8bit RISC synth

Endimon

Nieuwkomer
Lid sinds
28 september 2002
Berichten
6
Locatie
Maastricht
Beste mensen,
ik heb de hardware geboud voor een 8bit Risc synthesizer alleen ik ben nu op zoek naar mensen die kunnen programeren om samen dit project af te maken.
Als je kunt programeren en interesse hebt, mail me naar cris@music-service.nl met als onderwerp "OPT"
Groeten,
E
 
8bit RISC synth

Beste mensen,
ik heb de hardware geboud voor een 8bit Risc synthesizer alleen ik ben nu op zoek naar mensen die kunnen programeren om samen dit project af te maken.
Als je kunt programeren en interesse hebt, mail me naar cris@music-service.nl met als onderwerp "OPT"
Groeten,
E
 
gaaf! ik woon in maastricht dus das handig, maar programmeren kan ik alleen in basic (c64) en een beetje visual basic en SPSS syntax. Dat is niet wat je zoekt denk ik...
 
nope, dat is niet mijn expertise. databases bewerken en tabellen draaien door middel van syntax programmeren dat lukt wel maar machinetaal en Risc kan ik niet. daar moet je voor geleerd hebben denk ik.
 
Ik woon vlakbij Maastricht. Bunde om precies te zijn.

Mijn programmeerervaringen zijn voornamelijk in Linux. C beheers ik vrijwel "compleet" en dat doe ik al vrij lang voor de hobby.

Assembler ervaring heb ik met diverse CPU's, maar dat is alweer een tijdje geleden. De laatste CPU waarvoor ik assembler klopte was een Atmel AVR CPU'tje.

Ik heb zelf als project een 'hardware realtime' sequencer in de pen zitten. Het idee is als volgt: neem een paar goedkope CPU's met een seriele poort. Stel de seriele poort in op 31,250 kbaud en doe met wat 220 ohm weerstandjes en een optocoupler een schakelingetje maken en taadaa: een midi poort. Stop er 4 van op een bordje en neem een 5e controleprocessor en een of ander timingsysteem om zo uit een shared memory deel events naar buiten te sturen. Het ding kan dan bediend worden dmv. een of ander programma (onder linux; dan heb ik gelijk daaronder een sequencer die me bevalt, die KISS is (Keep it Simple) en ik ben van software timing ellende af)

maar er is een groot probleem: TIJD.

Ik heb het nu ook vrij druk. :)

Zelf ben ik een hardware man. Ik prefereer een stuk dedicated hardware boven software.

Ik heb wel wat kennis in DSP technieken, maar zelden heb ik wat daarvan in de praktijk gebracht afgezien van experimenten met een eigen software sampler-achtig ding ooit en een klein beetje kloemelen met CSOUND.

Een speciale architectuur voor een synthesizer lijkt me wel interessant.

Maar een FPGA erbij lijkt me nog leuker.

Zomaar een idee: je neemt een FPGA, en daarin cunstrueer je direkt digitale ringmodulatoren en adders en registers om bv. een FM synthesizer te bouwen. Zorg dat het systeem distributed is (dwz. je kan meerdere FPGA's aan elkaar koppelen) Volgens mij moet dat wel lukken, en het ding kan ook nog op een lage kloksnelheid wellicht, bv. "10Mhz voor x keer 6 operators" waarbij de x afhankelijk is van de grootte van de Xilinx, maar dat is een gok. Geen ervaring mee. :P Het probleem: de kosten van het development gedoe, etc.

Dus ja: ik zou wel interesse hebben in een dergelijk project van jou.

Maar nogmaals: time is an issue. Mischien dat ik het na de kerst aanzienlijk rustiger krijg (ivm. studie).

Maar mocht je in mij geinteresseerd zijn dan kunnen we altijd babbelen. Mischien kan ik je op weg helpen met iets wat ik nog nooit heb gedaan wie weet :)
 
Bericht door een moderator:
Verplaatst. Tevens dubbele posts verwijderd.
Als je niet zeker weet welk subforum het meest geschikt is voor jouw bericht, zoek dan één forum uit (het meest passende) en plaats je bericht één keer. Als het dan verkeerd staat, zal het vanzelf worden verhuisd door de moderators.
Dubbelposten, alhoewel blijkbaar een nieuwe rage, stellen we hier niet op prijs.
 
Re: 8bit RISC synth

Origineel geplaatst door Endimon
Beste mensen,
ik heb de hardware geboud voor een 8bit Risc synthesizer alleen ik ben nu op zoek naar mensen die kunnen programeren om samen dit project af te maken.
Als je kunt programeren en interesse hebt, mail me naar cris@music-service.nl met als onderwerp "OPT"
Groeten,
E
Ola!

Is dit de true analogue synth with a warm and phat sound?
bron: https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&postid=70277#post70277

Of is dit iets anders? Beide klinken als leuke projecten waar ik zeker mere over zou willen horen.. Ik heb helaas geen tijd om mee te werken en denken! Succes!
 
Klinkt goed !!

Hier wil ik wel aan meewerken.
Ik mail je wel voor details.

Ik heb al aardig wat ervaring met zowel hardware als software ontwikkeling.
En ik denk al een hele tijd aan de ontwikkeling van een synth en dit is een aardige start !!
 
Back
Top