Techno: Feedback gevraagd

Xypes

Stamgast
Lid sinds
3 juni 2012
Berichten
479
Beste

Ik ben al even bezig met deze techno track en zou wat feedback willen hebben wat er nog beter kan!
Mixen ben ik nog niet zo goed in, dus wat zouden jullie hier anders doen?

Voor de rest ook, zouden jullie dit opsturen.
Vrienden van me zeggen dat ik het eens ooit moet gaan doen maar ik weet het dus niet...



Bedankt
Y
 
Hey Xypes, lekkere track hoor.
Zou je deze opsturen?Bedoel je naar een label?
Ik ga er even vanuit dat je dat bedoelt.
De mix vind ik prima klinken, de main synth die erin komt is misschien iet wat hard maar dat is de bedoeling denk ik.
Persoonlijk denk ik dat je goed op weg bent maar nog even verder aan de weg moet timmeren.
Maar goed dis is niet zo mijn muziek smaak dus wellicht dat anderen er beter over kunnen oordelen wat betreft dit genre .
Blijf tracks afmaken en je zult steeds beter worden
Zelf heb ik ook nummers gerealsed waar ik spijt van heb omdat ik er nog niet ready voor was.
Aan de andere kant 1 van mijn eerste releases waar ik compleet van niks wist als mixing enzv is mijn best verkopende nummer tot de dag van vandaag.
Dus ach waarschijnlijk geluk gehad.
Gl, keep on rollin rolin rollin...
 
Lekker hoor!
Alleen die hoover sound is wat mijn smaak betreft iets te overheersend, daar door vallen de andere sporen wat weg, terwijl ik die erg lekker vind klinken.
 
Bedankt alvast voor de feedback.
Ja die hoover sound is de main-synth eigenlijk vanaf de drop. Zou je deze nog aanpassen of?
Daardoor vallen er inderdaad wat andere weg, maar dit was een beetje de bedoeling!
 
dankje Robi. En idd normaal maak ik heel wat 'ingewikkelderde' muziek maar dit was gewoon eens voor gas te geven...
 
Dankje, ja idd kan ik wel eens bekijken. Vrienden van me zeiden dan weer dat de drop zo 'leeg" mogenlijk mocht zijn maarja...

En bedoel je dan meer percussie voordat het losgaat of wanneer de drop is?

Bedankt voor de feedback
 
Dankje, ja idd kan ik wel eens bekijken. Vrienden van me zeiden dan weer dat de drop zo 'leeg" mogenlijk mocht zijn maarja...

En bedoel je dan meer percussie voordat het losgaat of wanneer de drop is?

Bedankt voor de feedback
Geen dank hoor
ja idd dat bedoel ik de drop
kan je zien heb ik ook weer iets geleerd kwa muziek term


Ik vind die melodie en synth trouwens ook wel lekker klinken
daar zou je idd ook meer mee kunnen doen bijvoorbeeld gaan layeren met een extra melodie en synth e er bij
en mooie stukjes breaks er door in de kicklijn met een snare ofzo

Of de kick later ff gaan boosten met een extra kick er overheen met iets meer power

Zo zou ik het zelf doen hoor?
Ben ook maar een hobby producer


Het mooie aan Techno is dat je een loop altijd lekker lang door kan laten lopen dat eentonige zeg maar
Wat erg leuk is voor de hardware producers die live iets maken
 
Het is niet helemaal mijn soort techno. Van 2:30 t/m 2:45 komt richting waar ik van houd. Ik vind de drop dan zonder veel andere elementen ok. Ik zou zelf de melodie uit de hoover halen voor de rest van het stuk. Dat kan je misschien in de clean versie doen.
De hihat komt niet echt over. Ik zou die veel meer vooraan de mix zetten.
Wanneer het hoover melodietje speelt kan je voor kiezen om het bas geluid wat weg te filteren of iets anders zodat het wat achter in de mix komt. Niet tijdens de drop. Daar het bas geluidje zo laten.
Delay op de hoover is een beetje statisch. Misschien iets van subtiele automation op de delay time zodat er wat gebeurt in timing gebied en toon hoogte.

Allemaal maar voorstellen. Hoop dat je er iets aan hebt.
 
luister die gemasterde versie, best een dikke sound
alleen die lead synth staat te hard, drukt de rest weg.
en daarnaast zitten frequenties elkaar in de weg dus wat EQ cut op de lead (laag en mid) zou dat mogelijk ook wel kunnen oplossen

verder is het best de moeite waard tracks die mooi af zijn en bij elkaar passen eens op te sturen, minimaal 3 als een EP, want de meeste labels kijken niet om naar een losse track
 
Back
Top