je studio inschrijven bij de KVK

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

actionHank

www.n00b.nl
Lid sinds
14 juni 2002
Berichten
416
Locatie
Zwijndrecht
wie heeft zijn studio ingeschreven bij de kamer van koophandel?? ik ben namelijk van plan om mezelf te gaan inschrijven bij de kvk :D

ik weet dat het kan maar ik heb hier totaal geen ervaring mee. kheb al een beetje op die site gekeken en kga aan t einde van de week bellen maar ik wil niet met een mond vol tanden staan als ik die gasten te woord staat, dus als iemand nog wat advies/ tips heeft hoor ik die graag :)

bij voorbaat dank.
 
Laatst gewijzigd:
ja kunt het doen, maar alleen doen als je ja studio ook wilt laten gebruiken door derden. Anders heeft net geen nut en zin.

het inschrijven is niet gratis.

Het heeft wel het een en ander aan verpichtingen.

naast de Kvk moet je je ook inschrijven bij de 'leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker' club.

het voordeel is dan natuurlijk dat je je apparatuur kunt afschrijven, zelfs app. wat je tot 4 jaar geleden heb gekocht.

het nadeel is dat je wel omzet moet tonen, anders gaan ze het als een hobby zien en betaal je alles wat je aan btw ontvangen hebt terug.
 
ik ben niet zo zakelijk ingesteld. dus wat zijn de voordelen van je inschrijven bij de kvk?
 
kan het niet zonder dat je je spullen aan derden moet verhuren. ik dacht namelijk zo dat een nummer ofzow dat je onderbreng bij een recordlabel dat dat ook een product is, ook al blijf je zelf de rechten houden. soort van freelance of 1 mans onderneming.

maar waar mij gaat t dus om gaat is dat je de belasting kan aftrekken. scheelt een hoop geld. begrijp me niet verkeerd, kwil niet de proberen die gasten een poot uit te draaien hoor, als ik met het 1 mans onderneming, freelance niet word toegelaten in de kvk dan laat ik t daarbij en ga ik niet zogenaamd mijn studio verhuren.
 
Euhh hadden we hier niet ooit al een of twee threads over.
 
Origineel geplaatst door actionHank
maar waar mij gaat t dus om gaat is dat je de belasting kan aftrekken. scheelt een hoop geld. begrijp me niet verkeerd, kwil niet de proberen die gasten een poot uit te draaien hoor, als ik met het 1 mans onderneming, freelance niet word toegelaten in de kvk dan laat ik t daarbij en ga ik niet zogenaamd mijn studio verhuren.

staan op het forum idd ergens wat threads hierover...het inschrijven bij de KvK kost niet echt veel, maar vervolgens ben je dus een onderneming, moet je een BTW nummer aanvragen bij de belasting dienst en daar gaan we dan: veel formulieren, een administratie bijhouden, en je moet zoals Bam al aangeeft ook omzet kunnen aantonen, inkomsten uit opdrachten van derden dus....die 19% BTW die het je zou opleveren kosten je dus een heleboel werk, denk persoonlijk wel meer dan dat die 19% je oplevert....

Olaf
 
oh meen je dat, nou dat hier al een thread over was :stupid ik had nog ff een beetje gezocht maar niks gevonden.

maar kdenk als ik t zo allemaal lees dat ik er nog ff flink over ga nadenken want bij mij was t dus ook echt alleen om de btw te omzeilen.
 
Laatst gewijzigd:
even nog een tip: kijks eens naar de zogenaamde vrije zelfstandige

da's halverwege ondernemer, maar niet helemaal
je hebt dan wel een btw nummer, maar bent geen ondernemer.
 
Je moet je inderdaad ook inschrijven bij de belastingdienst...die willen dan omzetverwachtingen zien e.d. Overigens is het niet per se nodig je studio aan derden te verhuren als je 'officieel 'gaat. Je zult echter wel wat moeten omzetten. Plaatjes maken dus.

Hou er ook rekening mee dat zo gauw jij een bedrijfje opricht je post van Jan en Alleman die geld van je willen hebben, zoals het centraal registratiekantoor en een of andere recycling stichting etc....alleen doen als je er dus ook wat aan verwacht te gaan verdienen...anders is het de rompslomp niet waard
 
Ken dus ook iemand die ingeschreven was bij de KVK maar te weinig omzet draaide (het was gewoon ook z'n hobby) en toen kreeg hij alsnog van de 'leuker kunnen we het niet maken' club een dikke vette rekening.

Maar weet niet zo precies wat de grens is. Zal vast wel ergens te vinden zijn. :)
 
die dikke vette rekening heeft ie dan waarschijnlijk gekregen omdat ie alle gevorderde BTW terug moest betalen plus waarschijnlijk nog wat boete-gedoe omdat ie te weinig omzet haalde en dus niet meer als onderneming werd gezien
 
op zich verdien ik er wel mee, maar kmoet nog een voorschot inlopen. ook s t zo dat ik niet de snelste werker ben en ik heb daarnaast ook nog school en wat andere dingen waardoor ik niet echt veel nummers snel achter elkaar afkrijg. en ja, als een nummer af is kan t ook wel eens gebeuren het recordlabel wil dat ik nog wat aan het nummer verander. dus kweet niet of dat ik dan aan die omzet eis zal voldoen, dus kdenk dat ik er maar vanaf gaat zien.
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top