Probleempje met PRO-53 sound.

D-seez

Nieuwkomer
Lid sinds
20 oktober 2004
Berichten
5
Ik heb een lekkere stevige sound gecreerd met de PRO-53,
alleen hoor ik bij iedere toetsaanslag een soort hihat geluid.
( Moeilijk uit te leggen )

Wie weet waar dit door komt ?

Ik heb de attack al hoger gezet maar dit gaat ten koste van de totale sound !


Greetz,

D-Seez
 
Een voorbeeldje !


Greetz,

D-Seez
 

Attachments

  • darkcore 6bar 1_7.mp3
    516,3 KB · Bekeken: 44
klinkt alsof je de pitch envelope in de attack iets te snel hebt staan idd, probeer met de hele envelope wat te klooien om hetzelde te bereiken zonder die irritante attack

edit: ik bedoel decay ipv attack geloof ik :)
 
Laatst gewijzigd:
Nou volgens mij is het toch inderdaad de attack die te scherp staat,
Ik heb dit probleem vaak als ik een bass-achtig geluidje wil maken, met een flinke Lowpassfilter op een redelijk lage frequentie.
De oorzaak kan ik alleen maar een beetje naar gissen (bevoorbeeld dat het filter niet snel genoeg reageert om meteen bij de attack de klik weg te werken:confused: ) maar bij mij werkt het altijd prima om heel subtiel de attack wat weg te draaien..
K hoop dat et werkt, heb je voorbeeldje namelijk niet kunnen beluisteren dus misschien zit ik ernaast.
 
Ligt imo aan het hele geluid; dat is behoorlijk luchtig en soft. De attack wat minder scherp zetten zou kunnen schelen, maar dan haal je gelijk een hoop kracht uit je geluid. Gewoon ff flink door oefenen op een krachtiger geluid ;)
 
je geluid klinkt overigens ook nog wel erg schoon :P gooi dr eerst is een distortion en een filtertje over + een beetje galm. ik denk dat dat ook al een hoop verschil kan maken ;)
 
Back
Top