Syntonovo Pan - de nieuwe Synton Syrinx

Eindelijk bestelbaar: de nieuwe Syntonovo Pan synth van eigen bodem.
Het meest bijzondere is het toetsenbord (klavier) dat niet alleen op
de gebruikelijke velocity en aftertouch reageert maar ook op strijkbewegingen van de vinger.
Volgens Amazona.de een Boutique synthesizer uit de bovenste prijsklasse:
https://www.amazona.de/superbooth-19...r-aus-holland/

3D klavier
Velocity, Aftertouch, Z-impact
3 analoge multifuctionele oscillatoren
4 analoge sinusoscillatoren
1 analoge state variable filter
4 band analoog formant filter
4 band additieve synthese
Meerdere VCA'S
Meerdere ADSR's
Meerdere LFO's
Meerdere Ringmodulators
Analoge en digitale ruisgeneratoren
Effect inserts
Cv-out
Midi in/out/thru & USB-midi
Duophonic/Polyfonie via Midi
 

Attachments

  • PastedGraphic-1-1024x1024.jpg
    PastedGraphic-1-1024x1024.jpg
    108,9 KB · Bekeken: 828
Laatst gewijzigd:
Bestaat deze synth nog?Nauwelijks demo's van te bespeuren,geen sound voorbeelden,alleen uitleg.En over de 3000 euro.Iemand die meer weet over deze denk ik indrukwekkende synth?
 
Ik had paar maand terug reply gekregen van Visser maar daar stond nog geen verdere info in wat betreft produktie.

De kans is groot dat ik er uiteindelijk niet voor ga,het is meer een performer synth,daarvoor is de interface (plates ,speciaal KB) ideaal voor maar verder voor studio gebruik denk ik dat hij uiteindelijk niet gebruiksvriendelijk zal zijn.

En dan heb je idd ook nog de sound waar ik veel twijfels over heb,...voor de digitale fx die erin zitten ga ik hem zeker niet kopen en als je dan rekening houdt met de prijskaart dan zijn er heel wat alternatieve waar je soundwise veel meer uit kan halen.

50 LFO's en alles moduleerbaar is leuk maar er moet wel genoeg circuitry aanwezig zijn om dat geluidsmatig te dragen...
 
Ik hoorde een aantal maanden geleden uit betrouwbare bron, zoals dat heet, dat Felix Visser ziek was. Ik heb hem daarom een mailtje gestuurd, maar geen reactie gehad. Ik weet dus ook niet hoe het nu met hem gaat. Het schijnt een probleem te zijn de juiste potmeters te vinden en Bert vindt het leuker om prototypes te maken dan een productielijn op te zetten.

Ik heb daarom deze synthesizer, die ik vooral wilde vanwege het klavier, maar uit mijn hoofd gezet en de Expressive E Osmose besteld.
 
Bedankt voor de informatie. Dan is hij gelukkig gezond genoeg om in het openbaar te spreken.
 
Ik ga er eigenlijk niet meer van uit, ik sta al vanaf het moment dat je erop kon inschrijven op de lijst, en destijds ook een bevestiging gehad en nu ik erover nadenk volgens mij eind 2019 nogmaals een bericht gehad daarna is het stil geworden.
 
Ze zijn er nog steeds mee bezig. Ze zijn nu bezig met alle schermen te organiseren om zich niet te verliezen in alle mogelijkheden. Dit jaar zal niet meer lukken. Ik hoop binnenkort meer te horen over de status, maar voor het klavier heb ik me al op een alternatief ingeschreven, de Osmose van Expressive E. Om het klavier was het me te doen.
 
Het project is nog steeds niet opgegeven. De interne elektronica is volgens Bert Vermeulen klaar. Nu is Felix Visser aan de beurt. Ik krijg geen harde termijnen te horen. Over een half jaar nog maar eens informeren.
 
Ik heb donderdag Felix Visser en Bert Vermeulen gesproken tijdens een etentje. De Pan komt er wel maar ze kunnen geen termijn noemen. Er moet nog het nodige gesleuteld worden aan de software en er moeten onderdelen worden ingekocht. De schaarste van onderdelen is een groot probleem voor alle fabrikanten. Zodra ik meer weet, meld ik me.
 
Ik hoorde het al eerder maar nu is het officieel op de webstek van Syntonovo te lezen. De Pan komt er niet, tenzij anderen dan Felix Visser en Bert Vermeulen erin stappen en zij vier jaar geduld kunnen opbrengen.

Er zijn wel alternatieve plannen, die op mij weliswaar realistisch overkomen maar daar zeg ik pas wat over als die concreet zijn. De synthesizerindustrie is te vol van loze beloften en teleurstellingen.
 
Back
Top