Se-1x "snappification"!

Origineel geplaatst door Backdrop
Eigenlijk zou je dus de golfvorm moeten kunnen resetten zodat ie met amplitude 0 begint.

Dat kan wel in de MicroWave I maar dat heeft nog steeds niet zo heel veel nut. Hij blijft er doorheen snijden bij wat complexere golfvormen. Maar misschien dat dat wat beter werkt bij saws en andere simpele golfvormen.
 
Origineel geplaatst door Twiki
CV bleedthrough hebben alle VCA's, dus de plops en clicks hoor je ook als je geen signaal door de VCA stuurt. Sommige hebben er meer last van dan andere. En bij langzame attack is het geen probleem meer want dan is het weer gelijkspanning en die raak je wel ergens kwijt omdat het audiopad gelijkspannings ontkoppeld is.

Interessant, ga ik testen!
 
Is het aan te raden om deze modificatie uit te proberen bij -pak 'm beet- een MS-404 van doepfer?

Die envelope is best wel matig en zou w.m.b. wel een stukje sneller kunnen.
Als ik goed het circuit board bestudeer, zou ik dan een van die weerstanden om kunnen wisselen
voor een die een tandje lager ligt?
 
Ik ga denk ik nog 1 se1x erbij aanschaffen met deze mod erin
hou zoveel van die dingen :D
 
Origineel geplaatst door Sander02
Is het aan te raden om deze modificatie uit te proberen bij -pak 'm beet- een MS-404 van doepfer?

Die envelope is best wel matig en zou w.m.b. wel een stukje sneller kunnen.
Als ik goed het circuit board bestudeer, zou ik dan een van die weerstanden om kunnen wisselen
voor een die een tandje lager ligt?

Iemand een idee of wellicht een tip voor de 404? (er staat er trouwens een te koop nu hier voor 199,- < is een koopje)
 
Origineel geplaatst door Sander02
Is het aan te raden om deze modificatie uit te proberen bij -pak 'm beet- een MS-404 van doepfer?

Die envelope is best wel matig en zou w.m.b. wel een stukje sneller kunnen.
Als ik goed het circuit board bestudeer, zou ik dan een van die weerstanden om kunnen wisselen
voor een die een tandje lager ligt?

Lijkt me niet. De MS - 404 is een analoge synth met analoge envelopes. Dit in tegenstelling tot de envelopes van de SE-1 (en de X). Deze envelopes waaren tot voor kort niet snappy, zoals die van de minimoog en dit werd toegeschreven aan het feit dat ze softwarematig gestuurd waren. Het is ronduit stom te noemen dat de makers van de SE-1 er nu pas achter komen dat het met hun software envelopes wel snappy kan. Als dit bij de introductie van de SE-1 al was geweest denk ik dat de SE-1 veel meer waardering had gekregen als zijnde een minimoog kloon.

Ik kan me niet voorstellen dat de makers van de MS - 404 de zelfde fout hebben gemaakt met hun synth. Het lijkt me met een analoog circuit ook makkelijker om dit te checken.
 
Bij mijn se-1x is de snappy modification uit gevoerd bij music house.....
Heb hem nog niet uitgebreid getest maar hij klinkt iedergeval lekkerder(agressiever)......maar niet zo snel als een minimoog voyager....
Zal wel een keer wat sounds posten!
 
ik weet echt niets van electronica, we hebben in almere alleen televersum als electronica zaak....

is dit nou gewoon een weerstand?

47K 1.5W 5%...
 
ik heb vandaag het weerstandje binnen... dus binnekort ff fixen...

zal meteen mp3's maken...
 
Back
Top