LET OP... DUBIEUS....

Pimpampeter

Muziekfabriek
Lid sinds
2 juni 2005
Berichten
1.226
Locatie
Eindhoven
Recent heb ik via internet een lexicon gekocht. Er waren meer interessant opties, maar voor mensen die ook aan t zoeken zijn, wilde ik jullie toch ff waarschuwen!

Deze kerel adverteert onder diverse namen, en heb ik ook gemaild. Kreeg nogal een vreemde mail terug, en ben er niet op in gegaan, maar wees gewaarschuwd!

http://muziek.marktplaats.nl/effect...HFFaKgp0gf/3yIRCjx9X7/AnzDiUc=&fta_ind=9&fs=1

Dit ontving ik terug van m in de mail:

Hallo,

Gelieve ons te verontschuldigen voor het schrijven van je zo laat, de projecten op het kantoor neemt al mijn vrije tijd. De apparatuur is in perfecte staat (originele doos met alle accessoires, documentatie, factuur, originele aankoop rekeningen). Ik ontvang het als een cadeautje van mijn baas.

Omdat ik niet kan veroorloven om ontmoetingen tot stand elke dag met al mijn kopers de beste manier voor u om te beslissen om de apparatuur aan te schaffen zal een test van de apparatuur op uw huidige locatie in je handen. Op dit moment is de apparatuur Lexicon 480L Digital Effects Processor + LARC V.3.0 is in Deutsche Post DHL voogdij omdat ze een dienst beschikbaar voor internet transactie en zij kunnen de transactie afhandelen voor mij. Ik kom uit Duitsland en mijn vrouw is vanaf uw locatie.

Het bedrijf biedt een veilige, waarop u in staat zullen zijn om het pakket ter inzage te openen in het heden van het bedrijf agent en op deze manier heb je de mogelijkheid om te testen en inspecteren van de uitrusting vóór de betaling plus zal het bedrijf u te bieden een 4-daagse inspectie periode. Deutsche Post DHL Ook zal u een betaling factuur met TVA / BTW aftrekbaar.

Ik ga binnen het bedrijf, kosten, betaalt u de apparatuur prijs 2000 euro als u besluit om het te kopen na de inspectie periode voorbij is. Stuur mij een e-mail met uw volledige naam en adres zodat ik kan vragen het bedrijf om de transactie / levering proces te starten voor het geval u besluit om het te kopen. Ik heb hierbij een volledige documentatie van het bedrijf diensten.

Oprecht
Paul

PS: Ik zal wachten op uw reactie.

----

Hello,

I do apologize for writing you so late; the projects on the office is taking all my free time. The equipment is in perfect conditions (original box with all accessories, documentation, invoice, original purchase bills). I receive it as a present from my boss.

Because I can't afford to establish meetings every day with all my buyers the best way for you to decide to purchase the equipment will be a test of the equipment at your current location in your hands. Right now the equipment Lexicon 480L Digital Effects Processor + LARC V.3.0 is in Deutsche Post DHL custody because they have a service available for internet transaction and they can handle the transaction for me. I am from Germany and my wife is from your location.

The company offers a secure service and you will be able to open the package for inspection in the present of the company agent and in this way you have the opportunity to test and inspect the equipment prior to payment plus the company will offer you a 4 days inspection period. Deutsche Post DHL will also issue you a payment invoice with TVA / VAT deductible.

I am going to pay the company services costs, you will pay the equipment price 2000 euro if you decide to buy it after the inspection period is over. Please send me an email with your full name and address so I can request the company to start the transaction / delivery process in case you decide to purchase it. I have attached a full documentation of the company services.

Sincerely
Paul

PS: I will wait for your response.
________________________________________

Ben gewaarschuwd!
 
Mijn advies (was ook bijna opgelicht maar heb dat gelukkig opgelost): telefoon vragen en adresgegevens, probeer te bellen; je hoort meteen aan de telefoon of de persoon eerlijk is of niet. Als je toch beslist om niet terug te reageren kun je altijd een melding bij de politie doen, het werkt goed.

Veel succes!

EDIT ik zie dat je al eentje hebt, je deed dit gewoon om te proberen neem ik aan?
 
Mijn advies (was ook bijna opgelicht maar heb dat gelukkig opgelost): telefoon vragen en adresgegevens, probeer te bellen; je hoort meteen aan de telefoon of de persoon eerlijk is of niet. Als je toch beslist om niet terug te reageren kun je altijd een melding bij de politie doen, het werkt goed.

Veel succes!

EDIT ik zie dat je al eentje hebt, je deed dit gewoon om te proberen neem ik aan?

Had hierop gereageerd, en kreeg doen de ingevoegde mail terug. Toen wist ik genoeg, en gelukkig een verkoper gevonden die wel HEEEEELLL tof was, en me een top machine verkocht heeft.

Deze verkoper zet bij tijd en wijlen dezelfde advertentie met andere foto's op internet. De ene keer woont hij in Brasschaat, dan in Duitsland, en hij voegt attachments van Duitsepost bij om zijn verhaal kracht bij te zetten.
 
Als je 2 regels van zo'n mail leest weet je toch al genoeg? Ik steek er niet eens moeite in en denk dat de mensen hier op het forum ook wel wijs genoeg zijn.
 
In België heb je zo iemand die een Jupiter-8 probeert te verkopen voor 2000,- euro. Kerel zit zogezegd in Engeland, en wil de verkoop doen via escrow service ...
Op mijn vraag naar een serienummer krijg ik een gephotoshopte serienummer van een Jupiter-80 ...
(hij wou eerst geen serienummer geven om fraude tegen te gaan :))
 
Nu ik er aan denk: diezelfde kerel van die Jupiter-8 verkoopt op andere sites ook digitale camera's etc voor een fractie van de marktprijs.
Misschien een potentiële verkoper eerst eens Google'n ?
 
Dit is gewoon een oplichter.
Klanten van een bank hebben ooi t een brief gekregen van "hun bank" die begon met "lieve klant". Er waren mensen ingetrapt. Dit ware/zijn engels sprekende oplichters die een engelse brief 1 op 1 hadden vertaald.
 
Of interessant willen doen met je beren in het bos.. :D
 
In België heb je zo iemand die een Jupiter-8 probeert te verkopen voor 2000,- euro. Kerel zit zogezegd in Engeland, en wil de verkoop doen via escrow service ...
Op mijn vraag naar een serienummer krijg ik een gephotoshopte serienummer van een Jupiter-80 ...
(hij wou eerst geen serienummer geven om fraude tegen te gaan :))


En hier heb je hem weer. Altans, zeer vergelijkbaar.

Jupiter 8 voor 2000 euro:
oplichter? op marktplaats schreef:
De Jupiter 8 is voorzien van 16 rijke analoge oscillatoren op 2 per stem, acht stemmige polyfonie en eenvoudig programmeren! Om acht stemmen kunt u een aantal mooie dikke analoge geluiden. Eenvoudig en intuïtief te programmeren via frontpaneel schuiven, knoppen en schakelaars voor al uw tweaken behoeften. De erfenis van de Jupiter synthesizers is te danken aan hun unieke stem architectuur en design, het creëren van geluiden die waren zo onwerkelijk en geweldig dat ze moeten gehoord worden! Geen enkele andere synths in de wereld kan creëren analoge geluiden zo koel en authentieke als deze.


Geplaatst door 'Anna' (vrouwelijke naam om het aantrekkelijker te maken, maar in mijn ogen ook onwaarschijnlijker). En hoe lang adverteert ze al op marktplaats? Juist, 1 dag.
 
Mijn advies (was ook bijna opgelicht maar heb dat gelukkig opgelost): telefoon vragen en adresgegevens, probeer te bellen; je hoort meteen aan de telefoon of de persoon eerlijk is of niet. Als je toch beslist om niet terug te reageren kun je altijd een melding bij de politie doen, het werkt goed.

Dit gaat niet werken bij psychopaten, deze mensen zijn zo geoefend in liegen en manipuleren, hebben geen enkele vorm van empathie en halen hun levens geluk uit het uitbuiten en vernietigen van de levens van andere mensen.

Psychopaten forum.
 
Het verhaal van pimpampeter is waar ik het over had. Het is door niet nederlands sprekende personen naar het nederlands vertaalt. Oplichting niet eerste klas, alhoewel men er toch intrapt.
 
Back
Top