Baxshop bedrog?

Revel

Nieuwkomer
Lid sinds
15 januari 2016
Berichten
10
Wilde graag weten of jullie dezelfde ervaringen hebben....
Ik kocht een midi-keyboard bij Baxshop en terwijl ik de doos de binnen vast pak rammelt er van alles. Op mijn hoede open ik de verzegelingsstickers en kijk in de doos. De batterijen en een kapje zitten los in de doos. Let wel: de doos van de fabrikant, niet de doos van Bax. Als ik de bescherming van het toetsenbord verwijder zie ik allemaal vingerafdrukken. Dat is apart, een nieuwe doos met de verzegelingsstickers over de openingen compleet in takt, maar een gebruikt product aan de binnenkant! Ofwel de producent (IKMultimedea in dit geval) heeft een slechte kwaliteitscontrole uitgevoerd ofwel Baxshop probeert een retourproduct als nieuw te verslijten, althans dat is mijn veronderstelling. Misschien hebben jullie nog een andere visie die logisch lijkt. Contact opgenomen met Bax per mail en ik kon natuurlijk mijn geld terugkrijgen, niets bijzonders wat dat kan altijd binnen 60 dagen na aankoop. Er werd verder niet ingegaan op waarom ik een retour wilde. Toch was er iets in mijn vertrouwen aangetast en wilde ik weten hoe dit heeft kunnen gebeuren. Ik heb 3 mails gestuurd naar ze, maar geen enkele reactie gekregen. Terwijl een testmail over een ander onderwerp wel een reactie opleverde. Willen ze dit stil houden? Je kunt je natuurlijk ook afvragen of dat 60- dagen retourbeleid niet tot dit soort toestanden leid. Ik zie zoveel retour producten staan in de lijsten, niet normaal meer. Graag jullie bevindingen.
 
Wat dacht je dan, dat ze alles dat retour komt als B-product gaan verkopen?
Dan zouden er veel meer B-producten op hun site aangeboden worden.
 
Zoals ik er nu insta zal ik geen zaken meer met ze doen. Overigens ipv dat 60 retourbeleid heb ik liever een winkel erbij in Apeldoorn b.v.. In een winkel weet ik binnen 5 minuten of een keyboard lekker speelt en goed klinkt nu moet ik ontzettend veel doen om het keyboard te retourneren en weer wachten op de volgende. Het lijkt allemaal zo mooi internet shoppen, maar voor keys prefereer ik toch echt een winkel. Fijne dag verder, ik ga lekker naar het strand.
 
Heel fout van me misschien, maar aangezien IKMUltimedia een italiaans bedrijf is ben ik eerder geneigd het daar te zoeken dan bij Bax. Maar apart is het zeker wel.
 
maar aangezien IKMUltimedia een italiaans bedrijf is ben ik eerder geneigd het daar te zoeken dan bij Bax
In een fabriek waar ze elektronisch spul maken heb je een strenge kwaliteitscontrole, zelfs op de verpakkingsprocedure. Personeel draagt handschoenen enz. Zo denk ik dan.
 
Spullen komen toch ook terug naar de fabriek?
 
Toch eerder met een elektrisch probleem dan iets uiterlijks zoals vingers overal op, als daar iemand een dag met vettige handen zonder handschoenen zit te werken zou je een hele batch hebben die er zo voor komt.
 
Hmmm... Vind het maar merkwaardig, goed signaal van TS.
 
Beetje te verwachten natuurlijk, apparaten worden nou eenmaal retour verzonden. Naast wat vingerafdrukken is er toch niks aan de hand, en wat is er zo erg aan een paar vingeafdrukken? :?
 
Bax heeft mij ook een paar keren iets toegestuurd dat al duidelijk was gebruikt. Op zich vind ik het geen probleem als iets dat is teruggestuurd door een ander aan mij wordt geleverd, maar een vermelding zou wel netjes zijn. Als een product behalve zichtbaar geopend verder gewoon nieuw is heb ik daar geen problemen mee.
 
Komt inderdaad vaker voor, zowel fabrikant als verkoper gaan daar de mist mee in. Heb zelf een keer een koptelefoon bij MusicStore gekocht die overduidelijk gebruikt was. Ik vind het niet acceptabel, geef me iets nieuws of geef me korting.
 
Ik heb een korg arp odessey besteld bij Bax en die was inderdaad gebruikt. Ik kon dat merken omdat het doosje met de adapter los in de doos zat terwijl er een uitsparing in de foam zit die precies de grootte heeft van het doosje. Het kan er niet uit gevallen zijn want de doos sluit dat compartement af. Dus het was een geretourneerd apparaat en er zaten zelfs twee kleine vlekjes op wat op koffie leek. Deze waren zo verwijderd. Het apparaat “rook” als nieuwe electronica dus het is niet een apparaat dat heel lang in gebruik is geweest. Ik kon daar dus mee leven. Ik heb ‘m uiteindelijk wel teruggebracht (om andere redenen). Het is niet heel netjes... maar als klant kan ik zelf ook gebruik maken van de retourregeling waar ik ook voordeel van heb. Dus als we netjes met de spullen omgaan om ze uit te proberen en ze goed verpakt retourneren heb ik er geen probleem mee... let wel... het moet geen apparaat zijn dat al duidelijk in vol bedrijf is geweest. Ik vind 60 dagen een prima regeling maar dat betekent niet dat je 60 dagen een apparaat vol kunt gebruiken en op dag 60 ‘m snel terug brengt... Je kunt op jouw moment een apparaat uitproberen en je hebt dan ook een redelijke termijn om het apparaat te retourneren... zolang als mensen dat doen en ik een nieuw apparaat krijg zonder gebruikssporen heb ik er geen groot probleem mee. Het zou wel netjes zijn als Bax dit zou aangeven of bijvoorbeeld altijd een procent korting geeft op apparaten die teruggebracht zijn.
 
Ook al meegemaakt met een mixer. En netjes weer teruggestuurd (mixer was ook niet wat ik er van verwacht had)
 
Ik heb nog nooit iets geretourneerd en het feit dat een winkel daar heel makkelijk in is, is voor mij juist reden daar NIET te gaan shoppen. Al koop ik sowieso niets meer bij Bax nu ze geen fatsoenlijke kortingen meer geven en niet willen pricematchen.
 
Ik heb nog nooit iets geretourneerd en het feit dat een winkel daar heel makkelijk in is, is voor mij juist reden daar NIET te gaan shoppen. Al koop ik sowieso niets meer bij Bax nu ze geen fatsoenlijke kortingen meer geven en niet willen pricematchen.

Ja, ze zijn lang altijd het goedkoopst met producten... dus sowieso altijd goed bedenken waar je iets haalt. Wat ik vooral heel raar vind is dat prijzen bijna dagelijks lijken te veranderen... stuk duurder, dan weer goedkoper... geen peil op te trekken.
 
Ik heb dit bij verschillende Nederlandse winkels meegemaakt, inclusief Bax. Maar ook bij twee bekende grote Duitse muziekwinkels. Het komt zo vaak voor dat ik er eigenlijk vanuit ga dat het normaal is. Ik maak per keer een afweging wat te doen.
 
Ik heb nog nooit iets geretourneerd en het feit dat een winkel daar heel makkelijk in is, is voor mij juist reden daar NIET te gaan shoppen.
Dit precies.
Is denk ik een doelgroep dingetje. Ik snap dat mensen graag de mogelijkheid hebben om spullen terug te sturen maar ik doe meestal uitgebreid onderzoek voor ik iets koop en stuur het alleen terug als er echt iets mis is. Dus koop ik liever bij een winkel zonder soepele retourpolicy, waar ik een kleinere kans heb op een al bevingerd apparaat.
Ik snap ook niet waarom bedrijven daar niet eerlijker in zijn. Een b-product in goede staat kost ze hooguit 15 euro. Dit kost ze een hoop meer aan verloren klanten.
 
Back
Top