Meerdere items bestellen bij een webshop met als intentie er maar een deel te houden.

Meerdere items bestellen bij een webshop met als intentie er maar een deel te houden.

  • okee, ik heb het ook wel eens gedaan

    Stemmen: 4 6,7%
  • okee

    Stemmen: 8 13,3%
  • niet okee

    Stemmen: 24 40,0%
  • volslagen immoreel

    Stemmen: 24 40,0%

  • Totaal aantal stemmers
    60
  • Enquete gesloten .

Steelpan

Stamgast
Lid sinds
9 mei 2014
Berichten
125
Meerdere items bestellen bij een webshop met als intentie er maar een deel te houden.

Ik heb vanmiddag bij baxshop.nl 3 setjes minitoren besteld met als intentie er maar 1 te houden. Ik heb dit in een thread vermeldhttps://www.synthforum.nl/forums/forumdisplay.php?f=73 en kreeg reacties als:
De teruggestuurde setjes worden als het goed is enkel nog als b-stock verkocht. Alhoewel dat niets afdoet aan het feit dat dit wel een dubieuze manier van speakers testen is.
Ik vind het nogal wat om een onderneming te benadelen om een keuze te kunnen maken.
Zeker in zo'n lage prijsklasse moet je de ballen hebben om een gokje te wagen vind ik en niet een ander laten opdraaien voor je besluiteloosheid.

Gezien de 60 dagen niet goed geld terug garantie zonder opgaaf van reden van baxshop.nl vind ik niet dat ik iets fout doe. Ik neem aan dat wanneer ik de verpakking ook maar licht beschadig of misschien zelfs open ik minder terugkrijg dan wat ik betaald heb en baxshop verkoopt ze vervolgens als b-stock voor een iets lagere prijs aan een ander. Dus ik betaal een deel en de ander die het product als b-stock koopt het andere deel.

Dit is toch de enige manier om verschillende producten te testen bij een webshop. Je kunt ook naar een winkel gaan en daar producten uitproberen en ze vervolgens bij de goedkoopste webshop bestellen maar dat is toch ook niet de manier.

Nou ik ben benieuwd naar jullie meningen.

Okee even een edit: laten we het houden bij muziekgeralateerde electronica zoals: versterkers, monitoren, mengpanelen effecten etc. naar aanleiding van de post hieronder "Bax is Zalando niet".
 
Laatst gewijzigd:
Als je denkt dat bax na zo een paar stunts je nog als klant zal dienen, ben je mis.
Bax is zalando niet.
Wat ik er van denk? Als je t wil misbruiken, je kan. Tijdelijk.
En sneu voor de kopers die een doos krijgen die zogezegd nieuw is en eigenlijk niet.
Ik zou t nooit doen: kans is groot dat ik alles houd of te laat ben met retour :)

Bax is ook een echte winkel op 2 locaties dus je kan wel degelijk daar testen, lijkt me.
 
Als je denkt dat bax na zo een paar stunts je nog als klant zal dienen, ben je mis.
Bax is zalando niet.
Wat ik er van denk? Als je t wil misbruiken, je kan. Tijdelijk.
En sneu voor de kopers die een doos krijgen die zogezegd nieuw is en eigenlijk niet.
Ik zou t nooit doen: kans is groot dat ik alles houd of te laat ben met retour :)

Bax is ook een echte winkel op 2 locaties dus je kan wel degelijk daar testen, lijkt me.

Mijn intentie is dus nooit geweest om te stunten of hun systeem te misbruiken. Ik heb op basis van ruimte, budget en reviews mijn selectie beperkt tot een aantal producten en om de beste keuze te maken uit mijn selectie lijkt uitproberen mij de beste optie.

Ik vind dat wanneer dit niet de bedoeling is van hun retourbeleid ze zelf restricties aan hun retourbeleid moeten verbinden.
 
Laten we eerlijk zijn ondernemers moeten blijven bestaan en zullen omzet moeten maken. Als ze deze policy gebruiken vragen ze er wel om en helaas zijn er veel klanten de dupe van die b stock producten ontvangen voor een nieuwprijs. Ik vind ik het best gedurft van deze jongen om op deze manier 3 setjes monitors te testen en ik weet niet of ik het zou doen. Maar daar in tegen, geef hem eens ongelijk? Hij staat in zijn recht toch? En hij maakt er handig gebruik van, hij kan nu lekker 3 setjes monitoren uittesten in zijn eigen acoustic. Geef hem eens ongelijk, Bax shop stelt toch die regels op?
Daarnaast elke ondernemer is geen vriendendienst of een stichting maar moet verdienen, wij als particulieren moeten ons netjes gedragen, waarom mogen we als particulier niet zo denken? Wij werken toch ook hard voor onze centen en willen toch ook in zee gaan met het juiste product. Hoe vervelend het ook is dat je b stock producten toegestuurd krijgt (ik heb het zelf ook een aantal maal meegemaakt) kan ik hem geen ongelijk geven. We moeten allemaal vechten voor ons plekje dus ik zie niet in waarom hij dit niet zou kunnen.

Ik zag een ander forum lid een idee hebben over borg betalen en dat is opzich niet zo'n slecht idee maar ik denk niet dat dat haalbaar is.

Daarnaast als je iets ontvangt wat niet in orde is, lekker terug sturen. Doe ik ook, net zo lang tot het wel oké is. Dan moet Bax shop maar andere regels gaan stellen en hoe moeilijk het ook is in deze tijden komen daar vanzelf wel weer andere goeie dingen uit. Survival of the fittest toch? Vind het een beetje een misvatting dat wij ons als particulier wel moeten gedragen maar de ondernemers meer rechten blijken te hebben omdat ze moeten vechten voor hun bestaan. Alsof wij niet hard werken voor onze centjes.

Als ik sommige foto's zie van gekochte exemplaren van baxshop met nodige beschadigingen wat weer als nieuw verkocht word dat kan niet, maar daar heeft baxshop zelf ook een handje in door bijvoorbeeld niet zo laks te zijn met inname van producten en op te treden als producten in mindere staat terug keren binnen de niet goed geld terug periode. Laat die consumenten er maar voor opdraaien die de boel vernielen in plaats van de koper die een nieuw product verwacht.

Het komt van twee kanten en zolang baxshop laks blijft in dit beleid zou ik me er niet teveel van aantrekken en gebruik maken van je recht als consument. De misbruikers mogen wat mij betreft betalen voor de schade.
 
Laten we eerlijk zijn ondernemers moeten blijven bestaan en zullen omzet moeten maken. Als ze deze policy gebruiken vragen ze er wel om en helaas zijn er veel klanten de dupe van die b stock producten ontvangen voor een nieuwprijs. Ik vind ik het best gedurft van deze jongen om op deze manier 3 setjes monitors te testen en ik weet niet of ik het zou doen. Maar daar in tegen, geef hem eens ongelijk? Hij staat in zijn recht toch? En hij maakt er handig gebruik van, hij kan nu lekker 3 setjes monitoren uittesten in zijn eigen acoustic. Geef hem eens ongelijk, Bax shop stelt toch die regels op?
Daarnaast elke ondernemer is geen vriendendienst of een stichting maar moet verdienen, wij als particulieren moeten ons netjes gedragen, waarom mogen we als particulier niet zo denken? Wij werken toch ook hard voor onze centen en willen toch ook in zee gaan met het juiste product. Hoe vervelend het ook is dat je b stock producten toegestuurd krijgt (ik heb het zelf ook een aantal maal meegemaakt) kan ik hem geen ongelijk geven. We moeten allemaal vechten voor ons plekje dus ik zie niet in waarom hij dit niet zou kunnen.

Ik zag een ander forum lid een idee hebben over borg betalen en dat is opzich niet zo'n slecht idee maar ik denk niet dat dat haalbaar is.

Daarnaast als je iets ontvangt wat niet in orde is, lekker terug sturen. Doe ik ook, net zo lang tot het wel oké is. Dan moet Bax shop maar andere regels gaan stellen en hoe moeilijk het ook is in deze tijden komen daar vanzelf wel weer andere goeie dingen uit. Survival of the fittest toch? Vind het een beetje een misvatting dat wij ons als particulier wel moeten gedragen maar de ondernemers meer rechten blijken te hebben omdat ze moeten vechten voor hun bestaan. Alsof wij niet hard werken voor onze centjes.

Als ik sommige foto's zie van gekochte exemplaren van baxshop met nodige beschadigingen wat weer als nieuw verkocht word dat kan niet, maar daar heeft baxshop zelf ook een handje in door bijvoorbeeld niet zo laks te zijn met inname van producten en op te treden als producten in mindere staat terug keren binnen de niet goed geld terug periode. Laat die consumenten er maar voor opdraaien die de boel vernielen in plaats van de koper die een nieuw product verwacht.

Het komt van twee kanten en zolang baxshop laks blijft in dit beleid zou ik me er niet teveel van aantrekken en gebruik maken van je recht als consument. De misbruikers mogen wat mij betreft betalen voor de schade.

Ben ik de misbruiker waar je het in je laatste zin over hebt?
Verder staat er op de site 60 dagen zichttermijn met als omschrijving iets in de richting van als het product niet is wat je ervan verwacht dan kun je het terugsturen. En zoals ik dat interpreteer dan doe ik niets verkeerd wanneer ik dus de setjes een voor een bestel en terugstuur: dus ik bestel een setje luister en als ik dan denk nee dit is het niet dan bestel ik een ander. Maar eigenlijk komt dit bijna op hetzelfde neer wat ik nu doe.
 
Ik vind dat echt niet normaal. 3 dingen bestellen met de voorop ingezette intentie er maar 1 te houden.....Je zou ook kunnen vragen of je 3 setjes mag testen en dan 2 terugsturen en dat gewoon afspreken, je zou misschien verrast kunnen zijn met het antwoord. Ik ga ervanuit dat Bax ook liever heeft dat je dit gewoon van te voren aangeeft. Lijk me wel zo eerlijk.
 
Ik heb wel eens iets besteld met de intensie om het terug te sturen als het echt niet doet wat ik wil. Maar 3 sets bestellen om er dan 2 terug te sturen zou ik het lef niet voor hebben. Dat doen vrouwen met kleding.

Je moet gewoon naar een winkel gaan waar je tig monitors kunt beluisteren in een akoestisch beter geschikte ruimte dan die bij je thuis. dan hoor je waarschijnlijk ook dat je beter 1 goede set kunt kopen als je toch het geld hebt om 3 sets te kopen.
 
Het kan want Bax hun systeem laat het toe. Echter is dat niet de bedoeling van de 60 dagen retour periode. Wat nu wel meer en meer begint op te vallen is dat dit systeem 'misbruikt' wordt waardoor Bax straks meer B-stock zal moeten aanbieden dan nieuw materiaal met alle gevolgen vandien (die hier al besproken zijn op het forum).

Ik denk dat Bax binnenkort de regels hieromtrent zal moeten herbekijken en aanpassen want anders gaan ze volgens mij problemen krijgen.

In jouw geval was ik naar een echte winkel gegaan (wat kan bij Bax) en daar gaan luisteren en kiezen naargelang je budget.
Een andere manier is 2dehands kopen en testen. Bevalt het dan blijft het, indien niet verkoop ik het weer en verlies ik weinig of geen geld... .
 
monitors zijn een tricky product, wat je vraag betreft. hifi speakers kreeg je bij de betere hifi zaak vroeger ook mee naar huis om ze in de desbetreffende ruimte uit te proberen.

ik heb een tijdje terug een klipsch speaker/bleutooth ding bij bax besteld, zo'n alles in 1 apparaat met kwaliteitstereo door je kamer, zonder kabels etc. ik dacht: misschien werkt het tegenwoordig wel, zeker in deze prijsklasse - 2000 euro - vroeger viel het altijd tegen. maar als het tegenvalt, stuur ik het terug. dat was ook het geval en ik kreeg het volledige aankoopbedrag vlot terug. daar heb ik ook geen moment over getwijfeld, want als ik uitpak, beschadig ik de verpakking niet en de spullen waar het om gaat al helemaal niet. ik ga er ook niet van uit dat dit als b-stock wordt verkocht.
als ik lees van gekraste,duidelijk gebruikte spullen die worden verkocht, denk ik eerder aan winkel demo's. en inderdaad: bax (of liever, de mensen die bij bax werken) zou streng moeten zijn als spullen gekrast worden teruggestuurd. mar zie je het gezeik dat dan ontstaat al voor je? en het werk?

wat de topic vraag betreft: in het geval van monitors, en als je onderzoek vooraf waarbij je een shortlist hebt gemaakt ook een winkelbezoek inhield, zie ik het probleem niet zo. en als je weet dat je 2 x gaat terugsturen, behandel de spullen dan alsof ze van een ander zijn. (dat betekent voor mij: extra voorzichtig.)
 
... Verder staat er op de site 60 dagen zichttermijn met als omschrijving iets in de richting van als het product niet is wat je ervan verwacht dan kun je het terugsturen....

Kunnen ze makkelijk oplossen door voor het teruggestuurde materiaal een tegoedbon of credit op je account te geven.
Zo zal men zich 2 maal bedenken alvorens dergelijke aankooppraktijken te hanteren ;).

Cheers,
Exo. :mega:
 
Steelpan ik vind dat je juist hebt gehandeld.. Baxshop verdient hier aan het is hun beleid. Als je dit niet wilt moet je daar niet kopen. Ik weet ook zeker dat baxshop weet hoeveel procent er wordt terug gestuurd. Zoveel kopen ze in Mocht je een populair product willen kopen kom je op de lijst te staan Van retour producten. Dat kan dan resulteren in opeens een vertraging van 10 weken wat je ziet met de Odyssey bijvoorbeeld. Laat dat nou net het opzicht termijn zijn.. Vreemd he. Zo kunnen ze met 10 % je lekker maken maar je krijgt wel een 3 rangs ding. Maar goed als het er nieuw uit ziet is er ook geen probleem. Freelandrr metbzijn smet vrees zou daar toch anders tegen aan kijken denk ik.
 
Weet dus waar je aan toe bent wanneer er gesmeten wordt met kortingen op diverse populaire producten. Wellicht is dit ook de hoofdreden achter de soms sterke prijsschommelingen bij een aantal winkels.

Overigens heb ik bij Bax-shop al redelijk wat spullen besteld en deze waren altijd nieuw in een ongeopende verpakking. Of ze hebben daar serieuze skills in het opnieuw inpakken van spullen. Ook moet je er rekening mee houden dan sommige fabrikanten van spullen nu eenmaal niet zo'n secure kwaliteitscontrole hebben en je inderdaad wel eens iets kunt ontvangen met een klein krasje hier of daar.
 
betstellen in plaats van bestellen ;)

Ah okee is iets om makkelijk overheen te lezen.

Maar goed volgens 78,57% van de stemmers is mijn aankoopgedrag volslagen immoreel terwijl de commentaren vrij mild zijn en mij af en toe ook geen ongelijk geven. Terwijl van de 3 positieve stemmen er 1 van mij is. Dus de mensen die mij gelijk geven in hun commentaar stemmen blijkbaar niet (of snappen mij wel maar vinden het alsnog immoreel:S) en de mensen die het volslagen immoreel vinden lichten dat blijkbaar niet allemaal toe wat overigens ook niet hoeft. Aantal okee's valt mij alleen tegen.
 
Niemand hier ontvangt graag een gebruikt artikel als ze denken iets nieuws te kopen. Jouw gedrag zorgt ervoor dat er meer "nieuwe" producten verkocht zullen worden. Je wilt zelf niet de moeite nemen om gewoon te gaan luisteren naar je spreakers en dan een keus te maken. In mijn optiek is een retour beleid er puur om iets terug te sturen als je het als een miskoop ziet.
Niet om als een lambal in te kopen en retour te zenden omdat het kan......

In je andere topic zeg je dat je verwacht dat er een aftrek zal plaatsvinden, maar volgens mij weet je dondersgoed dat je gewoon je volledige aankoop bedrag retour krijgt. Anders is twee keer 50 euro verlies op een set budgetmonitors wel een fors bedrag.
 
Niemand hier ontvangt graag een gebruikt artikel als ze denken iets nieuws te kopen. Jouw gedrag zorgt ervoor dat er meer "nieuwe" producten verkocht zullen worden. Je wilt zelf niet de moeite nemen om gewoon te gaan luisteren naar je spreakers en dan een keus te maken. In mijn optiek is een retour beleid er puur om iets terug te sturen als je het als een miskoop ziet.
Niet om als een lambal in te kopen en retour te zenden omdat het kan......

Dat niemand graag een gebruikt nieuw artikel koopt snap ik maar het is niet mijn schuld dat winkeliers ze weer als nieuw aanprijzen.
Als iedereen zich honderd procent verdiept in productkeuze is dat hele retourbeleid ook niet nodig want dan is het ook onmogelijk een miskoop te maken en iedereen die vervolgens iets wil retourneren is dus een lambal?
 
Volgens mij is een deel van de stemmers die mijn gedrag volslagen immoreel vind een gedupeerde van baxshops beleid om beschadigde artikelen als nieuw te verkopen en vinden ze juist daarom mijn gedrag immoreel.
 
Back
Top