Gegroet!

JeanV

Stamgast
Lid sinds
25 oktober 2004
Berichten
254
Locatie
Rotterdam
Hallo,

al een flinke tijd lees dit forum wel een beetje door dus ik dacht laat ik me ook eens registreren. In 't kort:

Ik heet Sjoerd, ben 21 jaar en inmiddels al wel weer een jaartje of 9 bezig met muziek maken. Ik ben begonnen met Fasttracker 1 op de pc, gevolgd door Fasttracker 2 waar ik vrij lang heb mee gekloot. Na een jaartje of 2 heb ik toen een Korg X5D voor mn verjaardag gekregen (heb ik nog steeds) en toen heb ik dus de overstap gemaakt van trackers naar midi. Omdat ik toen de standaard house geluiden (909 drums enzo) miste ging ik maar eens op zoek naar een sequencer/drumcomputer met dat soort sounds en juist rond die tijd kwam de mc-303 uit die ik toen na een tijdje gespaard te hebben (was 15 denk ik, dus duurde wel even) heb aangeschaft. Een tijd lang was ik daar ook wel tevreden mee, maar na een tijdje had ik het wel gezien met de mc-303, en toen kwam de mc-505 uit, dus toen heb ik die na een tijdje gekocht en de 303 gedumpt uiteraard. Ook hiermee was ik wel weer een jaartje zoet maar ik miste wel wat gave lead sounds, het klonk allemaal wat tam vond ik, dus op zoek naar een synth die wat vettere sounds kon produceren kwam ik toen uit bij de jp-8000, maar na een tijdje werd de jp-8080 aangekondigd, en dat leek me een stuk handiger omdat ik toch al een keyboard had, dus besloot ik daar op te wachten. En iets van een maand of twee voordat ie in Nederland verkocht zou worden zag ik er 1tje 2e hands staan op internet voor ik geloof 500 gulden minder dan de winkelprijs dus die heb ik toen snel opgehaald. Een tijdje lang hiermee en Cubasis AV muziek gemaakt, maar na een tijdje moest mn vader de computer gebruiken voor zn werk dus had ik geen sequencer meer helaas. Toen heb ik een aardige tijd eigenlijk zo goed als geen nummers gemaakt (wel gewoon doorgejengeld op mn synths). Op een gegeven moment vond ik het tijd voor een synth erbij en zon anderhalf jaar geleden heb ik toen een Virus C aangeschaft en niet lang daarna ben ik begonnen aan de opleiding Communication & Multimedia Design aan de Willem de Kooning Accademie in Rotterdam (en gestopt na 3 maanden) waarvoor je een snelle laptop moest aanschaffen (p4 2.8Ghz HT 512 mb), dus toen was ook na lange tijd mn sequencer probleem opgelost. Ik heb er toen een Audiophile USB bijgekocht en na een paar maanden gekloot met cubase sx2.0 en reason 2.5 om deze synchroon te laten lopen met mn hardware synths werkte het eindelijk redelijk dus sinds een maandje of 3 kan ik weer een beetje tracks maken.

Opstelling is dus:

Pc met Cubase sx2 en reason 2.5 en wat softsynths
Behringer eurorack MX 2004
Korg X5D
JP-8080
Virus C
MC-505

Ik heb nog geen 'echte' monitors dus wellicht dat ik die binnenkort maar eens moet aanschaffen. Ik gebruik nu een Harman Kardon versterker met 2 Magnat Monitor 500 boxen (2 weg 60/100 watt geloof ik). Van afmixen en dergelijken heb ik dan ook totaal geen verstand.

Verder studeer ik sinds dit jaar Elektrotechniek in Delft en lijkt het me wel leuk om eens zon DIY project van het een of ander in elkaar te sleutelen. Lang genoeg geluld nu!

Groeten Sjoerd
 
:biertje: WEER iemand infected with the Virus! Welkom, welkom.




Goed bezig, Funktaztic... :gaap:
 
Back
Top