• Welkom terug op het vernieuwde Synthforum!
    Lukt het inloggen niet meer? Voer dan een wachtwoord reset uit via Wachtwoord vergeten.
    Krijg je geen e-mail van Synthforum als je je wachtwoord probeert te resetten (bij hotmail, live of outlook accounts)?
    Lees dan deze mededeling!

Syntonovo Pan - de nieuwe Synton Syrinx

Eindelijk bestelbaar: de nieuwe Syntonovo Pan synth van eigen bodem.
Het meest bijzondere is het toetsenbord (klavier) dat niet alleen op
de gebruikelijke velocity en aftertouch reageert maar ook op strijkbewegingen van de vinger.
Volgens Amazona.de een Boutique synthesizer uit de bovenste prijsklasse:
https://www.amazona.de/superbooth-19...r-aus-holland/

3D klavier
Velocity, Aftertouch, Z-impact
3 analoge multifuctionele oscillatoren
4 analoge sinusoscillatoren
1 analoge state variable filter
4 band analoog formant filter
4 band additieve synthese
Meerdere VCA'S
Meerdere ADSR's
Meerdere LFO's
Meerdere Ringmodulators
Analoge en digitale ruisgeneratoren
Effect inserts
Cv-out
Midi in/out/thru & USB-midi
Duophonic/Polyfonie via Midi

Attachments

• PastedGraphic-1-1024x1024.jpg
    PastedGraphic-1-1024x1024.jpg
    108,9 KB · Bekeken: 406
Laatst gewijzigd:

sinew1958

Ouwe rot
Bestaat deze synth nog?Nauwelijks demo's van te bespeuren,geen sound voorbeelden,alleen uitleg.En over de 3000 euro.Iemand die meer weet over deze denk ik indrukwekkende synth?

egres

Hardwarepolitie
Ik had paar maand terug reply gekregen van Visser maar daar stond nog geen verdere info in wat betreft produktie.

De kans is groot dat ik er uiteindelijk niet voor ga,het is meer een performer synth,daarvoor is de interface (plates ,speciaal KB) ideaal voor maar verder voor studio gebruik denk ik dat hij uiteindelijk niet gebruiksvriendelijk zal zijn.

En dan heb je idd ook nog de sound waar ik veel twijfels over heb,...voor de digitale fx die erin zitten ga ik hem zeker niet kopen en als je dan rekening houdt met de prijskaart dan zijn er heel wat alternatieve waar je soundwise veel meer uit kan halen.

50 LFO's en alles moduleerbaar is leuk maar er moet wel genoeg circuitry aanwezig zijn om dat geluidsmatig te dragen...

Akikaze

Hardware only
Ik hoorde een aantal maanden geleden uit betrouwbare bron, zoals dat heet, dat Felix Visser ziek was. Ik heb hem daarom een mailtje gestuurd, maar geen reactie gehad. Ik weet dus ook niet hoe het nu met hem gaat. Het schijnt een probleem te zijn de juiste potmeters te vinden en Bert vindt het leuker om prototypes te maken dan een productielijn op te zetten.

Ik heb daarom deze synthesizer, die ik vooral wilde vanwege het klavier, maar uit mijn hoofd gezet en de Expressive E Osmose besteld.

conso

You can call me Toledo

Akikaze

Hardware only
Bedankt voor de informatie. Dan is hij gelukkig gezond genoeg om in het openbaar te spreken.

zvezda42

Ingeburgerd
Ik ga er eigenlijk niet meer van uit, ik sta al vanaf het moment dat je erop kon inschrijven op de lijst, en destijds ook een bevestiging gehad en nu ik erover nadenk volgens mij eind 2019 nogmaals een bericht gehad daarna is het stil geworden.

Akikaze

Hardware only
Ze zijn er nog steeds mee bezig. Ze zijn nu bezig met alle schermen te organiseren om zich niet te verliezen in alle mogelijkheden. Dit jaar zal niet meer lukken. Ik hoop binnenkort meer te horen over de status, maar voor het klavier heb ik me al op een alternatief ingeschreven, de Osmose van Expressive E. Om het klavier was het me te doen.

Akikaze

Hardware only
Het project is nog steeds niet opgegeven. De interne elektronica is volgens Bert Vermeulen klaar. Nu is Felix Visser aan de beurt. Ik krijg geen harde termijnen te horen. Over een half jaar nog maar eens informeren.