Mijn gear/setup - wat veranderen?

@Hazes:
Werkt de sampling in de mpc intuitief genoeg?
Ik heb namelijk even met een electribe sampler gespeeld en dat werkte echt fantastisch. Het is die eenvoud die ik graag in de mpc zou terugzien. De sequencer-functionaliteit is natuurlijk sowieso erg leuk meegenomen.

@anthonievos:
Liefst van al zou ik mijn setup hardware-only willen houden. Vooral omdat ik alles meteen binnen handbereik wil hebben en ook heel erg graag knoppen in m'n handen heb. Ik heb wél al een masterkeyboard waarmee ik eventueel dingen in de sequencer kan inspelen, dus dat is opzich geen probleem. Ook vind ik hardware gewoon makkelijker voor live-situaties. Ik heb wel interesse in Ableton Live, maar dan zou ik eerst iemand moeten kunnen vinden die mij op weg helpt met de basics.
 
voor mij wel. heel straightforward. Bij een mpc heb je alleen wel een ander soort sequencer dan bij zo'n electribe (geen 16 oplichtende pads op een rijtje)
 
@microfi, je hébt toch een lekker setupje! wat mis je precies (concrete mogelijkheden?) 101 606 707 is toch hele leuke live combi lijkt me dat kun je toch ook gewoon synchen
 
Monomachine SFX-60 (dat is de versie zonder keys)
Moet lukken 2ehands voor onder de 1000euro.

Wat krijg je.
6x monosynth (oa Superwave,SID,FM+ etc)
12x sequencer track (6 voor interne synths en 6 voor externe synths.)

Vooral de sequencer is erg ruig :okdan:

www.elektron.se
 
Origineel geplaatst door Roel
@microfi, je hébt toch een lekker setupje! wat mis je precies (concrete mogelijkheden?) 101 606 707 is toch hele leuke live combi lijkt me dat kun je toch ook gewoon synchen

Het grote probleem met de combinatie "101 606 707" is het aansturen van de 101. Nu doe ik dat met de trigger-out van de 707, die dan de sequencer van de 101 aanspreekt. Alleen zit je dan vast aan steeds één en dezelfde sequence, aangezien de sequencer van de 101 zo spartaans is.
 
misschien gewoon een freakbakje erbij waar je of je 101 noten mee kan laten spelen (kan dat?) en zo niet gewoon een apparaatje erbij met interne seq waarmee je freaky acidlijntjes kunt maken. moet lukken voor je budget!
 
Re: Acid ...

Re: Acid ...

Origineel geplaatst door MicroFi
Ik ben tegenwoordig erg bezig met acid-like dingen in elkaar te frutselen. Dit staat er voorlopig:
Synths: Roland sh-101, Nord Micro Modular
Drums: Roland tr-606, Roland tr-707
Mixer: Behringer mxb1002
Opname/(sequencing): Apple Macbook

Het enige probleem ... is de live sequencing van dit alles. Ook ... actieve monitoren ... zo'n 1000 euro te besteden. Waar zouden jullie dan aan denken?

Geen twijfel mogelijk: MPC1000 + aktieve monitors
 
Origineel geplaatst door anthonievos
Wat dacht je van: Ableton Live, Focusrite LE, Midi Keyboard, En een paar goede vst's. (vanguard, Z3TA, V Station, Spectranocis Stylus wat Rob Papen spul.) Heb je naar mijn inzicht echt een 10 keer betere setup.

Is even :Z om mee te werken als om live naar te kijken!
 
Origineel geplaatst door r.5
Is even :Z om mee te werken als om live naar te kijken!

Dat dacht ik dus ook :p
Ik denk dat die mpc1000 + actieve monitoren de beste keuze gaat zijn. Bedankt!
 
hey microfi, die setup gaat zwaar de goede kant op :)

was misschien leuk geweest mocht je mijn mpc1000 komen halen zijn, maar heeft ondertussen al een nieuw baasje :)

die dr-202 wordt hier trouwens nog altijd gebruikt als lekker draagbaar muziekbakje (en reserve padsynth :dubbel: )
 
Ben blij dat die boss nog altijd goed werk levert. Kunnen zeker ook batterijen in, niet?
Alleszins een leuke picknick-synth. Maar daarvoor heb ik nu de 606 en de 101, hè :)
 
Origineel geplaatst door MicroFi
Alleszins een leuke picknick-synth. Maar daarvoor heb ik nu de 606 en de 101, hè :)
je mag in ieder geval altijd ruilen als je wil;)
 
Neen bedankt :d
In juli even vakantiewerk doen en daarna die mpc + monitoren.

Waarom heb je jouw mpc weggedaan, trouwens?
 
ik miste mn trackersoftware :D

dus sinds kort weer een ouwe pc in de studio, werkt lekker met renoise :)

al mis ik soms de mpc wel.. vooral handig als je even in 5 minuten een hele sequence in mekaar wil hebben, zit erin voor je het weet :)
en dan een pattern van net geen 16 steps uit de mfb synth laten syncen en we zijn vertrokken :D

tja, ik kan het geld van de mpc ook wel goed gebruiken :)
 
Mijn Gear :

PC, soundcard die erin zit*D

Een mixxer : tec250 van de kijkshop:) en boxxen (net nieuw gekocht) : Behringer MS40 monitor boxxen..jaa ik ben aan het sparen voor extra boxxen en een versterker!

Software : Modplugtracker, goldwave

Wat wil je hier aan veranderen? of raad je aan meer in te stoppen!
 
ik zou het echt niet weten, natuurlijk kan alles beter. je kunt hier ongetwijfeld 1001 tips krijgen over welke synths je erbij moet kopen, en nog een fx bakje hier, midikeyboardje daar etc etc .
misschien kun je sparen voor betere speakers en ik zou een ander mengpaneel aanraden, maar zo te horen weet je wat je ding is en werk je veel met samples :) ik weet niet wat je verder nodig hebt. kwaliteit van je samples bepalen wat er uiteindelijk uitkomt. als je geld overhebt kun je je pc gebaseerde setupje met hardware gaan doen, maar dan mis je weer het tracker idee.
nee doe maar gewoon een betere geluidkaart, een betere mixer en betere speakers dan kom je er vanzelf wel. en ook al koop je niet beter en werk je met wat je hebt, dan komt t nog goed.

het eindresultaat kan tenslotte altijd beter.
 
Origineel geplaatst door Samplekit
Mijn Gear: PC, soundcard die erin zit*D

Een mixxer : tec250 van de kijkshop:) en boxxen (net nieuw gekocht) :
Behringer MS40 monitor boxxen..jaa ik ben aan het sparen voor extra boxxen en een versterker!

Software : Modplugtracker, goldwave

Wat wil je hier aan veranderen? of raad je aan meer in te stoppen!

Ik veronderstel dat je pas net begonnen bent met electronische muziek maken en
dat je budget niet echt enorm hoog zal liggen. Toch enkele tips voor jou:

1) Zolang je muziek maakt binnen je PC heb je niet echt een mengerd nodig.
Ik denk niet dat hij dus veel aan je setup kan toevoegen. Misschien toch maar
proberen te verkopen en als je er later ooit nog een budget mengerd
nodig zou hebben zou ik toch minstens voor een Behringer gaan.

2) Om muziek te maken op je PC zijn VST instrumenten en sequencers tegenwoordig veel populairder dan trackers.
Grote namen zijn natuurlijk Cubase, Logic, Sonar, Digital Performer.
Maar er zijn er ook een aantal alles in een pakketen zoals Reason of Fruity Loops.
Deze laatste is ook vrij budget vriendelijk en is misschien wel een goed startpunt voor je.
Ook het tijdschrift Computermusic heeft vaak een cd met veel gratis muzieksoft.

3) Het is natuurlijk veel fijner als er enige interactie is met je synths:
daarvoor gebruik je een midicontroller zoals bvb de Korg Kontrol49 of microKontrol
info_KONTROL49.jpg


4) Zodra je je slag kan slaan met je nieuwe software en controllers zou ik toch asap
je "boxxen" upgraden naar een setje actieve nearfield monitoren. Hierin heb je veel
verschillende geuren en kleuren. Er bestaan hier ook een groot aantal threads over.
Een budget aanrader is blijkbaar de Event ALP5 of KRK RP6...

Zo, ik hoop dat je er wat aan hebt...
 
renoise is het "grootste" volgens mij

als je gewend bent aan de tracker manier van werken zou ik dan ook niet één van die grote pakketten nemen die r.5 noemt, maar eventueel wel voor renoise gaan:) heb je al het goede van trackers, plus degelijke vst-en midisupport, goed geluid, globale mixer etc.
maar als je al die dingen niet nodig hebt kun je gewoon ook bij modplug blijven natuurlijk.

ik zou in ieder geval niet zomaar je hele werkwijze overhoop gaan gooien door over te stappen op dingen als cubase, logic, reason, fl, ableton,... als er daar geen reden toe is
 
Toppie antwoorden, ik ben al aan het sparen voor nieuwe boxxen, was ik toch al van plan, en een goede versterker hoort er dan natuurlijk bij..en daarna een fatsoenlijke soundcard, dan komt het helamaal goed

:biertje: :walker:
 
Back
Top