Korg ARP 2600

Ben erg tevreden over mijn FS, de M zal hetzelfde presteren. Wat ook interessant kan zijn, zijn de toevoegingen van Antonus Synths , ik kocht de Step Brother (repro Arp 160 sequencer) 1en de Sidecare zou een mooie toevoeging zijn. Weet niet of ze op de M passen (voor zover je dit zou willen), men reageert er altijd vlot op email.

sidecar-home-1024x576.png
DSC_7967.jpg




home_Antonus_system2.png
 
Aan het luisteren slaan,belangtelling hebben betekent voor mij niet kopen hoor.Want dan kan ik zo direct een 10 tal synth's kopen.Met deze kribbelt het wel.En als het kribbelt?....Maar die kribbel kan ook weer vlug verdwijnen.
 
Dank! Ik was meer benieuwd naar iemand van dit forum. :)
yup.

2600 uit ‘71, 2600 FS, TTSH, Barp naast elkaar.
zit wel fors verschil tussen. Die oude klinkt gewoon het best / levendigst. De FS en TTSH komen een end in de buurt maar zijn braver / sterieler en missen een beetje de ballen van de echte. De Barp is maar meh vergeleken die 2 die al een stuk minder zijn dan de echte. Het is meer dat de “bediening” hetzelfde is. Heb dit met de minimoog ook gedaan (OG/reissue/behr) en daar precies hetzelfde resultaat.
 
Ach,zoals de echte klinkt het niet.Ja,dan moet je het origineel maar nemen.De reparatiekosten die je af en toe gaat tegenkomen is niet in de prijs inbegrepen.En hoeveel verschillende 2600'n zijn er gemaakt?Nee,dit is een geweldige alternatief vind ik.En de grote van de M past perfect in een krappe studio ruimte om tijdloze analoge klanken aan toe te voegen.Met deze bak kun je nog jaren in analoge geluiden graven.Niet slecht gezien van Korg.1699 euro voor een 2600?
 
Mooi ding! ik heb de BARP en wil binnenkort eens kijken of ik wat werk van Todd Terje in elkaar kan patchen. Weet iemand of er patch notes zijn van sommige nummers? een startpunt zou veel helpen!
 
Ze zijn natuurlijk allemaal mooi.
De OG, mooi en duur en oud
De Karp 2600 m en FS klinkt lekker... niet heel goedkoop maar wel bereikbaar.
De BH 2600 goed betaalbaar en klinkt ook lekker.

De reden waarom ik het meest naar de Karp 2600 M graviteer is sound en formfactor. Maar het zou ook wel eens een Beh kunnen worden.
 
ik ben best blij dat er geen tijd was voor de synthmeet ARp 2600 (clone) test. Als blijkt dat de oude zoveel beter is ben ik weer ongelukkig met mijn TTSH :D
 
Ach, je kan sowieso ongelukkig zijn met je TTSH als je niet de laatste revisie hebt. En als je die dan hebt zit je in angst dat er een volgende revisie komt. Maar in de tussentijd heb je er wel fantatstische muziek mee gemaakt. Toch?
 
Precies, het is geen wedstrijd :) 2600 fans unite!

Ik ben benieuwd of de bijbehorende 1600 sequencer van behringer ooit nog een keer gaat komen. Lijkt me ook voor de andere 2600's zoals de korg en oorspronkelijke arp een mooie accessoire.
 
Ach, je kan sowieso ongelukkig zijn met je TTSH als je niet de laatste revisie hebt. En als je die dan hebt zit je in angst dat er een volgende revisie komt. Maar in de tussentijd heb je er wel fantatstische muziek mee gemaakt. Toch?
Ik ben er wel gelukkig mee en van revisies weet ik niks want ik heb dat ding tweedehands gekocht via dit forum en volg niet wat de fabrikant doet. Ik heb de echte een paar keer onder handen gehad, de Korg een keer gehoord en de Behringer een keer gehoord. Vergelijken op basis van je herinneringen is lastig. Geen een viel me tegen. De 2600 vind ik een van de beste ontwerpen ooit gemaakt, dus ik kan iedereen die het verschil in klank van ondergeschikt belang vindt een kloon aanraden. Je bereikt door te experimenteren altijd verrassende resultaten ermee.
 
Mooi ding! ik heb de BARP en wil binnenkort eens kijken of ik wat werk van Todd Terje in elkaar kan patchen. Weet iemand of er patch notes zijn van sommige nummers? een startpunt zou veel helpen!
Toffe is dat TT die hele “its the Arps ep” gemaakt heeft met de 2600. Dus alle kick, snares, hi-hats, bassen, leads en fx.

Er zitten volgens mij geen geen hele wilde patches bij. Geen idee of je een specifiek geluid zoekt uit de EP (?). Maar ze zijn allemaal eenvoudig te maken.
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top