Uitvoerige vergelijking BARP vs. KARP 2600 klonen

levka

Verkeerd in goede staat
Lid sinds
12 september 2002
Berichten
2.634
Locatie
Amsterdam
arp-2600-aufmacher.jpg


Bij onze Duitse vrienden van amazona.de is een vrij diepgaande analyse v/d overeenkomsten & verschillen tussen de BARP & KARP 2600 verschenen;
(heeft iemand hier al een KARP ?)

Samenvattende conclusie:
De BARP is op zich niet verkeerd, maar vertoont qua geluidsgedrag tov het orgineel af fabriek wat tekortkomingen ('luft nach oben') die om handmatige na-kalibratie vragen.
Artikel biedt ook een aantal historische voetnoten & tips.

+ Ergonomie van de Behringer 2600, alle drie de versies
+ Behringer Black Orange versie digitale reverb
+ Behringer Black Orange versie geluid na herkalibratie
+ Vormfactor van de Behringer-replica

+ Bouwkwaliteit van de Korg ARP 2600m
+ Details van de Korg-replica
+ Geluid van de Korg ARP2600m

- Behringer's Grey Meanie en Blue Marvin verengalm
- Trimmen en kalibreren van de Behringer modellen niet optimaal af fabriek
- Behringer-clipping en dus inharmonische boventonen met niet-gekalibreerde VCO's
- Trimmen en afstemmen van de 4012 en 4072 filters bij Behringer

Bron:
 
Last edited by a moderator:
Ik zou zo het dubbele voor de Korg 2600M betalen omdat het een betere kloon is en het ook netjes via de heer ARP gedaan is, maar dit is bijna het viervoudige. Ook hoef ik niet persé een kolos in mijn beperkte ruimte te zetten.
 
Ik denk dat we nog even gaan moeten wachten op de Karp, tenzij er hier bekende synthfluencers op het forum zitten?

- keymusic: op aanvraag
- bax: 26 weken
- music store: 16 juni
- thomann: 7-9 weken
- andertons : +3 maand
- music-productiv: 14 maart
- turnlab: juni

Ze nemen wel serieus hun tijd daar in Japan met de productie.. Ofwel staan ze allemaal ergens op een containership vast, dat is tegenwoordig niet ondenkbaar.
 
Tja als je ziet hoe lang t wachten was op de full size ms20 en de 700s… duurt vast nog n hele tijd
 
Ik heb wel liever dat ze hun tijd nemen om iets goed te doen.. maar door de steeds vooruitschuivende release datum liggen de verwachtingen nu wel heel hoog.
 
Weet iemand hier wellicht of die KARP 2600 mini ook weer een beperkte oplage is/wordt ?
 
Weet iemand hier wellicht of die KARP 2600 mini ook weer een beperkte oplage is/wordt ?
zoals het aangekondigd was niet, doch de eerste x-stuks gingen er een keyboard bijkrijgen ofzo

maar korg kennende zakt de prijs een paar maand na de release drastisch dus dat "gratis keyboard" wordt dan een grap
 
Ik denk dat we nog even gaan moeten wachten op de Karp
blijkbaar op voorraad in Rotterdam, voor de liefhebber.
 
Ik heb wel liever dat ze hun tijd nemen om iets goed te doen.. maar door de steeds vooruitschuivende release datum liggen de verwachtingen nu wel heel hoog.

helaas.. nieuwe uit de verpakking, de verf valt gewoon van de behuizing :(

IMG-5501.jpg
IMG-5500.jpg
 
Ben blij met mijn ttsh. Of ie nu beter of minder klinkt… minste van mijn zorgen. Ik moet m enkel eens beginnen leren :)
 
Das wel heel slecht hoor, je betaalt en wacht juist extra omdat je dit soort dingen niet zou verwachten bij "the real thing".
vooral stom dat hun marketing verhaal is dat het "handmade in japan" is en daarop de QA veel hoger is..

beetje dilemma nu..
- inruil voor een andere zonder dit probleem, als ze 1 hebben op voorraad zonder dit probleem natuurlijk
- gewoon centen terug en deze synth schrappen van mijn wenslijst
- fikse korting/terugbetaling, want op zich stoort dit niet.. maar hoeveel dan... kheb het gevoel dat er direct een grote hap uit de resale waarde gegaan is
 
Gewoon terugsturen net voor de garantie afloopt? Krijg je vast een nieuwe batch.
Wat kost een frontje nu voor hen. Juist. Niks
 
Gewoon terugsturen net voor de garantie afloopt? Krijg je vast een nieuwe batch.
Wat kost een frontje nu voor hen. Juist. Niks
Inderdaad, gewoon terugsturen/omruilen.
 
Ziet er wel uit als een klusje om te vervangen met al die compenenten erop die los moeten, maar misschien is het wel heel makkelijk en kun je het zelf doen. Ik kocht onlangs een Fender American Pro II Telecaster die problemen had met chroom dat losliet op de control plate en toen hebben ze me gewoon een nieuw plaatje gestuurd, en die 'reparatie' was binnen 5 minuutjes gepiept. Misschien dat Korg ook wel een nieuw front plate op wil sturen als je niet bang ben voor wat de-en re-assembleerwerk? Hoef je niet die hele unit op te sturen en te wachten op reparatie of vervangend exemplaar (m.n. als er geen voorraad is)
 
Is gewoon een hele case, geen plaatje. Ga ik me echt niet mee bezig houden.
Hier foto toen hij net uit de doos was:


D7AAC8A5-2F21-480E-A71B-02EC2B18C44A.jpeg

Was me toen nog niet opgevallen
 
Back
Top