Syntonovo Pan - de nieuwe Synton Syrinx

Eindelijk bestelbaar: de nieuwe Syntonovo Pan synth van eigen bodem.
Het meest bijzondere is het toetsenbord (klavier) dat niet alleen op
de gebruikelijke velocity en aftertouch reageert maar ook op strijkbewegingen van de vinger.
Volgens Amazona.de een Boutique synthesizer uit de bovenste prijsklasse:
https://www.amazona.de/superbooth-19...r-aus-holland/

3D klavier
Velocity, Aftertouch, Z-impact
3 analoge multifuctionele oscillatoren
4 analoge sinusoscillatoren
1 analoge state variable filter
4 band analoog formant filter
4 band additieve synthese
Meerdere VCA'S
Meerdere ADSR's
Meerdere LFO's
Meerdere Ringmodulators
Analoge en digitale ruisgeneratoren
Effect inserts
Cv-out
Midi in/out/thru & USB-midi
Duophonic/Polyfonie via Midi
 

Attachments

  • PastedGraphic-1-1024x1024.jpg
    PastedGraphic-1-1024x1024.jpg
    108,9 KB · Bekeken: 828
Laatst gewijzigd:
Filmpje van Gearslutz geeft wat meer inzicht in de werking. Voor mij te lastig qua UI maar wel vette klank!

Ik heb me op de wachtlijst gezet,de UI is eerder voor op zen gemak gave sounds maken en ze daarna gebruiken,niet echt live on the fly programmeren.
 
Het Engels van Bert is niet best. Ook de handleiding van de FĆ©nix staat vol fouten. Felix Visser daarentegen heeft voor en na zijn tijd bij Synton beroepsmatig uit het Engels Nederlandse ondertitelingen gemaakt. Zijn Engels is perfect, zeker zijn geschreven Engels. Maar het plezier straalt er bij Bert van af en Felix Visser is al vaker aan het woord geweest. Ik sta al sinds mei vorig jaar op de lijst.
 
ik vind dat filmpje van de superbooth redelijk hilarisch. wat een verschrikkelijk ding ook haha. ik zou m bijna willen
 
Voor een amerikaanse polysynth zijn we zulke prijzen gewend,
in dit geval lijkt het me een beetje veel van het goeie.
Vanaf 33 euro haal je trouwens de Ć©chte pan in huis, werkt zonder stroomverbruik of batterijen, 100% breathcontrol :D



Voor formants moet je wel je anus dichtknijpen,niet makkelijke performance,blazen en knijpen tegelijk.
 
maar vreemd genoeg zijn ook de 'envelope shapers' digitaal.
Dat verbaasd me want voor ongeveer 3.600 euro minder
koop je tegenwoordig een synth mƩt analoge envelope shapers.


Verbaasd me niet,in deze zitten er wel een stuk of 15 en 20 tal LFO's in,dat is een enorm verschil.

trouwens de meeste digitale envelopes zijn beter dan analoge tegenwoordig,idem voor lfo's

Ik ken geen enkel programmeerbare monosynth met maar liefst 8 vco's aan boord

De klankmogelijkheden moeten enorm zijn met deze synth
 
Ik ben het eens met Egres. Als ik het goed begrijp, wordt het aantal envelopes en lfo's alleen beperkt door de beschikbare dsp-kracht. Felix Visser spreekt zelfs van een onbeperkt aantal, maar dat zal wel overdreven zijn want je kunt nooit meer envelopes en lfo's nodig hebben dan het aantal beschikbare modulatiepaden.
 
Ik hou wel van die cupcake knopjes,geeft een aparte look,buiten het 13 in een dozijn synths.KLeur groenachtig satijn looks goed.En de eerste geluiden klinken goed tot zeer goed.
Prijs zou onder de 4000 euro blijven en ook niet volledig monofoon.
 
Prijs zou onder de 4000 euro blijven
Klopt helemaal en krijg je nog minstens 5 euro terug.

Toch had ik veel liever een nieuwe 1 op 1 versie van de simpeler Syrinx gehad
die in 1983 eigenlijk al niet zo duur was.
Als die anno 2019 goed zou verkopen was deze nieuwe 'pan' versie
misschien een logischer tweede stap geweest.
Deze 'pan' zouden ze dan kunnen bekostigen met de Syrinx cashflow en zou dan weer
voordeliger kunnen voor de klant.
Ook met grotere productie faciliteiten (eventueel bij of via Dave Smith) kan de prijs verder omlaag.
Maar als je een Boutique image/niveau wilt behouden moet je natuurlijk niet kostendrukkend willen werken uiteraard.
 
Deze 'pan' zouden ze dan kunnen bekostigen met de Syrinx cashflow en zou dan weer
voordeliger kunnen voor de klant.
Ook met grotere productie faciliteiten (eventueel bij of via Dave Smith) kan de prijs verder omlaag.
Maar als je een Boutique image/niveau wilt behouden moet je natuurlijk niet kostendrukkend willen werken uiteraard.

1) er moet niets bekostigd meer worden gezien het toestel er is en productie zou starten in September..

2) productie in andere landen = dure transportkosten om het afgewerkt product weer naar EU te sturen,dit is enkel interessant voor kleinere toestellen in massaproductie met weinig hardware.

3)echter de nodige investering voor een massaproduktie ga je niet bekostigen met wat een Syrinx re-issue zou opleveren,je moet dus in elk eender geval eerst al het ENORM budget hebben,dit heeft dus niets te maken met het behouden van een boutique image/niveau.
 
1) er moet niets bekostigd meer worden gezien het toestel er is en productie zou starten in September..

2) productie in andere landen = dure transportkosten om het afgewerkt product weer naar EU te sturen,dit is enkel interessant voor kleinere toestellen in massaproductie met weinig hardware.

3)echter de nodige investering voor een massaproduktie ga je niet bekostigen met wat een Syrinx re-issue zou opleveren,je moet dus in elk eender geval eerst al het ENORM budget hebben,dit heeft dus niets te maken met het behouden van een boutique image/niveau.

1) Er zijn slechts een paar productie toestellen. De bulk moet nog gemaakt worden:
materiaal moet daarvoor aangeschaft worden en in elkaar gezet. Kost geld. Meer geld=meer en langer produceren.

2) Felix Visser gaat ieder jaar bij Dave Smith en Roger Linn op bezoek (oude vrienden van weleer).
Als Dave open staat voor samenwerking kan Synton(ovo) grootschaliger produceren (massa).
Betekent vervolgens meer korting op inkoop en dat kan weer terug naar de verkoop.

Grootschalig verkopen betent cashflow (groter budget) voor een vervolgproject, etc.
Importkosten zijn dan niet aan de orde: gewoon shipping over de hele wereld.

3) Weet je maar niet hoe dat zou gaan, het kan een grote hit worden en hun budget flink spekken.


Felix en Roger Linn: Felix en Robert Moog:

Click image for larger version  Name:	b.jpg Views:	1 Size:	61,2 KB ID:	3686015
 

Attachments

  • b.jpg
    b.jpg
    61,2 KB · Bekeken: 96
1) Er zijn slechts een paar productie toestellen. De bulk moet nog gemaakt worden:
materiaal moet daarvoor aangeschaft worden en in elkaar gezet. Kost geld. Meer geld=meer en langer produceren.

2) Felix Visser gaat ieder jaar bij Dave Smith en Roger Linn op bezoek (oude vrienden van weleer).
Als Dave open staat voor samenwerking kan Synton(ovo) grootschaliger produceren (massa).
Betekent vervolgens meer korting op inkoop en dat kan weer terug naar de verkoop.

Grootschalig verkopen betent cashflow (groter budget) voor een vervolgproject, etc.
Importkosten zijn dan niet aan de orde: gewoon shipping over de hele wereld.

3) Weet je maar niet hoe dat zou gaan, het kan een grote hit worden en hun budget flink spekken.

Ze werken met pre-orders budget,dus het maakt allemaal niets uit,zolang er orders zijn kan men produceren,is net als de 20k Schmidt synth,tegen hun verwachtingen in blijven orders komen en blijft die dus in productie!

Een volledig afgewerkt produkt produceren in USA is duur,totaal zinloos tenzij bepaalde technieken nodig zijn..en DS soldeert ook niet met de hand in hun eigen ateliers de printplaten van hun synths hoor...trouwens wat betreft electronica groot of kleinschalige productie aan laagste prijzen gebeurt in china en nergens anders.

Wat betreft een Syrinx zie ik een ander bedrijf wel afkomen met een clone..
 
Back
Top