Meerdere items bestellen bij een webshop met als intentie er maar een deel te houden.

Meerdere items bestellen bij een webshop met als intentie er maar een deel te houden.

  • okee, ik heb het ook wel eens gedaan

    Stemmen: 4 6,7%
  • okee

    Stemmen: 8 13,3%
  • niet okee

    Stemmen: 24 40,0%
  • volslagen immoreel

    Stemmen: 24 40,0%

  • Totaal aantal stemmers
    60
  • Enquete gesloten .
Wat me irriteerde was de gedachte dat TS aangeeft niet te misbruiken, terwijl dit voor mij (dus voor het lezen van de toelichting van Bax zelf) wel zo leek te zijn. Ik was in de veronderstelling dat een retourbeleid er nooit op gericht zou kunnen zijn artikelen uit te proberen, maar slechts bedoeld was voor spijtoptanten (of defecte apparatuur). En dan zou je dus misbruik maken. Maar Bax geeft heel duidelijk aan dat dat dus wèl het geval is. Zoals ik het nu lees, biedt Bax de verplichting tot terugname juist als service aan. Dit is overigens wel specifiek voor Bax. Verder inlezen leert me dat de klant natuurlijk altijd dit retourrecht heeft, maar dat het bieden van een uitprobeermogelijkheid niet als verplichting van de webwinkelier gezien wordt.

Om aan alle fabeltjes een einde te maken: Het retourrecht geldt ook als de klant het product heeft uitgepakt en zelfs als hij het heeft uitgeprobeerd. Een gesloten of oorspronkelijke verpakking kan derhalve geen harde eis zijn in uw retourvoorwaarden.

https://webwinkelrecht.nl/diensten/juridisch-advies/recht-van-retour-vanaf-13-juni


Hier gaat men er dus van uit dat retouren in principe een onwelkom fenomeen zijn, terwijl Bax het heeft omgedraaid en als service lijkt aan te bieden in de vorm van een uitprobeerrecht.
 
Laatst gewijzigd:
Nu koop je een pro2 van €1.600 en na 3wkn ben je niet 100% tevree en laat je een sub37 afkomen, ben je dan ook een egoist? Een webwinkel is een etalage, in 2015 is proberen in het comfort van je eigen huis gemeengoed.
De webshop biedt deze mogelijkheid ook, waar het mis gaat is wanneer ze
1. Niet critisch genoeg retouren controleren
2. Producten die niet 100% in nieuwstaat zijn, niet altijd keurig op de B-stock lijst zetten.

Je kan de consument hier niet op aankijken, het is echt de webwinkel die zijn retourbeleid goed uit dient te voeren. Anders moet je niet op afstand spullen gaan verkopen.
Het idee dat je je iets van €1.000 koopt en bevalt het niet, jammer maar helaas, dan schrijf je maar 20% af en verkoop je het maar 2e hands, klopt naar mijn bescheiden mening voor geen meter.
 
Ik zie dat er nu een poll boven deze thread staat. Ik mis een beetje de optie "het is okee, maar ik zou het nooit doen."

Ik zie niet waarom er discussie kan ontstaan over "zonder vragen geld terug". Het is hele klare taal die geen twijfel laat bestaan over het concept van "zonder vragen." Daar valt de actie van OP onder, maar ook: "Ik heb de PA spakers gebruikt voor het feestje, nu heb ik ze niet meer nodig."

Als ondernemer vind ik je in beide gevallen een nare klant die ik liever kwijt dan rijk zou zijn, maar eerlijk is eerlijk.

Ik denk ook inderdaad dat mensen het gedrag van Bax wat betreft eerlijk doen over B-stock nu projecteren op OP.
 
Als bax of andere ondernemers dit niet willen moeten ze inderdaad niet een 'zonder vragen geld terug' garantie belijd voeren.
En als consumenten dit onprettig vinden moeten ze niet bij deze ondernemers consumeren.

Zelf begrijp ik er niks van, al dat gehannes. Je ziet hier in Amsterdam zo ongeveer in elke straat een dame met een enorme Zalando doos zeulen met haar retour jurkjes erin..
 
sommige dingen die niet al te duur zijn, koop ik gewoon bij bax, maar dan ga ik eerst recensies lezen, en op youtube kijken of het wel is wat ik wel wil hebben. Voor de echt duurdere dingen, zoals bv een Moog sub37, daar ben ik al af en toe voor naar een muziekzaak geweest om te kijken of het is wat ik wil hebben. Dan bestel ik hem bij Bax-shop en koop ik hem. ( ik ben nog aan het sparen, dus nog tijd zat om af en toe in het echt te luisteren of ik het nodig heb)
maar bestellen om te proberen en weer terug te sturen, nee dat vindt ik nogal hoop gedoe, en punt 2 als iedereen dat doet, dan worden de producten nog duurder, of je producten zijn al gebruikt/misbruikt door een ander.
 
Bax heeft heus wel statistieken van retour en klachten en sturen vast bij waar nodig. Dus als je klachten hebt, zorg dat ze t weten.
 
In de winkel urenlang uitproberen, en met een dikke smile zo de winkel weer uitlopen en online bestellen,
dat vind ik ook ergens weer niet kunnen.
 
Dat vind ik inderdaad ook niet kunnen. doen er genoeg, dat weten de winkeliers ook maar wat doe je er tegen...
 
Dat vind ik inderdaad ook niet kunnen. doen er genoeg, dat weten de winkeliers ook maar wat doe je er tegen...

Wat autodealers ook steeds meer doen: Je opent op een beperkt aantal centrale plekken in het land een showroom. Testritten gaan op afspraak en kopen gaat online.
 
Back
Top