Novation Circuit Rhythm Sampler & Circuit Tracks Synthesizer

Attachments

  • Novation-Circuit-Rhythm-.001-1024x576.jpeg
    Novation-Circuit-Rhythm-.001-1024x576.jpeg
    98,8 KB · Bekeken: 4.916
Loopop heeft die vraag aan Novation voorgelegd en het antwoord is ontkennend. De hardware is niet hetzelfde.

ah, da's vast het teken dat juist wel kan :)

ze zullen niet zeggen 'ja hoor kan prima, er is geen reden om ze allebei te kopen'..
 
Zou leuk zijn als iemand ze beide intern eens vergelijkt qua componenten..
 
Misschien een idee naast me digitakt, toch weer 8 tracks erbij, met leuke performance Tools voor een goede prijs.
 
Heb ook een rhythm besteld. Wou een speelse sampler, digitakt leek mij te geavanceerd en model samples kan niet samplen. Ben benieuwd of deze "ertussenin" optie voldoet aan mijn wensen.
 
Afgelopen dinsdag is mijn Novation Circuit Rhythm aangekomen. Een ligt apparaat, maar de knoppen en pads voelen prettig aan. De bediening is eenvoudig en doet mij sterk denken aan de bediening van de Novation Circuit die ik vroeger heb gehad. Die was leuk om mee te jammen, maar een liedje of arrangement heb ik er helaas nooit mee kunnen maken. Toch iets te beperkt. En in dat opzicht biedt de Rhythm drie mooie verbeteringen:
1. 32 versus 16 stappen per pattern op de Circuit OG.
2. Sync rate display: door het pattern te vertragen kun je meer maten in één pattern kwijt. En per track kun je 8 verschillende patterns opslaan.
3. Scenes: opgeslagen combinatie van patterns.

Als de sync rate van één track wordt vertraagd, dan worden de patterns in de andere tracks herhaald totdat de patterns weer gelijklopen. En naast pattern-chain kun je ook gebruikmaken van scene-chain. Het is nog te vroeg om te zeggen of ik nu wél een compleet liedje kan maken, maar die kans lijkt mij nu wel een stuk groter. Zeker in combinatie met nog één ander instrument. Dus ja, ik kijk uit naar het vervolg van deze ontdekkingstocht naar een vorm van muziekmaken die beter bij mij past.

Dit is waar ik tegenaan ben gelopen.
Ik heb een micro sd-kaart van Integral (32 GB) in het apparaat gestopt. Het is onbekend of het aan deze sd-kaart ligt of aan de firmware, maar ik loop ook tegen een paar problemen op. Zo kan ik packs niet dupliceren. Dan loopt de Rhythm vast en herstart zichzelf. Hetzelfde euvel doet zich voor als ik samples van circa 3 seconden of langer wil opnemen. Beide problemen heb ik inmiddels bij Novation gemeld. In note view kun je niet per step terughoren welke sample er op een step staat. Dat is een bewuste keuze (p. 28 van de handleiding), maar ik vind dat jammer. De Circuit OG kon dit wél en ik zou die mogelijkheid graag terugkrijgen. Ook dát heb ik inmiddels bij Novation gemeld. En tot slot zou het knipperen van de pads op het grid van mij een hoger contrast mogen krijgen, want ik neem het nauwelijks waar. Op mijn laptop werkte Components direct, dus ik heb versie 1.1 van de firmware kunnen installeren. Op mijn dekstop lukt dat helaas (nog) niet.

Wensen?
Time stretching zou fantastisch zijn geweest. En als ik één sample op twee plaatsen in een pattern wil gebruiken, zou het mooi zijn als ik per step een start- en eindpunt van diezelfde sample kon instellen. Dat kan helaas (nog) niet. Maar als de in de vorige alinea beschreven problemen worden opgelost - zoals gezegd: mogelijk ligt dat aan mijn geheugenkaart -, dan ben ik alles bij elkaar vooralsnog tevreden. Ik kijk ernaar uit het instrument de komende tijd meer te gebruiken. En mogelijk plaats ik dan ook weer iets op het forum.
 
De mijne is ook van de week aangekomen. Tot nu best onder de indruk van het geluid. De distortion klinkt echt fantastisch en de low-pass filter ben ik ook goed over te spreken. Heb nog niet veel er kunnen induiken.
Timestretch zou idd heel tof zijn @C-Klein . Wat ik nog mis is een basic eq van 2 of liefst 3 banden bij de fx. Een sampler die super veelzijdig met 8 tracks is al gelijk minder nuttig als je deze niet apart kan mixen.
 
Dit is waar ik tegenaan ben gelopen.
Ik heb een micro sd-kaart van Integral (32 GB) in het apparaat gestopt. Het is onbekend of het aan deze sd-kaart ligt of aan de firmware, maar ik loop ook tegen een paar problemen op. Zo kan ik packs niet dupliceren. Dan loopt de Rhythm vast en herstart zichzelf. Hetzelfde euvel doet zich voor als ik samples van circa 3 seconden of langer wil opnemen. Beide problemen heb ik inmiddels bij Novation gemeld. In note view kun je niet per step terughoren welke sample er op een step staat. Dat is een bewuste keuze (p. 28 van de handleiding), maar ik vind dat jammer. De Circuit OG kon dit wél en ik zou die mogelijkheid graag terugkrijgen. Ook dát heb ik inmiddels bij Novation gemeld. En tot slot zou het knipperen van de pads op het grid van mij een hoger contrast mogen krijgen, want ik neem het nauwelijks waar. Op mijn laptop werkte Components direct, dus ik heb versie 1.1 van de firmware kunnen installeren. Op mijn dekstop lukt dat helaas (nog) niet.
Jammer, voor mij is het nog erger - ik kan geen packs naar de sd sturen middels components. Meestal rond de 4de of 5de sample herstart de zichzelf. Ligt niet aan de samples want heb verschillende geprobeerd. Grid effecten alleen lukt wel. Alleen samples sturen is ook een keer gelukt bij slechts 16 verschillende. De 2de keer al niet meer...
 
Even een update. De problemen die ik had met het opnemen van samples en het dupliceren van packs blijken inderdaad door de micro-sd kaart te zijn veroorzaakt. Ik heb er een andere kaart in gestopt en inmiddels werkt het. Maar een verbinding maken met Components op de computer? Nee, dat gaat niet. Volgens Novation ligt dat aan mijn computer. Dat zal best, maar ... waarom herkent mijn computer dat apparaat dan niet? Enfin, @score100. Wat jij hebt is misschien nog wel vervelender. Dan héb je verbinding en dan kun je nog geen packs naar de Rhythm sturen.
 
Hey @C-Klein , mij is net iets vergelijkbaars gebeurd als jij. Na een derde wissel van micro-sd werkt nu alles! Hij is dus nogal gevoelig mbt sd's.
Raar dat die geen verbinding met je computer maakt. Waarschijnlijk heb je dit al geprobeerd, maar
- driver installeren als je op windows zit?
- direct naar de pc ipv een usb-hub?
Hopelijk hebben ze nog een oplossing vanuit Novation voor jou!
 
Leuk ding die Circuit Tracks! Gaat wat net wat verder dan de oude wat 'm precies interessant genoeg maakt voor mij.
Maar het gaat ook niet helemaal lekker met dat sd kaartje, kan wel een pack dumpen op het apparaat zelf maar vanaf de pc alleen in slot 1.
Met welk type lukte het uiteindelijk?
Hey @C-Klein , mij is net iets vergelijkbaars gebeurd als jij. Na een derde wissel van micro-sd werkt nu alles! Hij is dus nogal gevoelig mbt sd's.
Raar dat die geen verbinding met je computer maakt. Waarschijnlijk heb je dit al geprobeerd, maar
- driver installeren als je op windows zit?
- direct naar de pc ipv een usb-hub?
Hopelijk hebben ze nog een oplossing vanuit Novation voor jou!
 
Leuk ding die Circuit Tracks! Gaat wat net wat verder dan de oude wat 'm precies interessant genoeg maakt voor mij.
Maar het gaat ook niet helemaal lekker met dat sd kaartje, kan wel een pack dumpen op het apparaat zelf maar vanaf de pc alleen in slot 1.
Met welk type lukte het uiteindelijk?
@tragmadat op de website van novation kan je een lijst vinden van sd-cards die compatible zijn.
 
Back
Top