Korg ARP 2600

Ook in deze thread maar even melding maken van de laatste berichten over de Korg 2600 mini. Was al op gehint rondom NAMM 2020, maar gisteren dook er een nieuwe foto op:

korg-sq64-arp-2600-770x425-1.jpg
 
Ehhh oeee die 2600 Mini is nauwelijks groter dan de MS-20 mini, die zou niet heeeeel erg in de weg staan hier.
 
Meen mij de 'feedback' op de Roland boutique's nog te herinneren en hun kleine faders... het is nog stil ....
Denk wel dat er tzt een 2600 clone komt hier...
 
Die mini is in ieder geval sexier dan dat lego 2600 syntje van Behringer
 
Wat ik graag zou zien op analoge synths is modulatie van de adsr knoppen dmv (syncable) lfo's.
Ik vind dat er erg veel muzikale winst te behalen valt door het spelen met deze knoppen tijdens arpeggio's, baslijntjes. Maar op een of andere manier heeft niemand dit nog bedacht.
(Qua modulair zal dit wel lukken overigens, maar da's weer een ander verhaal)
de moog sub(sequent)37 toch ook
 
Laatst gewijzigd:
Tenminste kon niks vinden op het forum nog hierover.

 
Ik las recent een comment op YT van een gekende TTSH bouwer, die de behri 2600 verkocht, dat de behri klinkt zoals een ttsh... en de korg veel flauwer aandoet dan beiden. Omdat de osc ‘weak’ zijn van korg.
Hij had de behri al gemod en verkocht m wegens al,genoeg clones. Zwakkere sound uit een korg he... dat verschil wil ik dan wel eens zien. Ben plots minder ongelukkig dat ik die recent opduikende FS niet kocht.
 
Ik ben ook wel benieuwd. Ik ben meer een Korg fan dan Behringer en ik háát nutteloze lichtjes maar de Korg Arp 2600 M lijkt drie keer zo duur te worden.
 
Ik las recent een comment op YT van een gekende TTSH bouwer, die de behri 2600 verkocht, dat de behri klinkt zoals een ttsh... en de korg veel flauwer aandoet dan beiden. Omdat de osc ‘weak’ zijn van korg.
Hij had de behri al gemod en verkocht m wegens al,genoeg clones. Zwakkere sound uit een korg he... dat verschil wil ik dan wel eens zien. Ben plots minder ongelukkig dat ik die recent opduikende FS niet kocht.

"Ledman' toevallig?
 
Weet niet of het hier al voorbij gekomen is, maar één v/d Duitse experts (DSL-man, misschien dezelfde persoon als LEDman?) heeft de Korg FS van binnen goed bekeken & beluisterd en is, op een paar ontwerpkeuzes na, gematigd positief;
Inside KORG ARP 2600 FS, eine kritische Bestandsaufnahme - AMAZONA.de

Florian Anwander is in ieder geval over het geluid van de BARP 2600 ook vrij positief.

Mijn terughoudendheid met Behringer ligt vooral in twijfels over hoe hun producten zich op de lange-termijn zullen houden.
Ook allerlei slordigheden in diverse firmware dragen niet echt bij aan het beeld.
Bouwkwaliteit v/d Korg MS-20 mini komt op mij trouwens ook niet heel vertrouwenwekkend over; Minilogue etc. weer wel.
 
Novation Peak/Summit kan ook gewoon de adsr moduleren hoor (en niet alleen dmv LFO), dus volgens mij valt dat wel mee dat nog niemand ut bedacht heeft.... (in ieder geval de AD dan SR geloof ik niet zo uit mijn hoofd)
De release ook,de sustain niet
En zo wel van mod env1 als 2 👍
 
Weet niet of het hier al voorbij gekomen is, maar één v/d Duitse experts (DSL-man, misschien dezelfde persoon als LEDman?) heeft de Korg FS van binnen goed bekeken & beluisterd en is, op een paar ontwerpkeuzes na, gematigd positief;
Inside KORG ARP 2600 FS, eine kritische Bestandsaufnahme - AMAZONA.de

Florian Anwander is in ieder geval over het geluid van de BARP 2600 ook vrij positief.

Mijn terughoudendheid met Behringer ligt vooral in twijfels over hoe hun producten zich op de lange-termijn zullen houden.
Ook allerlei slordigheden in diverse firmware dragen niet echt bij aan het beeld.
Bouwkwaliteit v/d Korg MS-20 mini komt op mij trouwens ook niet heel vertrouwenwekkend over; Minilogue etc. weer wel.
Dat zullen we dat dan wel zien binnen een jaartje of zo
Ben eerder Korg fan, en al zeker geen B fan.
Ik vind ook dat beide modellen hun voor en nadelen hebben.
Dus ja ik zal wel zien welke ik het best vind klinken, het meest bugfree is en van degelijke bouwkwaliteit en dan allemaal rekening houden met de prijs
En wie weet is het de B en niet de Korg
Wie weet
 
Back
Top