Behringer RD-9

8d22f716-a9fe-4cfd-9b0f-d0ec017152cd

Verrassend? Nee! Interessant? Misschien...

Verder nog geen details.

Click image for larger version  Name:	RD909.jpg Views:	1865 Size:	66,8 KB ID:	3639104
 
Last edited by a moderator:
hij is binnen, ff wennen aan de gain staging, maar klinkt lekker! ff snel een loopje opgenomen
 
hij is binnen, ff wennen aan de gain staging, maar klinkt lekker! ff snel een loopje opgenomen
Bekijk bijlage 3819293
Track klinkt niet verkeerd!

Heb jij 'm hier op Authentic of Enhanced staan?

Gister de sounds beluisterd via koptelefoon. 1e indruk:

Ik vind de Accent op de kick heel erg vreemd, alsof ie een fractie ernaast zit van de attack. De kick heeft een soortgelijk klankkarakter als de RD-8, maar dan in 909 stylee. Soort synthetisch/plastic geluid, kan het niet goed omschrijven. De densiteit van een 808 & 909 is veel voller, dit is wat leger. De klank is er wel, de zwaarte van de sound veel minder.
De Snare heeft een vreemde ondertoon / bijgeluid.
Toms zijn redelijk prima.
Rimshot klinkt goed.
De Clap klinkt goed, maar leeft niet zoals een 909 clap.
De HiHats klinkt wat grof / boxerig.
Crash & Rides klinken mij goed.

Alleen al door die gekke kick twijfel ik alweer om 'm terug te sturen, netzoals de RD-8.

Maar de mono mix door de Sherman & Distressor dan wel weer een feest!

Iemand al de DinSync RE-909 en/of de NAVA 909 gechecked?
 
Track klinkt niet verkeerd!

Heb jij 'm hier op Authentic of Enhanced staan?

Gister de sounds beluisterd via koptelefoon. 1e indruk:

Ik vind de Accent op de kick heel erg vreemd, alsof ie een fractie ernaast zit van de attack. De kick heeft een soortgelijk klankkarakter als de RD-8, maar dan in 909 stylee. Soort synthetisch/plastic geluid, kan het niet goed omschrijven. De densiteit van een 808 & 909 is veel voller, dit is wat leger. De klank is er wel, de zwaarte van de sound veel minder.
De Snare heeft een vreemde ondertoon / bijgeluid.
Toms zijn redelijk prima.
Rimshot klinkt goed.
De Clap klinkt goed, maar leeft niet zoals een 909 clap.
De HiHats klinkt wat grof / boxerig.
Crash & Rides klinken mij goed.

Alleen al door die gekke kick twijfel ik alweer om 'm terug te sturen, netzoals de RD-8.

Maar de mono mix door de Sherman & Distressor dan wel weer een feest!

Iemand al de DinSync RE-909 en/of de NAVA 909 gechecked?
Heb je wel eens met een echte 909 gewerkt? Ik bedoel dat het geen enorm indrukwekkende drumbak is als je met het origineel droog aan de gang gaat. Los van de revisies waarbij rides hihats etcetera bijvoorbeeld ineens veel lichter klinken dan je verwacht.
 
Back
Top