hoontech - Hoe meet je latency?

CAP

Call me an addict
Lid sinds
9 juni 2002
Berichten
112
Locatie
zaandam
hoe meet je dat op dat ie 5 ms haalt? ik hoor iedereen altijd zeggen zoveel ms latency.. maar hoe weet je dat nou? is daar een proggie voor?
 
bij de hoontech driver controle panel staat de latency erin...nu zegt het niet zoveel want bij mijn SB live met die gehackede ASIO drivers staat er 30 maar da's volgens mij eerder 300....

wat je in principe kan doen is een softsynth nemen, een midi-on note in je favoriete sequencer triggeren op tel1, en dan op een audiokanaal de audio opnemen van de getriggerde softsynth...de vertraging die je hoort tussen de midi note-on en de daadwerkelijke audio is je latency...deze moet je volgens mij wel door 2 delen als je opneemt via soundcard-out, soundcard-in ...maar als je intern kan routen dan hoeft dat delen volgens mij niet

Olaf
 
sb met een kl*##te latency.. waar heb ik dat eerder gehoord.... oh ja ik heb hetzelfde probleem... eheh daarom stap ik over op die hoontech
 
al is latency natuurlijk ook voor een belangrijk deel van je CPU afhankelijk....ik gebruik een P4 1.8Ghz, maar volgens mij moet een gemiddelde P3 ook wel die 5ms halen

Olaf
 
ik heb een P3 800 mhz met 512 mb ram
 
uhh ik heb bij reason met mijn Sb live een latency van 12ms..
come.to/sblive
 
zoals gezegd: latency heeft erg met je CPU te maken......en die asio drivers voor de sb live vertrouw ik helemaal niet ;)

Olaf
 
als je het ook bij thomann hebt besteld wat heb je er dan precies voor betaalt? incl. verzendkosten dan weet ik hoeveel ik precies moet hebben klaarliggen hier
 
je moet de nederlandse ingang nemen, dan wordt 19% btw gerekend, plus 8euro verzendkosten..that's it

O.
 
nja, ik heb via de duitse ingang gedaan, scheelde toch weer wat euro's ;)

maar ik hoopvol naar huis, is ie nog niet binnen ! dan zal ie er morgen wel zijn en post mijn bevindingen.

cap> heb je geen bevestigingsmail ontvangen met het bedrag?

BESTELLUNG:
1 x 142829 "<B>Hoontech DSP 2000</B>" (409,00)
 
mjaa als je het via duits doet dan komt die extra er toch wel bij toch als je naar nederland bestelt.. ik weet dat de kaart 409 was.. maar hoeveel verzendkosten was er bij?
ik bedoel ik heb hier 450 liggen.. dat ik niet alsnog naar de pinautomaat moet lopen voor 50 euro verzendkosten of zo

ik zag trouwens dat de adviesprijs 549 of zoiets is
 
verzendkosten zijn altijd 8 euro, behalve als het echt een zwaar pakketje wordt..dan worden het er 25 geloof ik..

internationale rembours is behoorlijk prijzig meestal, dus dat zal je ff met thomann moeten checken..maar als je bestelt krijg je gewoon een kostenoverzicht te zien...dus dan weet je ook wat je moet betalen

O.
 
tja ik heb hem al bestelt hoor die hoontech afgelopen donderdag... maar mijn vriendin zat achter de comp, dus ik heb niet precies gezien wat de kosten waren zodoende... en die mail van thomann kan ik ook niet meer terugvinden. maar goed.. kan je bij thomann ook navragen of je bestelling al verzonden is? en dan bedoel ik engels .. en niet duits... van mijn duits is niet al te best:)
 
dan moet je ff mailen naar; Ivan Smith [Ivan@Thomann.de]
 
Thnx man kijk hier hebben we wat aan
 
Origineel geplaatst door olafmol
zoals gezegd: latency heeft erg met je CPU te maken......en die asio drivers voor de sb live vertrouw ik helemaal niet ;)

Olaf

ff hierop nog reageren...
Het heeft dnek ik MEER met je geluidskaart te maken of je sound goed loopt,

ik had eerst een Maxi Studio ISIS (nu in doos :p ), en daarna ff de liver erin gepropt.. maar nu dat ik die waveterminal heb, kan ik rustig behoorlijk wat trekken.. en wat mijn specs zijn is het voglende :

192MB ram pc 133 @ 66MHz
celly 466 (125kb cache)
intel LX440 chipset (hij is gewoon retesnel)
alles werkt op 66MHz, en emt deze geluidskaart ben ik in princiepe nog niet aan neiuwe pc toe...

maar ik koop er aankomende maand een, p3 800.. dus dat zal zeker lukken.. dus ik denk dat je niet gelijk een supersysteem heoft te hebben wil je je latency omlaag krikken.. ik denk eerder de miditiming die wat slechter word, maar aangezien je die ook al op een atari strak kon krijge 8P hehe..

hoontech werkt in ieder geval goed, en heeft goeie latency (laag dus) kopen die handel :okdan:

er is ook een verschil tussen de wamirack en hoontech, dat is dat de adda convertors net iets beter waren..dat vind ik ook altijd van groot belang.. maar qua midi zit et wel snor! :smeris:
 
tuurlijk hebben soundcard-architectuur en bijbehorende drivers er mee te maken hoe laag je latency kan..maar uiteindelijk is het je CPU die de buffer moet updaten met audio data, en hoe kleiner je buffer (dus hoe lager je latency) hoe harder je CPU moet werken om dit te doen....

denk verder niet dat midi timing veel met CPU capaciteit te maken heeft...zelfs een 486 kan retestrak midi uitpoepen met het juiste OS

Olaf
 
Back
Top