Behringer RD-9

8d22f716-a9fe-4cfd-9b0f-d0ec017152cd

Verrassend? Nee! Interessant? Misschien...

Verder nog geen details.

Click image for larger version  Name:	RD909.jpg Views:	1865 Size:	66,8 KB ID:	3639104
 
Last edited by a moderator:
ooooowkeee dan..
Het is een bug. blijkbaar zijn er meer mensen die er last van hebben.
For future reference en voor de zoekmachine:
Behringer RD-9 midi in bug:
De RD-9 reageert helemaal niet meer op inkomende midi, geen noot, geen clock / transport
Wat bij mij hielp (hoogstwaarschijnlijk tijdelijk, maar whatevs), is de midi controller en RD-9 uit en aanzetten (een na de ander, volgorde even proberen), waarna de rd-9 weer op midi reageert.
Melding gemaakt naar Behringer, ben eens benieuwd of ze echt luisteren en het fixen in de firmware update.
 
Bug en oplossing repro:
RD-9 uitzetten terwijl hij midi ontvangt, RD-9 aan -> geen midi ontvangst
RD-9 en sequencer uitzetten, RD-9 aan en sequencer daarna aan -> midi ontvangst
Bug lijkt niet sequencer / clock source specifiek, bevestigd met Cirklon en Analog Rytm


Eén van de beta-testers is nu helemaal op de hoogte en hij gaat er mee aan de slag.
 
Laatst gewijzigd:
Thomann: “De levering van eind juli is helaas uitgebleven en vertraagd tot midden september.”

Hmm.. 🤐
 
Thomann: vertraagd tot ongeveer 30 Oktober..
 
Tis hier heel stil. Zijn er ondertussen meer mensen die een rd9 hebben en wat zijn de ervaringen? Er blijken toch weer buggs in te zitten… . Denk dat ze goed verkopen; je hoort veel ‘klachten’ dat het ding gewoon niet te krijgen is.
Ik heb hem, zat bij de eerste batch.

Erg blij mee, geen issues. Maar misschien dat mijn gebruik niet diep genoeg gaat?
 
Eugh, tis toch niet echt een diep apparaat? Gewoon klassiek 909 beuken met enkele moderne features lijkt het mij.
Klopt, maar ik gebruik nog geen functies als tracks, wave designer en advanced mode. En hij is bij mij alleen master, nooit slave. Dat schijnt nog wel eens verkeerd te gaan bij sommige mensen.

Ik ben erg blij met het ding iig 🤗👌🏻
 
Britse VAT eraf (20%) en dan: 4,99 GBP verzend + 21% BTW, invoerrechten (0,00% voor synthesizers: TARIC 9207 10 50) en inklaringkosten (13,00 euro bij PostNL)

Beetje afhankelijk van de koers en koersopslag. Ik schat rond de 350 euro.
 
Ben benieuwd hoeveel extra kosten je hebt op de 269 pond.
Dat was wel het mafste van alles, heb ‘m vanmiddag besteld en incl. verzenden was het 229 pond! (Misschien was er ‘sale’ ofzoiets..) Prettige kerstdagen iig✊🏼
 
Britse VAT eraf (20%) en dan: 4,99 GBP verzend + 21% BTW, invoerrechten (0,00% voor synthesizers: TARIC 9207 10 50) en inklaringkosten (13,00 euro bij PostNL)

Beetje afhanhelijk van de koers en koersopslag. Ik schat rond de 350 euro.
Thnks! Primadeluxe👌🏽
 
Britse VAT eraf (20%) en dan: 4,99 GBP verzend + 21% BTW, invoerrechten (0,00% voor synthesizers: TARIC 9207 10 50) en inklaringkosten (13,00 euro bij PostNL)

Beetje afhankelijk van de koers en koersopslag. Ik schat rond de 350 euro.
Prettig Kerstdag allemaal! :)

Gaat die Britse VAT er vanzelf af of moet je daar zelf om vragen bij Andertons dan wel de Belastingdienst?

En ik zie dat het je meeviel wat je betalen moest. Dan heeft Andertons hoogstwaarschijnlijk geen BTW betaald aan de Nederlandse Belastingdienst. Dat moet dan nog gebeuren. Ik ga ervan uit dat je je pakket pas krijgt van de bezorger als je 21% + 15 Eeuro "inklaringskosten" (althans, vroegâh was dat € 15, schijnt minder te zijn nu) afrekent aan hem (link). Daar komen ook Invoerrechten bij omdat het alles bij elkaar meer is dat 150 Euro. Wat het percentage Invoerrechten is voor een synth weet ik niet helaas... Als ze denken dat het een telefoon is, dan is dat 0% (!), als ze denken dat het een dure schoen is, dan is het 17% (!).

Amazon.com en Aliexpress betalen zelf de BTW aan de Nederlandse Belastingdienst/Doane. Dat scheelt inklaringskosten.
 
Last edited by a moderator:
Probeer ervoor te zorgen dat je al geen vat betaald. Ik heb laatst bij postnl eerst BTW moeten betalen voordat ik mijn pakket kreeg. Dat terwijl ik al vat had betaald, dit stond zelfs op het pakket.

Vervolgens kom je in een post-brexit wespennest terecht waarin het je uren tijd en frustratie kost om je dubbele btw terug te krijgen :frons::stupid
Postnl wilde zelfs dat ik ging bewijzen dat de betreffende webshop wel btw afdraagt aan NL... Grrrrr
 
Back
Top