Dr van Lansberg
Gepokt en gemazeld
Wat me irriteerde was de gedachte dat TS aangeeft niet te misbruiken, terwijl dit voor mij (dus voor het lezen van de toelichting van Bax zelf) wel zo leek te zijn. Ik was in de veronderstelling dat een retourbeleid er nooit op gericht zou kunnen zijn artikelen uit te proberen, maar slechts bedoeld was voor spijtoptanten (of defecte apparatuur). En dan zou je dus misbruik maken. Maar Bax geeft heel duidelijk aan dat dat dus wèl het geval is. Zoals ik het nu lees, biedt Bax de verplichting tot terugname juist als service aan. Dit is overigens wel specifiek voor Bax. Verder inlezen leert me dat de klant natuurlijk altijd dit retourrecht heeft, maar dat het bieden van een uitprobeermogelijkheid niet als verplichting van de webwinkelier gezien wordt.
Hier gaat men er dus van uit dat retouren in principe een onwelkom fenomeen zijn, terwijl Bax het heeft omgedraaid en als service lijkt aan te bieden in de vorm van een uitprobeerrecht.
Om aan alle fabeltjes een einde te maken: Het retourrecht geldt ook als de klant het product heeft uitgepakt en zelfs als hij het heeft uitgeprobeerd. Een gesloten of oorspronkelijke verpakking kan derhalve geen harde eis zijn in uw retourvoorwaarden.
https://webwinkelrecht.nl/diensten/juridisch-advies/recht-van-retour-vanaf-13-juni
Hier gaat men er dus van uit dat retouren in principe een onwelkom fenomeen zijn, terwijl Bax het heeft omgedraaid en als service lijkt aan te bieden in de vorm van een uitprobeerrecht.
Laatst gewijzigd: