synths blijven.
 
Gewoon een halve bitcoin bieden.

Overigens, ik heb nooit een JP8 bespeeld maar als ik die software filmpjes beluister denk ik dat je nadat je 20K hebt uitgegeven na de eerste roes denkt "Wat heb ik gedaan?"
 
Gewoon een halve bitcoin bieden.

Overigens, ik heb nooit een JP8 bespeeld maar als ik die software filmpjes beluister denk ik dat je nadat je 20K hebt uitgegeven na de eerste roes denkt "Wat heb ik gedaan?"

Voor de sound alleen moet je hem zeker niet kopen ,maar dat is persoonlijk,ik kan je wel zeggen dat die software emulaties die ik ook heb geen bal te maken hebben met een echte.
 
Gewoon een halve bitcoin bieden.

Overigens, ik heb nooit een JP8 bespeeld maar als ik die software filmpjes beluister denk ik dat je nadat je 20K hebt uitgegeven na de eerste roes denkt "Wat heb ik gedaan?"

ja een beetje net als met die Klon Centaur

 
ja een beetje net als met die Klon Centaur



Uitstekende video.

Ik ken niks van guitar pedals maar het is overduidelijk welke je wel moet hebben en welke niet,dat Centaur pedaal klinkt onwerkelijk gaaf en de andere zijn maar aftreksels vooral aan max gain geven alle andere pedals het op.

Dubbel en dik zijn geld waard en ik denk dat die gast dat ook wel vind en er alles behalve spijt van heeft.
 
Gewoon een halve bitcoin bieden.

Overigens, ik heb nooit een JP8 bespeeld maar als ik die software filmpjes beluister denk ik dat je nadat je 20K hebt uitgegeven na de eerste roes denkt "Wat heb ik gedaan?"
dat 'wat heb ik gedaan' gevoel heb ik met iedere synth gehad die ik vanaf ca 3K heb gekocht. Vandaar dat die ook allemaal weg zijn.
 
Uitstekende video.

Ik ken niks van guitar pedals maar het is overduidelijk welke je wel moet hebben en welke niet,dat Centaur pedaal klinkt onwerkelijk gaaf en de andere zijn maar aftreksels vooral aan max gain geven alle andere pedals het op.

Dubbel en dik zijn geld waard en ik denk dat die gast dat ook wel vind en er alles behalve spijt van heeft.
Even wachten op de Behringer variant, er zal voor ongeveer 4 euro zand en (aard)metalen in zitten?

Goeie demo, dat wel
 
dat 'wat heb ik gedaan' gevoel heb ik met iedere synth gehad die ik vanaf ca 3K heb gekocht. Vandaar dat die ook allemaal weg zijn.
Haha ik heb dat gevoel nog steeds met de ob6
 
Uitstekende video.

Ik ken niks van guitar pedals maar het is overduidelijk welke je wel moet hebben en welke niet,dat Centaur pedaal klinkt onwerkelijk gaaf en de andere zijn maar aftreksels vooral aan max gain geven alle andere pedals het op.

Dubbel en dik zijn geld waard en ik denk dat die gast dat ook wel vind en er alles behalve spijt van heeft.
De grap is dat hij er daarna 1 voor 20 euro op Wish heeft gekocht. Die Centaur vind ik beter klinken, marginaal. Uiteindelijk is het ook een deel historie waar je voor betaald, daar is niks mis mee.
 
Back
Top