je studio inschrijven bij de KVK

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

actionHank

www.n00b.nl
Lid sinds
14 juni 2002
Berichten
416
Locatie
Zwijndrecht
wie heeft zijn studio ingeschreven bij de kamer van koophandel?? ik ben namelijk van plan om mezelf te gaan inschrijven bij de kvk :D

ik weet dat het kan maar ik heb hier totaal geen ervaring mee. kheb al een beetje op die site gekeken en kga aan t einde van de week bellen maar ik wil niet met een mond vol tanden staan als ik die gasten te woord staat, dus als iemand nog wat advies/ tips heeft hoor ik die graag :)

bij voorbaat dank.
 
Laatst gewijzigd:
ja kunt het doen, maar alleen doen als je ja studio ook wilt laten gebruiken door derden. Anders heeft net geen nut en zin.

het inschrijven is niet gratis.

Het heeft wel het een en ander aan verpichtingen.

naast de Kvk moet je je ook inschrijven bij de 'leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker' club.

het voordeel is dan natuurlijk dat je je apparatuur kunt afschrijven, zelfs app. wat je tot 4 jaar geleden heb gekocht.

het nadeel is dat je wel omzet moet tonen, anders gaan ze het als een hobby zien en betaal je alles wat je aan btw ontvangen hebt terug.
 
ik ben niet zo zakelijk ingesteld. dus wat zijn de voordelen van je inschrijven bij de kvk?
 
kan het niet zonder dat je je spullen aan derden moet verhuren. ik dacht namelijk zo dat een nummer ofzow dat je onderbreng bij een recordlabel dat dat ook een product is, ook al blijf je zelf de rechten houden. soort van freelance of 1 mans onderneming.

maar waar mij gaat t dus om gaat is dat je de belasting kan aftrekken. scheelt een hoop geld. begrijp me niet verkeerd, kwil niet de proberen die gasten een poot uit te draaien hoor, als ik met het 1 mans onderneming, freelance niet word toegelaten in de kvk dan laat ik t daarbij en ga ik niet zogenaamd mijn studio verhuren.
 
Euhh hadden we hier niet ooit al een of twee threads over.
 
Origineel geplaatst door actionHank